Permalänk
Medlem

Tråden om Xbox Reward

En tråd tillägnat Xbox reward, där vi diskuterar, veckans och månadens uppdrag.
Har vi några xbox reward poängsamlare på Sweclockers?
Hur många poäng har ni och har ni lyckats köpa något kul för poängen?

Permalänk
Medlem

Själv närmar jag mig 7000 poäng, tanken för min del är att växla till presentkort som går till Robux och Minecraftmods till dottern.

Denna månaden har jag varit lite flitig och fått en hel del poäng, dock har jag lite svårt för just Resident evil 7 och the evil within. Jag hatar skräckspel, jag försökte på the evil within men jag blir sönderstressad av att spela det.

Permalänk
Medlem

Om du hade gått ut och pantat burkar en morgon hade du definitivt fått mer pengar och blivit mindre stressad än av att jaga rewards en månad.

Annars är väl gamepass rewards det som ger bäst utdelning då man kan få ihop 1000p belöningen om man startar något spel och telefonen varje dag och sedan fixar veckouppdragen.

Själv fick jag ihop ett par år gold (som nu är gamepass) när de missade att sänka 3 månaders live med 1000p och istället satte priset till 1000p - good times, men gör också att det inte känns värt det mera.

Permalänk
Medlem

May gamerscore challenge
https://www.reddit.com/r/MicrosoftRewards/comments/n9vdhh/may...
10 000 poäng så finns en del att hämta.
Jag kan dock inte hitta uppdraget på xbox ännu. Hittar ni uppdraget?

Permalänk
Avstängd

Månaderna på XB verkar inte riktigt följa kalendern av någon anledning. Jag har inte ansträngt mig direkt för att samla poäng men jag närmar mig 20 000, sonen brukar spela någon gamepass-spel varje dag och ett tag brukade jag gå in med mobilappen. Annars har jag väl bara spelat på som vanligt ungefär.

Men det är inte mycket man får ut alltså. Man kan se det som en bonus, att man får gratis poäng för att spela, och man förstås ta det som ett incitament att prova lite andra spel, men det är inte riktigt så att man kan finansiera sitt Gamepass den vägen om man inte verkligen lägger en massa tid och siktar på att ta alla större månadsutmaningar och så.

Permalänk
Medlem

Nu finns det lite nya vecko och månadsuppdrag för den som är lite spelsugen.

De brukar väl iaf på veckouppdragen uppdatera dom på tisdagar kl 19.

Permalänk
Medlem

Blev ett spelfynd. Tomb raider för 30kr vilket blir 3700 poäng. Så spenderade lite poäng. Kul att man kan fylla på poäng över tid för att antingen kunna köpa hela spel eller få rabatt till spel.

Jag brukar samla poäng när jag har gamepass och sedan när man har byggt upp lagom med spel ifrån poäng så kan man lira lite utan gamepass. Synd bara att vissa spel kräver live. Tex så köpte jag Titanfall tidigare för poäng, men det går ju inte köra online utan gamepass ultra/live så där försvann ju lite poängen.

Permalänk
Medlem

Nu har de fixat så man kan söka med webbläsaren edge och få poäng även i Sverige. Jag kanske skulle döpt om tråden till ms reward istället för xbox reward eftersom det täcker in mera. Kanske någon mod kan hjälpa mig med det?

Permalänk
Medlem

Kör på mer eller mindre varje dag. Men skillnaden på vad vi kan dra in i poäng här kontra USA eller UK är fan deppig. Jag har räknat ut att ungefär går det att få ett (7350p) 60kr presentkort i månaden om man ligger i. Så läser man vad jänkarna och dom får ut ca. 10k i veckan...

Men att söka på oangoidnfgodfngpsiogn i MS Edge på mobilen och datorn tar inte många minuter. Sen finns det massor med spel som är superlätta att ta en achievement i så man får 50p dagligen där. Sen veckobonusen, när man nått den högsta så får man 2500 var tionde vecka.

Körde på från Okt till början av Januari nu och fick ut så att jag kunde köpa Elden Ring för 189 spänn efter att ha använt presentkorten. Så det blir allt lite ändå.

Nu har dom börjat med presentkort till massa annat. Jula, Zalando, Dressman, H&M, Adidas och Lindex. Plus Amazon då sedan tidigare.