Permalänk
Medlem

Open frame/test chassin

Hej SWEC!

Har länge varit sugen på att ha min dator i ett open frame/test bänk chassi.

ALT 1

ALT 2

Känns som att ALT1 är närmast det optimala som jag söker medans ALT2 känns mer prisrätt. ALT1 stödjer 120-360mm radiator därav den känns mest framtidssäker och utan radiator känns det som längd på GPUn inte borde vara något bekymmer. I nuläget har jag luftkylning och ett mindre RTX3070 så båda fungerar oavsett. Mitt moderkort är av ATX standarden så det måste stödja det och fullstort PSU.

Har ni några fina tips på chassin.

Sista frågan blir om någon kört med ett öppet chassi och vad er erfarenhet av damm är. Ljudnivå/temperatur ska inte vara något problem utan snarare kunna bli även snäppet bättre då jag testat lägga mitt nuvarande chassi ner och tog bort sidoplåten.

/Hulkenstrong

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

du kan kolla in thermaltake core serien. Den är faktiskt ganska koll men bettydligt dyrare än dom du kollade på

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

du kan kolla in thermaltake core serien. Den är faktiskt ganska koll men bettydligt dyrare än dom du kollade på

Har kikat på dom och som du säger riktigt fina men känns lite omotiverat högt pris. Speciellt som första chassi. Om jag gillar ett billigare så definitivt inget problem investera i ett dyrare och mer deluxe chassi senare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Har kikat på dom och som du säger riktigt fina men känns lite omotiverat högt pris. Speciellt som första chassi. Om jag gillar ett billigare så definitivt inget problem investera i ett dyrare och mer deluxe chassi senare.

det är nog en bra ide

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se