TVn blir svart när jag "skrollar" på Netflix

Permalänk
Medlem

TVn blir svart när jag "skrollar" på Netflix

Tja

Är det någon annan som varit med om att skärmen blir svart och sedan tänds igen efter 1-2s när man skrollar på Netflix?

Har en dator som jag kör ifrån, en simpel sak med någon gammal Intel i3 och kör med det inbyggda grafikkortet vilket är typ HD4000 om jag inte minns fel.
Har inga problem på några andra sidor än Netflix, och det är inga problem att titta på film osv på Netflix utan det är just att skrolla som är problem, ni vet om man typ kollar på "top movies" eller "action" och så skrollar man höger för att se fler filmer då går TVn svart, sen efter 1s kommer TVn info upp som säger "1080 60hz" sedan kommer bilden tillbaka.
Samma sker även om jag hovrar över en film så den poppar upp med mer info då blir de svart 1-2s innan bilden kommer igen.
Sjukt störande och har ingen aning vad det beror på heller eftersom det bara är netflix som har problem, har bara för sakens skull provat att byta HDMI kabel, rensa alla cookies to cache osv i Firefox som jag kör med men ingen förbättring.

Tar tid att hitta nått att titta på när det är så här xD

Tacksam för tips.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk

Det är inte i samband med när filmer/serier börjar spela upp "trailers" på netflix? Det vet jag vi hade på Apple TVn att den skulle byta format samt uppdateringsfrekvens för att matcha innehållet. Då Blev det svart någon sekund varje gång för oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klaffatron:

Det är inte i samband med när filmer/serier börjar spela upp "trailers" på netflix? Det vet jag vi hade på Apple TVn att den skulle byta format samt uppdateringsfrekvens för att matcha innehållet. Då Blev det svart någon sekund varje gång för oss.

Det känns ju som att de är något sådant att den byter frekvens eller nått eftersom TVn sedan meddelar 1080 60hz å då kommer bilden tillbaka.
Men jag tror inte att det har att göra med trailers eftersom det sker även när jag bara skrollar i listan bland filmer då är ingen trailer startad och ingen film "highlightad" liksom.

Det var inte såhär för typ 10 dagar sedan, detta fenomen har bara dykt upp helt plötsligt alldeles nyligen.
Kanske är Netflix support jag måste vända mig till på något vis.
Skulle kunna slänga upp en filmsnutt här också, så förstår man problemet enklare.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk

Kan också vara "handskakningen" för HDCP. prova byta bildkabel. Alternativt om du laddar ner Netflix appen i microsoft store så borde det fungera.