Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är riktigt kul att se att släppet är här, nästan fyra år efter att tråden skapades. Jag kommer inte skaffa spelet nu men förr eller senare då jag ändå har de tidigare spelen. Hade gärna sett ett släpp på Steam så väntar lite.

Kul oavsett att det blir av. Och att spelet får så pass bra kritik dessutom. Får mig att tänka på hur oväntat bra det också gick för Dead Island 2.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Det finns många spel som kör Early access för att göra launchen smidigare. Så det är snarare *Puttenutte*-status på dig. Köp den billiga varianten om det nu svider så hårt.

Vad är det här för konstigt tänkande? Jag har då aldrig stött på ett spel som är early access som har kostat mer innan det släpps. Enda anledningen till att det kostar mer just nu är för att dom vet att många är intresserade och inte kan hålla sig och inte vill missa en hel helgs spelade. Det hela känns jävligt opportunistisk och konsument-ovänligt. Ska man verkligen behöva betala mer för att beta testa hur releasen kommer att fungera? Och om det nu fungerar så bra kunde dom ha ändrat release datum till idag istället, men nej nej man kan ju inte missa en chans att utnyttja folk som har svårt med impulskontroll av olika anledningar eller folk med mer pengar än vett. Nä, jäkligt sunkigt beteende av Blizzard, hoppas att det här inte blir en trend.

Permalänk
Medlem

Sådär, level 40 får duga för idag. Kört sen kl. 08 i morse, fruktansvärt roligt på alla sätt och vis och inte ett enda problem med prestanda. Märks att de tog till sig mycket av feedbacken i betorna. Så nu är det full steam ahead som gäller!

Permalänk
Medlem

Vilken besvikelse detta var för mig. Kommer nog kalla det för "Potions 4".
Inte kommit längre än typ lvl 16 på nån klass ännu, men fortfarande ingen chans till hp regen/defence. Kommer det snart eller ska man måste suga i sig potions varannan minut genom hela spelet?

Urghh, Nej provar att få igenom en refund. Kommer inte spela detta som det är nu.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Tur man jobbade till kl 16 idag. Annars hade nog kroppen varit ganska mör nu. Kan inte sluta spela.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Väntar på rea... för dyrt just nu tvärvägrar att betala.

Permalänk
Medlem

Yes det liras men jobbar helgen och tummar inte på träning och vardagssysslor så det blir med måtta. Tycker 1000 kronor är okej för ett spel som är välgjort och man förmodligen kommer ha hundratals roliga timmar med.

Har helt undvikit betor och andra spoilers så upplever det för första gången och har kul och så här långt har det hållit hög kvalitet.

Permalänk
Medlem

Kollade recensionen på FZ, skulle inte säga att det lockar mig alls.
Vet inte riktigt specifikt varför, känner bara att det inte alls är något för mig.

Minns för övrigt att jag och en kompis körde första Diablo tillsammans, vi delade upp kontrollerna på något sätt så att vi gemensamt styrde karaktären. Provade också köra det ensam och minns att jag då tyckte det inte riktigt räckte till för att styra och skjuta/slå samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Vilken besvikelse detta var för mig. Kommer nog kalla det för "Potions 4".

Då ska du inte testa Diablo 2

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Vilken besvikelse detta var för mig. Kommer nog kalla det för "Potions 4".
Inte kommit längre än typ lvl 16 på nån klass ännu, men fortfarande ingen chans till hp regen/defence. Kommer det snart eller ska man måste suga i sig potions varannan minut genom hela spelet?

Urghh, Nej provar att få igenom en refund. Kommer inte spela detta som det är nu.

Inte kommit längre så som att du dör lvl 16 i hardcore, eller att tappar motivationen för levla över 16?

Permalänk
Medlem

Dog på level 36, hann levla upp en till barb till 30 men nu blir det sovdags..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Då ska du inte testa Diablo 2

Spelade det ganska mycket lotd när det var aktuellt, men mja, minns inte att pots känndes lika jobbiga då?
Bossarna är roligare i D4 än i D3, mer att göra osv. Men att hela tiden samla pots medans man kutar runt mellan innehåll, det dödar spelglädjen helt för mig.

Skrivet av IMPANI:

Inte kommit längre så som att du dör lvl 16 i hardcore, eller att tappar motivationen för levla över 16?

Helt tappat motivationen att spela spelet ens. Inte så att jag har dött eller så, men känns som att det tar mer fokus att använda potions än att spela.

Oh well, tillbaka till poe.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Spelade det ganska mycket lotd när det var aktuellt, men mja, minns inte att pots känndes lika jobbiga då?
Bossarna är roligare i D4 än i D3, mer att göra osv. Men att hela tiden samla pots medans man kutar runt mellan innehåll, det dödar spelglädjen helt för mig.

Helt tappat motivationen att spela spelet ens. Inte så att jag har dött eller så, men känns som att det tar mer fokus att använda potions än att spela.

Oh well, tillbaka till poe.

Jag tror inte jag riktigt förstår vad du menar, potions droppar ju bokstavligt talat hela tiden? Nu spelar jag med kontroll för det mesta men både att använda dem och plocka upp dom är väl inget jobbigt? Inte behövt leta efter potions en endaste liten gång till lvl 28.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterbr:

Jag tror inte jag riktigt förstår vad du menar, potions droppar ju bokstavligt talat hela tiden? Nu spelar jag med kontroll för det mesta men både att använda dem och plocka upp dom är väl inget jobbigt? Inte behövt leta efter potions en endaste liten gång till lvl 28.

Japp de droppar konstant och du måste använda dem hela tiden. Skär bort mellanhanden och ge oss lite hp regen eller hp/hit. Fan du får ju inte ens full hp i städerna. bara via pots.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Japp de droppar konstant och du måste använda dem hela tiden. Skär bort mellanhanden och ge oss lite hp regen eller hp/hit. Fan du får ju inte ens full hp i städerna. bara via pots.

Varje stad har ju en healer där du får fullt hp och fullt med pots. Ja ok tycker du att använda pots är jobbigt så är väl inte detta spelet för dig riktigt just nu, vet inte hur det är med t-bordet men på kontroll är det som vilken annan skill som helst och inget som jag kan säga är jobbigt, men vi är alla olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterbr:

Varje stad har ju en healer där du får fullt hp och fullt med pots. Ja ok tycker du att använda pots är jobbigt så är väl inte detta spelet för dig riktigt just nu, vet inte hur det är med t-bordet men på kontroll är det som vilken annan skill som helst och inget som jag kan säga är jobbigt, men vi är alla olika.

Japp, precis som vilken skill som helst. Fast en skill du måste använda för att inte dö, oavsett klass och spec. Med begränsade charges och random refills.
f.ö känns skills-träden väldigt snäva och begränsade. Lite som i senare versioner av wow.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Nr42:

Vad är det här för konstigt tänkande? Jag har då aldrig stött på ett spel som är early access som har kostat mer innan det släpps. Enda anledningen till att det kostar mer just nu är för att dom vet att många är intresserade och inte kan hålla sig och inte vill missa en hel helgs spelade. Det hela känns jävligt opportunistisk och konsument-ovänligt. Ska man verkligen behöva betala mer för att beta testa hur releasen kommer att fungera? Och om det nu fungerar så bra kunde dom ha ändrat release datum till idag istället, men nej nej man kan ju inte missa en chans att utnyttja folk som har svårt med impulskontroll av olika anledningar eller folk med mer pengar än vett. Nä, jäkligt sunkigt beteende av Blizzard, hoppas att det här inte blir en trend.

Just Diablo har ju en historia utav kraschade, eller rättare sagt otillgängliga servers pga extremt hårt tryck från alla spelare som vill in på samma gång.

Denna typen utav släpp gör att de kan dela upp trycket lite och få en mer jämn ström utav anslutande spelare.

Hur delar man då upp vem som får spela när ?
Klart som fan alla vill stå först i kön, men om man bara lägger på lite pengar så kommer den absoluta största massan vänta lite - dvs kommer massivt tryck på servers och internetförbindelser att mest troligt utebli.
Då har man löst problemet som Diablo 3 launchen (rätta mig om jag har fel?) hade.

Att sedan tjäna lite extra pengar är väl inget konstigt, tillgång och efterfrågan. Och sist jag kollade så var Blizzard ett företag, och företag i min värld har ett övergripande mål; att tjäna pengar.

Så jag må kanske inte tycka om förfarandet som sådant, men förstår och stöttar trots det beslutet.

Väl spelat Blizzard, väl spelat.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Japp, precis som vilken skill som helst. Fast en skill du måste använda för att inte dö, oavsett klass och spec. Med begränsade charges och random refills.
f.ö känns skills-träden väldigt snäva och begränsade. Lite som i senare versioner av wow.

Skulle nog säga att Diablo 2 var bra mycket värre på potionfronten. Både health och mana (eller kombon) att hålla reda på och du var tvungen att använda dom hela tiden, speciellt på bossarna.

I Diablo 4 så låser du upp så du kan ha fler än dom tre man startar med. Har sex stycken just nu (lvl 42).

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

Vad är det här för konstigt tänkande? Jag har då aldrig stött på ett spel som är early access som har kostat mer innan det släpps. Enda anledningen till att det kostar mer just nu är för att dom vet att många är intresserade och inte kan hålla sig och inte vill missa en hel helgs spelade. Det hela känns jävligt opportunistisk och konsument-ovänligt. Ska man verkligen behöva betala mer för att beta testa hur releasen kommer att fungera? Och om det nu fungerar så bra kunde dom ha ändrat release datum till idag istället, men nej nej man kan ju inte missa en chans att utnyttja folk som har svårt med impulskontroll av olika anledningar eller folk med mer pengar än vett. Nä, jäkligt sunkigt beteende av Blizzard, hoppas att det här inte blir en trend.

Blizzard spel releaser är enorma. Att dela upp den någon dag innan är bara smart och bra för spelaren. Jag tror du får tänka tillbaka till D3 releasen och se hur det gick när alla skulle spela samtidigt.

Nu har man undvikit det helt. Försläppet har varit heeeelt smärtfritt och 99% problemfritt.

Jag är inte en fattig snåljåp, men jag köper kanske 1-2 spel per år. Då kan det få kosta någon krona extra för mig, som dessutom arbetar, och nu får 4 dagar på rad att spela(klämdag osv). Så för mig passar detta extremt bra.

Tyvärr kan man inte göra samma sak med Wow expansions, så där kryllar det ännu med problem på releaser. Annars hade jag betalat extra för early access där med.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3Dfx Rampage:

Väntar på rea... för dyrt just nu tvärvägrar att betala.

Se det på ett annat vis. Finns det chans att du spelar detta spel i hundratals eller tusentals timmar? Om du inte är toksugen på spelet eller rent ekonomiskt inte kan motivera priset av någon anledning så visst. Men om det mer är en principiell sak att du oavsett inte vill betala mer för att få spela spelet tidigare så kan det kanske vara värt att omvärdera. Det är ju din tid det handlar om, men också dina pengar förstås.

//speljävulen

Skrivet av Petterbr:

Yes det liras men jobbar helgen och tummar inte på träning och vardagssysslor så det blir med måtta. Tycker 1000 kronor är okej för ett spel som är välgjort och man förmodligen kommer ha hundratals roliga timmar med.

Har helt undvikit betor och andra spoilers så upplever det för första gången och har kul och så här långt har det hållit hög kvalitet.

Köpte Forza Horizon 5's dyraste utgåva som gav allt (då framtida) innehåll och ett par dagars försprång för runt 1000-lappen när spelet släpptes hösten 2021. Hade fått spelet via min Game Pass Ultimate prenumeration oavsett men hade längtat efter spelet länge, FH är spel jag hoppar in i och tar något varv runt kartan någon gång i veckan och jag har hundratals timmar i såväl FH3, 4 och 5. Och så även i 6an när den väl kommer. Det är ett spel jag inte kollar på prislappen, tiden kostar mer och det är tid jag gärna lägger ner, över 300km/h i en Porsche 911...

Man måste ju också värdera sin tid och vad man får ut av det. Stor respekt från min sida till er som faktiskt kan värdera er tid på ett rimligt vis. Säger inte att det är fel att avstå, jag själv gör det för stunden men börjar redan omvärdera mitt beslut faktiskt. Men sen har jag evighetsspelet Zelda: Tears of the Kingdom jag vill beta av innan jag hoppar på nästa.

Bra prioritering i övrigt med att inte låta spelet ta över helt samtidigt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Måste fråga blir tokig här.
Satt hela kvällen igår och försökte installera spelet.
Men lyckas inte när jag klickar på installera så står den bara och snurrar.
Försökt att installera om Battlenet flera gånger startat om 100 gånger kollat så windows och grafk är up 2 date.
Kört Battlenet som admistratör och stängt av alla brandvägga och virus saker.
Men fattar inte vad som är fel?! Nån mer som råkat ut för samma sak?

Permalänk
Medlem

Bad om att få gå med klanen, min gubbe heter Syltkräm

nvm, såg att ni accepterat. Tack!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Hej

Jag försöker byta monitor som spelet startar på (har 2 monitor setup) men när jag inne i inställningarna så är rutan för generic monitor eller vad det nu står grå, så det finns inget val?

Jag har försökt med kolla i alternativen för Display finns Windowd och Windowes fullscreen och testat båda utan att lyckas.

Har ett Nvidia 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Hej

Jag försöker byta monitor som spelet startar på (har 2 monitor setup) men när jag inne i inställningarna så är rutan för generic monitor eller vad det nu står grå, så det finns inget val?

Jag har försökt med kolla i alternativen för Display finns Windowd och Windowes fullscreen och testat båda utan att lyckas.

Har ett Nvidia 3080

Jag fick köra old-school, dra-flytta.... skumt, nåja det verkar löst sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Då ska du inte testa Diablo 2

Insight på mercen och life lifesteal så är du på banan. Undrar om det finns liknande här.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Skulle nog säga att Diablo 2 var bra mycket värre på potionfronten. Både health och mana (eller kombon) att hålla reda på och du var tvungen att använda dom hela tiden, speciellt på bossarna.

I Diablo 4 så låser du upp så du kan ha fler än dom tre man startar med. Har sex stycken just nu (lvl 42).

Beror ju på lvl och build. En smiter kan ju gå igenom hela spetet på hell inklusive ubers utan stt ta en enda potion. Always hit och life/mana steal. Insight och draculs grasp eller last wish gör det ännu bättre. Potions i d2 är bara problem tills tidigt i nightmare.
Lär väll finnas saker i detta spel som gör likadant antar jag?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

https://preview.redd.it/lowxg0ssgo3b1.png?width=718&format=pn...

Behöver ni crushed beast bones gå bara och döda han här så får ni 5 direkt. Har hållt på o rensat källare i en evighet utan att få 5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

https://preview.redd.it/lowxg0ssgo3b1.png?width=718&format=pn...

Behöver ni crushed beast bones gå bara och döda han här så får ni 5 direkt. Har hållt på o rensat källare i en evighet utan att få 5...

Va har man crushed bones till?

Permalänk
Skrivet av PFall:

Startade en Sweclockers clan (SWEC)

Försökte Joina, men får error,"This clan has too many outstanding applications"
:(,

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Va har man crushed bones till?

Level 30 potion. De e tydligen väldigt många som har brist på dom om man inte haft tur i en källare