Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Avstängd

Silo. Rekommenderat av Stephen King, helt OK allegori om Platos grotta
Hade gärna sett serien förkortad dock

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

The boys Season 3 - Rätt bra säsong faktiskt. Denna serie är otroligt välgjord med bra manus, scenografi, skådespelare och effekter. Den är även väldigt rolig. 8/10

29 september börjar en spin-off från The Boys, Gen V.
https://www.imdb.com/title/tt13159924/

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

The witcher S3 - De första fem avsnittnen kändes rätt händelsefattiga och sega men de tre sista som kom idag var grymt bra. Mycket action och händelser som man kände igen. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Nu blir det sträcktittande på Good Omens, hela säsong 2 släpptes på en gång.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

har 6 serier rullandes redan, men jag funderar på att klämma in en till.

blev lite smått nyfiken på twisted metal, 6.5 på IMDB och bilderna jag har sett verkar ju baseras på spelet twisted metals karaktärer, typ sweet tooth. älskade spelen men är lite tveksam hur de kan göra en serie utav ett spel där man åker runt i fordon och skjuter ihjäl varandra.

nån som gett serien en chans och kan berätta om det är värt det eller inte?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Sista säsongen Witcher.
5/10

Permalänk
Medlem

Silo

Tog nog 3 tittningar innan jag kom igenom första avsnittet men sen började det rulla på. Håller med om @Kaleid om att avsnitten kunde kortas något. Intressant story och blir att titta närmare på (ljud)böckerna serien baseras på. Självklart slutade det när det börjar bli intressant.

8/10

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Good Omens s02, gillar humorn och tycker skådisarna är riktigt duktiga.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Nozomi:

Sista säsongen Witcher.
5/10

Såg själv sista avsnitten igår. 5 av 10. Ordentlig nedgång. Yikes.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Kikade igenom serien "Celebrity" på Netflix nyligen.
Koreansk dramaserie som handlar om influencervärlden i Seoul och var bättre än vad jag trodde.
På förhand skeptisk då jag är otalt ointresserad av den typen av innehåll men jäklar vad spännande den var.
Omdömet blir 8/10.

Permalänk
Medlem

Friends
Hbo Max

Faktiskt aldrig sett denna serie innan... eller självklart har man sett något avsnitt här och där då det var helt omöjligt att undvika serien ett tag. Tror jag precis nått säsong 3 och förstår inte "storheten" i denna, visst funkar den som korta avsnitt här och där men den kultstatus den fått... kan jag absolut inte se.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

3. Sessong warrior på HBO. Riktigt bra serie

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

No Escape, den var helt okej. 7/10

Permalänk
Medlem

Hijack

Helt OK miniserie på 7 delar. Tycker att Idris Elba gjorde en bra insats.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Snusfri

The Big Bang Theory

Vet inte hur många gånger jag sett om denna underbara serie.
Enligt mig en av de bästa serierna någonsin.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Godfather of Harlem
Helt lysande serie.
Men vad kan gå fel med Forest Whitaker och Vincent D'Onofrio

Permalänk
Medlem

Snart inne på sista säsongen av grimm och är helt ok som ett stort fan av liknande serier.

Sen har juuh foundation dragit igång igen som förmodligen är bland det absolut bästa scify som gjorts i serieväg på extremt länge!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Snusfri
Skrivet av norrby89:

Snart inne på sista säsongen av grimm och är helt ok som ett stort fan av liknande serier.

Sen har juuh foundation dragit igång igen som förmodligen är bland det absolut bästa scify som gjorts i serieväg på extremt länge!

Grimm är riktigt bra, ryktas om en Spin-off där man får följa Diana och Kelly som är nya Grimms.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Grimm är riktigt bra, ryktas om en Spin-off där man får följa Diana och Kelly som är nya Grimms.

Oof well synd bara att spinoffs sällan är något att hänga i granen =/ ända jag kan komma å tänka på som faktiskt va likvärdigt om inte till och med bättre måste vara stargate Atlantis som va grymt! Synd bara att stargate universe blev en rå potatis...

Samt the originals men även där så blev spinoff nummer två rent skräp.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Oof well synd bara att spinoffs sällan är något att hänga i granen =/ ända jag kan komma å tänka på som faktiskt va likvärdigt om inte till och med bättre måste vara stargate Atlantis som va grymt! Synd bara att stargate universe blev en rå potatis...

Samt the originals men även där så blev spinoff nummer två rent skräp.

Du borde ringa Saul

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Senaste serien jag såg var Twisted Metal. Tyckte den var riktigt bra. Fått 7,5 på IMDB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Silo

Tog nog 3 tittningar innan jag kom igenom första avsnittet men sen började det rulla på. Håller med om @Kaleid om att avsnitten kunde kortas något. Intressant story och blir att titta närmare på (ljud)böckerna serien baseras på. Självklart slutade det när det börjar bli intressant.

8/10

Kul hur olika man kan tycka, jag fastnade direkt och tyckte att avsnitt ett och två var grymma med en suverän cliffhanger i slutat av andra avsnittet. Därefter gick det snabbt neråt och handlingen blev alldeles för centrerad kring det intetsägande intrigerna inne i silon, och inte så mycket gällande vad som fanns utanför. Likt väl lyckades de alltid lägga en cliffhanger i slutet av varje avsnitt som fick en att känna att man bara måste se nästa avsnitt också, där spänningen som byggdes upp i slutet av förra avsnittet inte sällan fick en super-antiklimatisk förklaring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Kul hur olika man kan tycka, jag fastnade direkt och tyckte att avsnitt ett och två var grymma med en suverän cliffhanger i slutat av andra avsnittet. Därefter gick det snabbt neråt och handlingen blev alldeles för centrerad kring det intetsägande intrigerna inne i silon, och inte så mycket gällande vad som fanns utanför. Likt väl lyckades de alltid lägga en cliffhanger i slutet av varje avsnitt som fick en att känna att man bara måste se nästa avsnitt också, där spänningen som byggdes upp i slutet av förra avsnittet inte sällan fick en super antiklimatisk förklaring.

Samma här haha,fastnade med direkt men nu några avsnitt in så börjar det bli lite segt.
Sen tillbakahoppandet tycker jag med är lite störande,fast en ok serie ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Oof well synd bara att spinoffs sällan är något att hänga i granen =/ ända jag kan komma å tänka på som faktiskt va likvärdigt om inte till och med bättre måste vara stargate Atlantis som va grymt! Synd bara att stargate universe blev en rå potatis...

Samt the originals men även där så blev spinoff nummer två rent skräp.

Personligen är Frasier i toppen bland serier jag sett, har nog sett rubbet tre gånger, ofta är jag sugen på att dra igenom rubbet igen efteråt.

Cheers var bra men Frasier mycket bättre i mitt tycke. Men håller nog med dig i stort, för det mesta blir det svårt att nå upp till det man spinnande ifrån.

Skrivet av Matheeeew:

Kul hur olika man kan tycka, jag fastnade direkt och tyckte att avsnitt ett och två var grymma med en suverän cliffhanger i slutat av andra avsnittet. Därefter gick det snabbt neråt och handlingen blev alldeles för centrerad kring det intetsägande intrigerna inne i silon, och inte så mycket gällande vad som fanns utanför. Likt väl lyckades de alltid lägga en cliffhanger i slutet av varje avsnitt som fick en att känna att man bara måste se nästa avsnitt också, där spänningen som byggdes upp i slutet av förra avsnittet inte sällan fick en super antiklimatisk förklaring.

Hm, lite osäker på vad jag tycker om den nu, ett par dagar senare. Brukar ha lite svårt för första avsnitt, speciellt om de inte riktigt kommer igång snabbt nog. Sen binge-tittar jag så blir inte riktigt episoder på samma vis. Inget fan av cliffhangers, speciellt vid säsongsavslutningen. Jag menar, vem sköt egentligen Mr Burns?

Det intressanta var nog det de aldrig riktigt kom fram till dörrens på slutet, vad som finns utanför. Blev lite småtjatigt bitvis kanske. Lite för mycket springa i trappor scener.

Sen är jag nog inte så mycket för att se serier idag kanske, tycker ofta de känns lite för utdragna.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Severance

Började kolla på denna när jag hade covid i början av året, fick avbryta då jag fick mindre trevliga feberdrömmar av den. Men började kolla på den igen nyligen och måste säga att jag gillade den mycket. Många twister var ganska uppenbara, en del mindre så. Bra skådisar i rollerna och den gav rätt känsla av ett corpo hellscape kan se ut. Vilket gör mig mer missnöjd med mitt egna jobb till och med. Men börjar nog bli dags för något annat.

8/10. Ser fram emot nästa säsong, om den överlever strejkandet. Då det inte är Netlfix som är involverad så är väl förutsättningarna rätt goda...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Kollar just nu på 1923 som är en prequel till Yellowstone och handlar om samma familj.
Riktigt välgjord serie med Harisson Ford i huvudrollen.
Även den andra Yellowstone prequel serien 1883 rekomenderas starkt.
9/10 i betyg på samtliga av dessa 3 serier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Kollar just nu på 1923 som är en prequel till Yellowstone och handlar om samma familj.
Riktigt välgjord serie med Harisson Ford i huvudrollen.
Även den andra Yellowstone prequel serien 1883 rekomenderas starkt.
9/10 i betyg på samtliga av dessa 3 serier.

Ska man se dem i ordningen 1883, 1923, Yellowstone? Eller spelar det mindre roll?

Permalänk
Medlem

The Bear - Säsong 2 (Disney+)

Herregud vilken serie. Säsong 2 är lika bra som säsong 1. Finns ett par avsnitt som bränner till extra mycket, men vill inte skriva för mycket här. Fantastiskt bra!

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

The Witcher S2,
Tyckte den börjarde lite segt men blev sedan bättre till slutet som kändes väldigt mähhhh....
Just nu känner jag noll sugn på att kolla nästa men tills dess så är jag nog sugen igen även om Carvill slutar, vilket jag tycker är väldigt tråkigt.

Frågan är vad man ska kolla på nu bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av db1:

Ska man se dem i ordningen 1883, 1923, Yellowstone? Eller spelar det mindre roll?

Jag skulle säga att det spelar mindre roll eftersom dom egentligen har helt separata handlingar.
1883 var en miniserie, så den skulle jag nog själv tycka var lämplig att börja med. Läste dock
att dom istället rekomenderar att man ser dom i "release order" dvs, Yellowstone->1883->1923
https://screenrant.com/what-order-watch-yellowstone-spinoff-series/
Yellowstone har redan gått i 5 sässonger och lär fortsätta ett tag till. 1923 har hittils bara gått en sässong, men det kommer en ny senare i år eller i början på nästa.