Fredagspanelen 286: Loppisshopping och virtuell verklighet

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 286: Loppisshopping och virtuell verklighet

Noelia och André sätter sig i studion och grottar ner sig i ämnen som andrahandshandel, Microsofts korståg på spelfronten och Playstation VR 2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

PSVR2 kör Fresnel (uttalas dock mer som fre-nell än fress-nell).

Permalänk
Medlem

Specialanpassade nyheter IGEN!

Nej, står över och ser tills gamla fredagspanelen med traditionella nyhetsinslag verkligen är tillbaka.

En som mig som har vart med och sett ända sedan avsnitt 1.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Vad som drar batteri i PSVR2 kontrollerna är den haptics feedbacken som ibte liknar nå andra vr kontroller på marknaden.
4-6 timmara hållbarhet på batteriet är väll det man hlrt mest.

Spel finns det och det kommer komma spel under hela året.
Finns flera listor som listar över 100 bekräftade spel till PSVR2.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag har inte sett avsnittet men är ändå upprörd över att ni inte verkar prata om 286:or.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Synd ni inte delar upp videon i kapitel så man spola fram till det man har intresse av

Permalänk
Medlem

Trevlig och chillad fredagspanel även om inget av det ni tog upp intresserade mig, tummen upp.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av dblade:

Synd ni inte delar upp videon i kapitel så man spola fram till det man har intresse av

Nu ska det vara uppdelat i kapitel!

Skrivet av Vangen:

Specialanpassade nyheter IGEN!

Nej, står över och ser tills gamla fredagspanelen med traditionella nyhetsinslag verkligen är tillbaka.

En som mig som har vart med och sett ända sedan avsnitt 1.

Så du säger att vi ska gå tillbaka till som det var i avsnitt 1? Har det inte skett någonting sen dess? Sen om du kikar så är det ju faktiskt veckans nyheter som fokus ligger på.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se fler nyheter. Det går ju ändå sväva ut och göra panelen längre.
Ibland missar jag nyheter på siten, då är det perfekt med Fredagspanel till middagen och få veta vad som hänt under veckan.
För de som vill hoppa i panelen är det ju bra med timestamp.

Ljudet är också fortfarande något som behöver arbetas med.
Noelia låg även i detta avsnitt på dubbla dB över André även om båda hade jämn ljudvolym.
En equalizer som går att se där ni sitter kan vara en idé.
Då kan ni göra soundcheck innan och se så deltagarna ligger på ungefär samma dB samt att ni under inspelningen kan se om en mic dör så ni slipper spela in hela panelen igen(hänt förr)

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcg:

Skulle vilja se fler nyheter. Det går ju ändå sväva ut och göra panelen längre.
Ibland missar jag nyheter på siten, då är det perfekt med Fredagspanel till middagen och få veta vad som hänt under veckan.
För de som vill hoppa i panelen är det ju bra med timestamp.

Ljudet är också fortfarande något som behöver arbetas med.
Noelia låg även i detta avsnitt på dubbla dB över André även om båda hade jämn ljudvolym.
En equalizer som går att se där ni sitter kan vara en idé.
Då kan ni göra soundcheck innan och se så deltagarna ligger på ungefär samma dB samt att ni under inspelningen kan se om en mic dör så ni slipper spela in hela panelen igen(hänt förr)

Håller med på alla punkter.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Noelia och André sätter sig i studion och grottar ner sig i ämnen som andrahandshandel, Microsofts korståg på spelfronten och Playstation VR 2.

Läs hela artikeln här

Jonas snälla styr upp Fredagspanelen
Dom har tappat det jo men lite så
Välkommen tillbaks

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Dread56:

Jonas snälla styr upp Fredagspanelen
Dom har tappat det jo men lite så
Välkommen tillbaks

Utveckla gärna. All form av kritik gynnar utveckling.