HTC återvänder med ny telefon – första sedan 2018

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Sparka in dörren till mellansegmentet och fokusera på prisspannet 3 - 6.000kr och det kan bli en självklar vinnare.

Allt för att bli av med Samsung som största tillverkare...

Edit*
"HTCs populära One-modeller"

Hallå. Det är ju Desire som var the shit

Håller med HTC Desire som fick mig komma in på android. Den var grym och snygg samt kunde rootas en del custom rom var riktigt bra till den.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

HTC incredible s var min första android lur. Gillade den skarpt.
Kul att de släpper nytt, tycker de gjort snygga stilrena telefoner. 😊

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilka skittelefoner dom spottade ut runt 2010… sensation och alla de där. Skämt till telefoner.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Hade alltid HTC mobiler innan då jag gillar saker gjorda av metall 🙂 men dråpslaget var när de ville ha 3.000 kr för batteribytet.

Det var då deras mobilavdelning gick i konkurs. De ville väl mjölka så mycket som möjligt. Blir inga fler HTC mobiler i alla fall. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Min personliga åsikt, HTC har svikit förr så varför skulle jag lita på dem den här gången?

Verkligen.
Min U11+ måste vara det absolut värsta köpet jag nånsin gjort.
Facepalm på mig själv.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag gillade min Desire S. Den var min första androidlur. Den hade utbytbart batteri. Nu tror jag inte att denna lur får nåt sånt, men jag vill ändå ta en titt på den.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Hade dom släppt en moderniserad M7 med vanilla hade dom ägt marknaden...

Permalänk

Ingen HTC One har jag haft men en Nexus One har jag haft och sambon hade en Desire Z, den med fysiskt tangentbord. Fina telefoner.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Vad finns det som skulle kräva mer? Spel är ett svar men jag sitter på en Samsung galaxy s20 FE och har aktiverat strömsparläge när jag spelar och alla spel funkar hur bra som helst.

Jo fast det är stor skillnad på sämre kretsar i full fart och nyare i strömsparläge, ska de snåla in så kan de inte köra kretsar från senaste noderna.
Blir lite som att köpa en sämre router där kretsen är en budgetvariat med några år på nacken, den var inte bra ens när den kom. 😊
,

Permalänk
Medlem

Varför sluta med deras coola namn? U23 pro låter ju sjukt osexigt och oinspirerat om man jämför med deras tidigare modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Varför sluta med deras coola namn? U23 pro låter ju sjukt osexigt och oinspirerat om man jämför med deras tidigare modeller.

Hellre att den heter skithus och presterar bra 😅

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hade aldrig en, men klämde på en polares HTC kring 2013 (minns ej modell) och gillade byggkvaliteten, kom dock inte alls överens med mjukvaran.

Om dom bygger kvalitativa telefoner i medelklass med stock (eller nära därpå) Android, kan det vara intressant.

Permalänk

Om jag hade en HTC telefon? Hade? Jag tog precis ut SIM-kortet och la ifrån mig en HTC Desire innan jag satte mig ner för att kommentera nyheten om att Google släcker gamla konton, när jag plötsligt såg nyheten om att HTC ska släppa en ny telefon. Jag hade ingen HTC One men den HTC Desire jag köpte för X antal år sedan kommer till användning lite då och då även idag. Gissa vad jag använder den till om det är en "telefon"! 😛

Bilden är tagen med en Samsung Galaxy S22. 😊

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Skrivet av ElectroGeeza:

Om jag hade en HTC telefon? Hade? Jag tog precis ut SIM-kortet och la ifrån mig en HTC Desire innan jag satte mig ner för att kommentera nyheten om att Google släcker gamla konton, när jag plötsligt såg nyheten om att HTC ska släppa en ny telefon. Jag hade ingen HTC One men den HTC Desire jag köpte för X antal år sedan kommer till användning lite då och då även idag. Gissa vad jag använder den till om det är en "telefon"! 😛

<Uppladdad bildlänk>

Bilden är tagen med en Samsung Galaxy S22. 😊

Till höger om den står en annan klassiker: Nokia 3210. Den är fullt fungerande och i fint skick, men den används mer sällan.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Nja, Jag skulle inte köpa en telefon av dem som redan övergivit sina kunder en gång innan.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör