Ownit höjer min månadskostnad med 33%, vem ska man byta till?

Permalänk
Medlem

Ownit höjer min månadskostnad med 33%, vem ska man byta till?

Som sagt, fick min faktura, Ownit höjer min månadskostnad med 33%, 299 —>399, så det är dags att byta.
Finns det någon lista på vilka leverantörer som erbjuder publik IP, gratis eller till extra kostnad? Anslutningen sker via Openuniverse, om det gör någon skillnad.
Det är inte lätt att hitta den infon när man titta på deras hemsidor. Bahnhof tar 50kr/mån, Bredband2 gratis, men man måste ansöka om det….

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture72:

Som sagt, fick min faktura, Ownit höjer min månadskostnad med 33%, 299 —>399, så det är dags att byta.
Finns det någon lista på vilka leverantörer som erbjuder publik IP, gratis eller till extra kostnad? Anslutningen sker via Openuniverse, om det gör någon skillnad.
Det är inte lätt att hitta den infon när man titta på deras hemsidor. Bahnhof tar 50kr/mån, Bredband2 gratis, men man måste ansöka om det….

du kan väl kolla på Openuniverse hemsida?
Där borde du väl se alla erbjudande..?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture72:

Som sagt, fick min faktura, Ownit höjer min månadskostnad med 33%, 299 —>399, så det är dags att byta.
Finns det någon lista på vilka leverantörer som erbjuder publik IP, gratis eller till extra kostnad? Anslutningen sker via Openuniverse, om det gör någon skillnad.
Det är inte lätt att hitta den infon när man titta på deras hemsidor. Bahnhof tar 50kr/mån, Bredband2 gratis, men man måste ansöka om det….

Läser du endast aftonblaska så spelar det väl kvitta.
Spelar du och vill ha låg ping är det nog bäst att kolla med grannarna.
Det kan skilja rätt bra i ping mellan operatörerna.
Någon utomstående kan inte riktigt ge dig bra råd då
operatörerna kan vara bra i ett nät men sämmre i ett annat.
Exempelvis så är Bredband2, Telia och Bahnhof skit hos mig
Annan operatör halverade min ping.

Permalänk
Medlem

Du får kolla upp först om det blir billigare med någon annan leverantör. Kan vara så att det är dyrare i just ditt stadsnät. Priserna skiljer sig enorm i vilket stadsnät man är ansluten till. Jag har Bredband2 och är väldigt nöjd och har haft dom i olika stadsnät nu i många år. Oftast är det stadsnätet man är anslutet till som problemet ligger om det det blir någon driftstörning.

Permalänk
Medlem

Har du bindningstid kvar på abonnemanget? Om inte, kan det vara värt och testa att ringa Ownits kundtjänst och säga att du vill säga upp abonnemanget och på så sätt få ett nykundserbjudande / bättre pris?

Permalänk
Medlem

Kolla så att höjningen inte kommer från att Open Universe höjt sina avgifter. I så fall spelar det troligen ingen roll vilken ISP du byter till.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q