Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer D4 ens på skiva? Trodde det var DL only.

Permalänk
Hedersmedlem

Eller ok, till konsoller så klart....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Antagligen kommer de pilla på day1 patchen fram tills dess. inte själva spelet skulle jag tro.

Vilket i praktiken är samma sak.

Att något går "gold" idag är bara en PR-grej.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Curik:

Vilket i praktiken är samma sak.

Att något går "gold" idag är bara en PR-grej.

För PC ja, helt klart. Men till konsoller som skall ha fysiskt media, måste du någonstans bestämma när du anser att kodbasen är klar att pressa på skiva. Sedan kommer du givetvis patcha dag 1. Men du vill ändå ha så mycket assets på fysiskt media du bara kan vid launch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Vilket i praktiken är samma sak.

Att något går "gold" idag är bara en PR-grej.

Nej det är det inte, största grejen med att gå gold idag är att spelet blivit godkänt av Microsoft och Sony att göra entré på deras online-plattformar vilket innebär att releasen är helt spikad utifrån leveranssynpunkt.

Förr handlade det om fysisk media, idag handlar det om Microsoft och Sonys Seal-of-Approval.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Kommer D4 ens på skiva? Trodde det var DL only.

Konsoller lär väl göra? men pc vet jag inte kanske bara digital ?

Permalänk
Medlem

Kollar dev streamen just nu
https://www.youtube.com/watch?v=fT9fxgSRCVI

De kommer ha events kallade Helltides där man får en currency som bara går att använda i Helltide, och försvinner om man inte använder dem. Helltide är på timer runt en timme. I Helltide finns det Loot caches med specifika slots som gör att man kan "target farma" t.ex. boots.

Permalänk
Medlem

En till open beta-helg 12-14 maj kallad "Server slam" där man kan testa spelet med fixarna som de lagt in sen betan. De vill också stresstesta servrarna. Droprate kommer vara normal (inte överdriven som betan). Om man blir level 20 och dödar Ashava världsbossen får man en ny "Cry of Ashava" mount throphy (cosmetic). De kommer också ha mer grafikinställningar och stödja DLSS3.

Info om nya betahelgen här:
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23938755/help-us-gear...

Permalänk
Medlem

Monstertyper kommer ha en extra chans att droppa specifikt föremål. T.ex. skelett droppa extra crossbows. Så om man är ute efter att farma för en unik crossbow är det bäst att farma skelett. Det är tänkt att spelarna får komma på detta själv under spelet, som vanlig dödlig får man väl kolla på en sajt vad som är bäst att farma för t.ex. 1h svärd osv.

Permalänk
Medlem

Fields of Hatred som är öppna pvp-områdena kommer ha en viss level matchning så man inte möter op max level spelare som lågnivå spelare. Men de kommer inte ha stopp för partyn med 4 spelare som gankar ensamma spelare. Så är man där solo kan man förvänta sig möta partyn med de som är ute efter en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Fields of Hatred som är öppna pvp-områdena kommer ha en viss level matchning så man inte möter op max level spelare som lågnivå spelare. Men de kommer inte ha stopp för partyn med 4 spelare som gankar ensamma spelare. Så är man där solo kan man förvänta sig möta partyn med de som är ute efter en.

Diablo 4 kommer dock att ha valbar PvP, så det är bara att kryssa ur om man vill slippa avbrott, precis som att man inte längre kan bli gankad i WoW utan att aktivt tagga sig för PvP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Diablo 4 kommer dock att ha valbar PvP, så det är bara att kryssa ur om man vill slippa avbrott, precis som att man inte längre kan bli gankad i WoW utan att aktivt tagga sig för PvP

Hur menar du nu? Området "Fields of Hatred" ÄR ett PvP-område och alla som går in där är automatiskt "Opt-in". Resten av världen är ej PvP.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Diablo 4 kommer dock att ha valbar PvP, så det är bara att kryssa ur om man vill slippa avbrott, precis som att man inte längre kan bli gankad i WoW utan att aktivt tagga sig för PvP

Så vitt jag förstår kan man inte joina Fields of Hatred om man stänger av det i D4. PvP är bara öppet i de områdena, ungefär som Dark Zones i Division 2. Men är inte säker.

Permalänk
Hedersmedlem

https://news.blizzard.com/en-gb/diablo4/23938755/help-us-gear...

From May 12, 12 p.m.–May 14, 12 p.m. PDT, everyone can come to Sanctuary’s defense

En vända till innan launch!

Let's gooooooo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Så vitt jag förstår kan man inte joina Fields of Hatred om man stänger av det i D4. PvP är bara öppet i de områdena, ungefär som Dark Zones i Division 2. Men är inte säker.

Ok, jag läste att man kan delta i diverse events som inte har något med PvP att göra per se. Med tanke på hur PvP ändrats av Blizard i WoW så känns det inte avlägset att Diablo IV går samma väg.

Oreglerad PvP (utan opt-out) i spel med single player-innehåll är ändå bara något som i princip uteslutande utnyttjas av pennalister och nätmobbare för att störa och förstöra för andra spelare, och med tanke på hur möjligheterna till griefing strypts i andra storspel de senaste decennierna så skulle jag snarare bli förvånad om Diablo gjorde annorlunda i ett spel som huvudsakligen är single player.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt så känns D4 lovande. Men det gjorde D3 med i början, jag gillade faktiskt AH då det var en form av trading. Att alla legendaries var i princip värdelös var ju ett helt sjukt misstag. Men du hade D2-känslan att när som helst kan det SMÄLLA till med en fet jädra drop. Mobs/bossar hade generellt lite för mycket HP dock och blev mer av en grindfest. Jag dödade The Butcher efter 6 minuter och då stod jag i eld i 3 minuter efter att min polare dog så han hade ju extra mycket HP.

Belial var lite av en souls-like då du stendog i Inferno om han drog klon i nyllet på dig. Soul lashers i act 3 var helt jädra trasiga. Du kunde även stöta på monster-packs som var i princip odödliga.

Problemet med D3 i slutet var inte själva gameplay utan allt runtomkring. Att kötta demoner i D3 var klart bättre än i D2, men magin dog totalt när AH stängdes och definitiv slägga när RoS kom. Diablo har aldrig handlat om att spendera X antal timmar så får du EXAKT X antal framgång. Det är slumpen och trading som gjorde D2 så stort utöver att det var extremt bra gällande gameplay och grafik med (Spela D2 i Glide (3DFX) säger jag) Väldigt många, särskilt yngre gillar ju RoS då det förbättrade game-play rejält i många aspecter. Men det dödade magin totalt och ingen som bara* spelat RoS har fått uppleva känslan när man lootar en perfect Mara's i cow level som någon glömt att ta upp.

Jag har försökt återvänt flera gånger till Diablo 3 men det är så troligt tråkigt efter att man fått sin build, vilket tar några få timmar. Sen jagar man marginella förbättringar, det är inte vad jag och många söker. Ryset i ryggraden när Windforce/Grandfather/Death's fathom/Steelrend/Mang song's och så vidare droppade. Då jädra sköt det endorfiner och dopamin och noradrenalin och allt som kroppen kunde skjuta till. Man skakade som värre än en person med långt gången parkinson! Majoriteten av de som spelade Diablo II från release såg inte de flesta av dessa.

Min vän bottade pindel/baal i över ett år och lootade aldrig en enda Steelrend/Death's fathom. Han lootade dock massvis av allt annat så pass mycket att han förstörde spelet för sig själv. Minst en Windforce i veckan drog han upp. Men han körde över 20000 runs i veckan med sin bot, 20000+!
Jag glömmer fan aldrig när en kompis skulle visa hans MF-karaktär för mig och drog till Pindle och Windforce droppar... Får man allt serverat i ARPG's så skapas inga nämndvärda minnen och det spelar ingen roll hur bra spelet är i övrigt. Även Grim dawn har dock fått smaka på gnällets tand och det är som att spela med drop-mod i dag. Det sprutar ut "epics/mythical", väldigt tråkigt men där kan man justera det med mods.

Den låga dropraten på D2 fungerade för att det fanns trading. Du behövde inte loota allt du behövde själv, du kunde ha tur och loota en grej och sedan hade du en full MF-sorc och kunde börja nöta själv.

Jag hoppas verkligen D4 är mer likt D2 där. Men jag är helt övertygad om att så kommer det inte bli då yngre generationer har så pass kort tålamod.

Diablo II var en loot piñata med väldigt låg chans till något gott kombinerat med bra gameplay. D3 var en loot piñata med extremt hög droprate kombinerat med bra gameplay.

*Edit.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Helt ärligt så känns D4 lovande. Men det gjorde D3 med i början, jag gillade faktiskt AH då det var en form av trading. Att alla legendaries var i princip värdelös var ju ett helt sjukt misstag. Men du hade D2-känslan att när som helst kan det SMÄLLA till med en fet jädra drop. Mobs/bossar hade generellt lite för mycket HP dock och blev mer av en grindfest. Jag dödade The Butcher efter 6 minuter och då stod jag i eld i 3 minuter efter att min polare dog så han hade ju extra mycket HP.

Belial var lite av en souls-like då du stendog i Inferno om han drog klon i nyllet på dig. Soul lashers i act 3 var helt jädra trasiga. Du kunde även stöta på monster-packs som var i princip odödliga.

Problemet med D3 i slutet var inte själva gameplay utan allt runtomkring. Att kötta demoner i D3 var klart bättre än i D2, men magin dog totalt när AH stängdes och definitiv slägga när RoS kom. Diablo har aldrig handlat om att spendera X antal timmar så får du EXAKT X antal framgång. Det är slumpen och trading som gjorde D2 så stort utöver att det var extremt bra gällande gameplay och grafik med (Spela D2 i Glide (3DFX) säger jag) Väldigt många, särskilt yngre gillar ju RoS då det förbättrade game-play rejält i många aspecter. Men det dödade magin totalt och ingen som spelat RoS har fått uppleva känslan när man lootar en perfect Mara's i cow level som någon glömt att ta upp.

Jag har försökt återvänt flera gånger till Diablo 3 men det är så troligt tråkigt efter att man fått sin build, vilket tar några få timmar. Sen jagar man marginella förbättringar, det är inte vad jag och många söker. Ryset i ryggraden när Windforce/Grandfather/Death's fathom/Steelrend/Mang song's och så vidare droppade. Då jädra sköt det endorfiner och dopamin och noradrenalin och allt som kroppen kunde skjuta till. Man skakade som värre än en person med långt gången parkinson! Majoriteten av de som spelade Diablo II från release såg inte de flesta av dessa.

Min vän bottade pindel/baal i över ett år och lootade aldrig en enda Steelrend/Death's fathom. Han lootade dock massvis av allt annat så pass mycket att han förstörde spelet för sig själv. Minst en Windforce i veckan drog han upp. Men han körde över 20000 runs i veckan med sin bot, 20000+!
Jag glömmer fan aldrig när en kompis skulle visa hans MF-karaktär för mig och drog till Pindle och Windforce droppar... Får man allt serverat i ARPG's så skapas inga nämndvärda minnen och det spelar ingen roll hur bra spelet är i övrigt. Även Grim dawn har dock fått smaka på gnällets tand och det är som att spela med drop-mod i dag. Det sprutar ut "epics/mythical", väldigt tråkigt men där kan man justera det med mods.

Den låga dropraten på D2 fungerade för att det fanns trading. Du behövde inte loota allt du behövde själv, du kunde ha tur och loota en grej och sedan hade du en full MF-sorc och kunde börja nöta själv.

Jag hoppas verkligen D4 är mer likt D2 där. Men jag är helt övertygad om att så kommer det inte bli då yngre generationer har så pass kort tålamod.

Diablo II var en loot piñata med väldigt låg chans till något gott kombinerat med bra gameplay. D3 var en loot piñata med extremt hög droprate kombinerat med bra gameplay.

Amen.

Håller med dig helt och fullt, dock är jag skeptisk till D4. Har inte ens provat det än.

Letar sig diablosuget fram har jag fortfarande min singleplayer sorc på 1.14 som försöker hitta alla items i spelet. Glömmer aldrig när Zod droppade 😁

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Amen.

Håller med dig helt och fullt, dock är jag skeptisk till D4. Har inte ens provat det än.

Letar sig diablosuget fram har jag fortfarande min singleplayer sorc på 1.14 som försöker hitta alla items i spelet. Glömmer aldrig när Zod droppade 😁

Jag har faktiskt aldrig hittat en Zod men jag hade jävligt tur mer runor i D2R vid release. Första CTA jag snickrade ihop rollade 6/6/4 med. Hittade två Ber, en Jah på 3 dagar och en hel drös med Ohm och en hel del Pul+. Vill inte minnas att runor droppade så pass ofta i 1.09.

Polaren som bottade hårt ett år på pindle kan jag inte minnas att han hittade särskilt mycket Zod-runes. Lootade även min första "Shako" precis när jag sa till polaren att NU, nu kommer Shakon! Det var rätt kul!

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Jag har faktiskt aldrig hittat en Zod men jag hade jävligt tur mer runor i D2R vid release. Första CTA jag snickrade ihop rollade 6/6/4 med. Hittade två Ber, en Jah på 3 dagar och en hel drös med Ohm och en hel del Pul+. Vill inte minnas att runor droppade så pass ofta i 1.09.

Polaren som bottade hårt ett år på pindle kan jag inte minnas att han hittade särskilt mycket Zod-runes. Lootade även min första "Shako" precis när jag sa till polaren att NU, nu kommer Shakon! Det var rätt kul!

Det är makalöst vilka minnen man har av d2, inte konstigt att så många fortfarande uppskattar det.

Långt ifrån allt är perfekt, vissa grejer har de dock fixat till d2r, men helheten håller fortfarande över 20 år senare.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Helt ärligt så känns D4 lovande. Men det gjorde D3 med i början, jag gillade faktiskt AH då det var en form av trading. Att alla legendaries var i princip värdelös var ju ett helt sjukt misstag. Men du hade D2-känslan att när som helst kan det SMÄLLA till med en fet jädra drop. Mobs/bossar hade generellt lite för mycket HP dock och blev mer av en grindfest. Jag dödade The Butcher efter 6 minuter och då stod jag i eld i 3 minuter efter att min polare dog så han hade ju extra mycket HP.

Belial var lite av en souls-like då du stendog i Inferno om han drog klon i nyllet på dig. Soul lashers i act 3 var helt jädra trasiga. Du kunde även stöta på monster-packs som var i princip odödliga.

Problemet med D3 i slutet var inte själva gameplay utan allt runtomkring. Att kötta demoner i D3 var klart bättre än i D2, men magin dog totalt när AH stängdes och definitiv slägga när RoS kom. Diablo har aldrig handlat om att spendera X antal timmar så får du EXAKT X antal framgång. Det är slumpen och trading som gjorde D2 så stort utöver att det var extremt bra gällande gameplay och grafik med (Spela D2 i Glide (3DFX) säger jag) Väldigt många, särskilt yngre gillar ju RoS då det förbättrade game-play rejält i många aspecter. Men det dödade magin totalt och ingen som bara* spelat RoS har fått uppleva känslan när man lootar en perfect Mara's i cow level som någon glömt att ta upp.

Jag har försökt återvänt flera gånger till Diablo 3 men det är så troligt tråkigt efter att man fått sin build, vilket tar några få timmar. Sen jagar man marginella förbättringar, det är inte vad jag och många söker. Ryset i ryggraden när Windforce/Grandfather/Death's fathom/Steelrend/Mang song's och så vidare droppade. Då jädra sköt det endorfiner och dopamin och noradrenalin och allt som kroppen kunde skjuta till. Man skakade som värre än en person med långt gången parkinson! Majoriteten av de som spelade Diablo II från release såg inte de flesta av dessa.

Min vän bottade pindel/baal i över ett år och lootade aldrig en enda Steelrend/Death's fathom. Han lootade dock massvis av allt annat så pass mycket att han förstörde spelet för sig själv. Minst en Windforce i veckan drog han upp. Men han körde över 20000 runs i veckan med sin bot, 20000+!
Jag glömmer fan aldrig när en kompis skulle visa hans MF-karaktär för mig och drog till Pindle och Windforce droppar... Får man allt serverat i ARPG's så skapas inga nämndvärda minnen och det spelar ingen roll hur bra spelet är i övrigt. Även Grim dawn har dock fått smaka på gnällets tand och det är som att spela med drop-mod i dag. Det sprutar ut "epics/mythical", väldigt tråkigt men där kan man justera det med mods.

Den låga dropraten på D2 fungerade för att det fanns trading. Du behövde inte loota allt du behövde själv, du kunde ha tur och loota en grej och sedan hade du en full MF-sorc och kunde börja nöta själv.

Jag hoppas verkligen D4 är mer likt D2 där. Men jag är helt övertygad om att så kommer det inte bli då yngre generationer har så pass kort tålamod.

Diablo II var en loot piñata med väldigt låg chans till något gott kombinerat med bra gameplay. D3 var en loot piñata med extremt hög droprate kombinerat med bra gameplay.

*Edit.

Men D2 är helt trasigt och chansen obefintlig att du kan lyckas skapa en top tier karaktär som klarar allt content om du inte tradear...Vilket tar bort mycket av njutningen för min del iaf Jag vill inte ha med andra människor att göra när jag spelar.

Jag menar, chansen att du hittar exakt den kritiska gear-delen som krävs för din build i en "solo self found" i D2 är astronomisk liten

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Men D2 är helt trasigt och chansen obefintlig att du kan lyckas skapa en top tier karaktär som klarar allt content om du inte tradear...Vilket tar bort mycket av njutningen för min del iaf Jag vill inte ha med andra människor att göra när jag spelar.

Jag menar, chansen att du hittar exakt den kritiska gear-delen som krävs för din build i en "solo self found" i D2 är astronomisk liten

Har fått typ allt på singelspel det går men man måste nörda och tar tid i d2

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Men D2 är helt trasigt och chansen obefintlig att du kan lyckas skapa en top tier karaktär som klarar allt content om du inte tradear...Vilket tar bort mycket av njutningen för min del iaf Jag vill inte ha med andra människor att göra när jag spelar.

Jag menar, chansen att du hittar exakt den kritiska gear-delen som krävs för din build i en "solo self found" i D2 är astronomisk liten

Känner man att man måste ha Enigma för sin karaktär... Ja då har du rätt. Men att göra en gubbe som enkelt dödar i stort sett allt -- det kan man absolut göra med solo self-found.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Men D2 är helt trasigt och chansen obefintlig att du kan lyckas skapa en top tier karaktär som klarar allt content om du inte tradear...Vilket tar bort mycket av njutningen för min del iaf Jag vill inte ha med andra människor att göra när jag spelar.

Jag menar, chansen att du hittar exakt den kritiska gear-delen som krävs för din build i en "solo self found" i D2 är astronomisk liten

D2/D2R är inte trasigt någonstans sett till det år det släpptes. Det är välpolerat. Det är ju hela poängen att du inte ska överösas med legendaries "Uniques". Majoriteten nådde aldrig sin dröm-build och det är exakt så det ska vara. Det kan droppa en Death's Fathom i Lost tunnels och sen har du en helt full gearad MF-sorc i princip.
Det är extremt viktigt att droprates är låg om du/vi ska ha en chans att uppleva Diablo IV som ett Diablospel skall spelas. Tyvärr kommer det gnällas och grinas i vanlig ordning så droprates kommer förmodligen förstöra spelet likt D3 (GD) innan det är färdigt.

Skrivet av ottoblom:

Har fått typ allt på singelspel det går men man måste nörda och tar tid i d2

Jag förstår inte riktigt vad du pratar om. Menar du att du fått all loot i SP? Jo tjena.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Jag förstår inte riktigt vad du pratar om. Menar du att du fått all loot i SP? Jo tjena.

Varför skulle det vara orimligt? Det är ett 23 år gammalt spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

D2/D2R är inte trasigt någonstans sett till det år det släpptes. Det är välpolerat. Det är ju hela poängen att du inte ska överösas med legendaries "Uniques". Majoriteten nådde aldrig sin dröm-build och det är exakt så det ska vara. Det kan droppa en Death's Fathom i Lost tunnels och sen har du en helt full gearad MF-sorc i princip.
Det är extremt viktigt att droprates är låg om du/vi ska ha en chans att uppleva Diablo IV som ett Diablospel skall spelas. Tyvärr kommer det gnällas och grinas i vanlig ordning så droprates kommer förmodligen förstöra spelet likt D3 (GD) innan det är färdigt.
Jag förstår inte riktigt vad du pratar om. Menar du att du fått all loot i SP? Jo tjena.

Jag har det mesta jag vill ha för builds inkl griffin

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Varför skulle det vara orimligt? Det är ett 23 år gammalt spel...

Fattar inte heller faktiskt

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

D2/D2R är inte trasigt någonstans sett till det år det släpptes. Det är välpolerat. Det är ju hela poängen att du inte ska överösas med legendaries "Uniques".

Som multiplayer spel med trading utanför spelet så fungerar det, det säger jag inte emot.
Som Solo self found så är inte hela spelet öppet för mig.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Hela grejen med D2 är att jaga items enligt den build man har i huvudet. När man har fått den där sista biten så går luften liksom ur en och man ser inte riktigt meningen längre. Finns ju tyvärr inte jätte mycket att göra i själva spelet. Det är det som är perfekt när man kör ladder så bara resettas allt och man är på 0 igen. Jag älskar det. Diablo IV får man se som något helt annat än D2 för att bli nöjd tror jag. Jag kommer spela igenom det men det kommer inte ersätta D2, man kommer vara tillbaka igen efter några månader.

En ny expansion till D2R däremot där snackar vi!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Som multiplayer spel med trading utanför spelet så fungerar det, det säger jag inte emot.
Som Solo self found så är inte hela spelet öppet för mig.

vad kan du inte göra som solo selffound?.. kört d2 sedan det släppes och har gjort all content solo selffound flera gånger om :/

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

vad kan du inte göra som solo selffound?.. kört d2 sedan det släppes och har gjort all content solo selffound flera gånger om :/

"Diablo roams the world"...eller vad som står.
Jag kommer aldrig se en Anni t.ex.
Skulle behöva ytterligare 100/1000-tals timmar för att få en tillräckligt bra sorc för att ta ner Uber's solo.

Mängden tid som krävs för att se allt content i SSF är inte rimlig anser jag
Men sure, med tillräckligt mycket tid i spelet kan man såklart hinna köra allt content även solo self found utan problem

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT