Liten smidig stereoförstärkare till kontotet.

Permalänk
Hedersmedlem

Liten smidig stereoförstärkare till kontotet.

Vi ska göra ordning ytterligare ett kontor/arbetsplats i huset och då behövs lite nya prylar igen.

Det som jag är på jakt efter är en liten (dvs klass D) förstärkare. Egentligen räcker det med volymkontroll och en ingång men det hade kunnat vara användbart med två-tre ingångar (rca) och bluetooth.

Högtalare finns redan, ganska lättdrivna bokhyllehögtalare i litet format så det behövs inga monstereffekter, 20-30w bör räcka långt.

Vad finns det för något vettigt i prisklassen lagom billigt, dvs under tusenlappen och gärna billigare. Tittar man runt på Ebay/Amazon/diverse svenska återförsäljare så finns det mängder att välja på men det är svårt att veta vad som är bra, okej eller rent skräp.

Användningsområdet är lite bakgrundsmusik och lite serier så kraven är inte jättehöga.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Jag köpte en av dessa alldeles i dagarna. Funkar prima! Fosi audio Jag valde en med rca in och bara volymkontroll, vill inte mer än kunna slå på/av och justera volymen ibland.

Permalänk
Medlem

Har också en Fosi Audio T20 (fick endast tag på en rör-modell när jag köpte, men det är väl mest en gimmick i det här fallet) till bokhyllehögtalarna jag har vid datorn. Skulle kanske inte använda till hemmabion, men den spelar helt ok för priset!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag kör en chi-fi-förstärkare, S.M.S.L. SA300. Ingångarna den har är bluetooth, USB och en uppsättning RCA line in. Med ett par bokhyllehögtalare har man en modern variant av de gamla s.k. PC-högtalarna, fast med bra ljud.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607