Gamers Nexus: The Problem with Linus Tech Tips, Accuracy, Ethics, & Responsibility.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Håller med GN är för mig riktigt tråkiga och i brist på annat kanske man sneglar på deras videos. LTT gillar jag fortfarande och Linus är en otroligt trevlig prick i verkligheten. Har själv inte träffat honom personligen men min kompis som besökte Kanada har gjort det.

Jag tar all benchmark och fakta lite med en nypa salt för alla har inte samma föresättningar som dom har i deras test lab. I verkligeheten blir det ändå skillnad.

Men LTT är underhållning för mig och kommer fortfarande kolla på dom.

I och för sig blir det ibland lite långrandigt hos GN, men det är priset när man får göra video av en textrecension på grund av att folk bara glor på video och ska dra upp femtiotolv grafer etc... Dock är de inte bara tråkiga, beroende på ämne, men de har en annan typ av torrare humor som nog flyger över huvudet på somliga... LTT är mer som en clown korsad med en dålig version av Papphammar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

De flesta punkterna var pga slarv och jag tycker de flesta har rätt att kunna försvara sig och möjlighet att rätta något om GN har fått om bakfoten.
Och hade varit intressant om Linus och GN kunde haft en produktiv diskussion, istället för att kasta skit på varandra från sin sida om kontinenten.

Problemet här är nog snarare att det är ett problem hos LTT som dom är fullt medvetna om, liksom är inget som kommit nu dom senaste veckorna utan något som pågått ett bra tag.

Men sen kan det vara som så att LABS är åtgärden för det hela, det vet vi inte än.

Ska oavsätt bli intressant på lördag och få höra deras svar på det hela, och om dom precis som i Linus svar totalt ignorerar den delen med alla fakta fel och att anställda helt enkelt inte får tid till QC och bara ranta på om Billit.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av employed:

Förra arbetaren Madison har gått ut på X/Twitter och förklarat sin version av sin anställning.

https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/15siffo/one_of...

Känns som att fasaden för LMG kan spricka när som om detta blir större.

Vad upplever du att LMG har haft för slags fasad innan allt detta uppdagats?

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Bara detta var rätt magstarkt...
<Uppladdad bildlänk>

Vänta, varför har LTT ett OnlyFans-konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vänta, varför har LTT ett OnlyFans-konto?

Som ett skämt (och pengar), dock med rätt besk eftersmak...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

LTT framstår som om de skulle köpa en bokhylla från IKEA sedan inte läsa manualen, därefter gnälla på att de var tvungna montera den flera ggr då det blev delar över, klaga att den sedan inte passar på platsen de tänkt haft den då den var för stor och till slut skriker högt att ingen borde köpa sådant skräp!

Exakt så!

Det Linus inte säger heller är att om de hade testat om kylaren (och betalat mer lön) så hade de försenat nästa video, det är nog främst där skon klämmer. Men det finns ju inga utom de själva som kräver hur många videos per vecka de ska lägga upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsLärlingen:

Vad upplever du att LMG har haft för slags fasad innan allt detta uppdagats?

Mvh,
WKL.

Tänk Steve Ballmers klassiska "Developers! Developers! Developers!"
Fast byt ut ordet till "Content".
Det är iallafall det intrycket jag fått och har om företaget.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

LTT ville ju inte ens lägga 100-500$ på att fixa till recensionen så jag har inte mycket till övers för vad de anser vara en hög summa i sammanhanget. Vill de ta LTT labs till att bli en ny "branschstandard" har de lite att jobba på.

De ville inte lägga 100-500 till eftersom att dom ansåg det inte skulle tillföra något till videon vilket dom erkännt var en grov missbedömning. Det görs naturligtvis sådana bedömningar hela tiden på alla videos som någonsin spelas in och ibland blir det fel och det har ingenting med värdet på Billets prototyp och graffikkort att göra.

Din sista kommentar håller jag med om men det finns ingen anledning att hitta på grundlösa saker för det.

Permalänk
Medlem

Ltt

ltt testar nya grafikkort mot gamla grafikkort, utan att uppdatera resultatet med nya drivers för gfx kort som är ca 1 år gamla, dom testar alltså inte om grafik kort efter att dom optimerats och ny mjukvara släppts. Pinsamt.
Mitt flera år gamla grafikkort får uppdateringar veckovis. Gtx 1080.

Sedan att testa en startups prototyp produkt, en helt unik, one of a kind produkt, medvetet utanför dess användningsområde, och sedan sälja den online, utan tillverkarens godkännande.

Det är små saker, men inte om miljoner människor påverkas av dom. Ltt måste sluta producera 25 recensioner per vecka. Mer kvalitet framför kvantitet.

Gns Steve burke är väldigt bra på att just recensera, lite tråkigare än ltt och med mycket mer tech snack, men han testar produkterna han säger sig testa.

Att den ena gnäller på den andra i ett offentligt rum är meh. Dom är båda offentliga personer, deras produkt är deras personer. Gn gjorde rätt som outade ltts skit recensioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vänta, varför har LTT ett OnlyFans-konto?

De gjorde ett på skoj på första april. Som jag fattade hade inte något direkt nsfw mer "hårdvaruporr" typ asmr att klicka in en minnessticka. Men det drar dit lite konstigt folk som säkerligen har noll filter på onlyfans

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

De ville inte lägga 100-500 till eftersom att dom ansåg det inte skulle tillföra något till videon vilket dom erkännt var en grov missbedömning. Det görs naturligtvis sådana bedömningar hela tiden på alla videos som någonsin spelas in och ibland blir det fel och det har ingenting med värdet på Billets prototyp och graffikkort att göra.

Din sista kommentar håller jag med om men det finns ingen anledning att hitta på grundlösa saker för det.

Tror mer de behövde en video klar den dagen och det inte fanns tid för att göra om något. Vilket de såklart borde ha gjort eller gjort rätt från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vänta, varför har LTT ett OnlyFans-konto?

Only Fans, Bara fläktar. Körde massa noctua osv. Var ett småroligt skämt i en video. Vet inte vad som hände efteråt. Men uppenbarligen så körde de vidare på något vis och Madison fick sköta det (se tidigare inlägg).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av ztenlund:

I och för sig blir det ibland lite långrandigt hos GN, men det är priset när man får göra video av en textrecension på grund av att folk bara glor på video och ska dra upp femtiotolv grafer etc... Dock är de inte bara tråkiga, beroende på ämne, men de har en annan typ av torrare humor som nog flyger över huvudet på somliga... LTT är mer som en clown korsad med en dålig version av Papphammar.

Haha du har rätt men då kollar jag nog hellre på en clown korsad version av Papphammar hahaha väldigt kul liknelse

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

De ville inte lägga 100-500 till eftersom att dom ansåg det inte skulle tillföra något till videon vilket dom erkännt var en grov missbedömning. Det görs naturligtvis sådana bedömningar hela tiden på alla videos som någonsin spelas in och ibland blir det fel och det har ingenting med värdet på Billets prototyp och graffikkort att göra.

Din sista kommentar håller jag med om men det finns ingen anledning att hitta på grundlösa saker för det.

Det där hade jag dock tagit med en extrem nypa salt, precis som med kompensationen till Billet Labs så är det första tecknet på att Linus tycker att det var ett misstag att inte testa produkten som den var tänkt i hans "ursäkt" på forumet.
Egentligen hade vi redan fått Linus syn på det innan (vilket GN visar i sin video) när han i WAN-show säger att det hade inte spelat någon roll att testa om den korrekt, det hade bara varit "wasting $500 of people's time", detta säger han alltså även om den skulle uppnått 20 grader lägre temp.
Så om en då läser hans senare "ursäkt" så undrar en ju vilka gudomliga argument Adam använde sen för att han skulle ändra sig.

Jag har tittat mycket på LTT och deras dotterkanaler, och även om jag föredrar GN för tester (och deras grävande reportage) så älskar jag alla jank videos med Alex och Jake.
Men nu kommer jag ha svårt för det, inte minst för att jag själv tycker att deras content känns för rushat; i en video/koncept som de för två-tre år sedan hade tagit tid och testat olika lösningar/metoder som kommit fram genom projektets gång kan de nu istället bara sluta med "jaha, det fick vi inte att fungera, tack och hej!".
Jag hoppas att LTT/LMG kommer att göra något åt detta på riktigt, men som de än så länge tagit tag i det så är jag inte speciellt hoppfull.

Som många här påpekat så gäller kutymen att den andra parten i ett "mål" får uttala sig när det rör rykten och obekräftade uppgifter, och inget av det som GN berör är något sådant, allt kommer från publicerade videor och offentliga uttalanden.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Oh herregud vilka clownfasoner LTT kör med

Permalänk
Medlem

LTT är sömntv för mig.. nått jag slölyssnar när jag somnar.
GN är ganska jobbig att lyssna på och påminner för mycket om en fd. bekant

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Haha LTT forumet är lite.. Lite överbelastat just nu xD

Permalänk
Medlem

Har sett på LTT-videos sporadiskt under lång tid och lite mer frekvent de senaste åren. Ofta helt OK underhållning trots väldigt innehållsfattiga recensioner. GN följer jag också, men ofta att jag inte ser klart en hel video. Jag litar på deras resultat betydligt mer än LTT, men deras videos blir lite väl "tunga" och långa.

Efter att dessutom ha sett det Madison gått ut med valde jag att avsluta alla mina prenumerationer till LTT och dess underkanaler. Hoppas Anthony/Emily blir behandlad bättre än Madison. Misstänker dock utifrån det som skrivits (om det är sant) att det inte kommer vara fallet.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Har sett på LTT-videos sporadiskt under lång tid och lite mer frekvent de senaste åren. Ofta helt OK underhållning trots väldigt innehållsfattiga recensioner. GN följer jag också, men ofta att jag inte ser klart en hel video. Jag litar på deras resultat betydligt mer än LTT, men deras videos blir lite väl "tunga" och långa.

Efter att dessutom ha sett det Madison gått ut med valde jag att avsluta alla mina prenumerationer till LTT och dess underkanaler. Hoppas Anthony/Emily blir behandlad bättre än Madison. Misstänker dock utifrån det som skrivits (om det är sant) att det inte kommer vara fallet.

What, det där hade jag missat totalt! Herregud...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

What, det där hade jag missat totalt! Herregud...

Jag läste om det först idag, trots att det är ca 2-3 månaders sedan, efter att ha funderat över varför man inte sett Anthony i någon video den senaste tiden

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Jag läste om det först idag, trots att det är ca 2-3 månaders sedan, efter att ha funderat över varför man inte sett Anthony i någon video den senaste tiden

Ja eller hur? Nu när du säger det så.. Aja, jag gjorde samma som dig och kommer även markera "inte rekommendera" om deras videos kommer upp på mitt flöde..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

LTT ville ju inte ens lägga 100-500$ på att fixa till recensionen så jag har inte mycket till övers för vad de anser vara en hög summa i sammanhanget. Vill de ta LTT labs till att bli en ny "branschstandard" har de lite att jobba på.

Att veta att man gör fel men ändå köra fullt ut på det är ju svinigt. Särskillt mot en startup. Nä, all respekt borta för LTT och Linus

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk

LTT är väl inom katergorin tech/underhållning. Förr tycker jag att de var mer tech/education men nu får man ta allt på youtube med en nypa salt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Only Fans, Bara fläktar. Körde massa noctua osv. Var ett småroligt skämt i en video. Vet inte vad som hände efteråt. Men uppenbarligen så körde de vidare på något vis och Madison fick sköta det (se tidigare inlägg).

Okej, det var ju lite roligt i varje fall.

Själv har jag svårt att se problemet att ha det som arbetsuppgift, men alla är väl olika och man bör respektera om någon inte vill.

Permalänk
Medlem

LTT Redditen är inte nådig, en föredetta anställd berättar om sin tid på LTT: https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/15shoyx/madis...

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielandreas86:

LTT är väl inom katergorin tech/underhållning. Förr tycker jag att de var mer tech/education men nu får man ta allt på youtube med en nypa salt.

Utger deras sig video för att vara en recension så är det så den ska bedömas
Jag tittar på det mest för underhållning, GN, HUB och Sweclockers för recensioner.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

De ville inte lägga 100-500 till eftersom att dom ansåg det inte skulle tillföra något till videon vilket dom erkännt var en grov missbedömning. Det görs naturligtvis sådana bedömningar hela tiden på alla videos som någonsin spelas in och ibland blir det fel och det har ingenting med värdet på Billets prototyp och graffikkort att göra.

Din sista kommentar håller jag med om men det finns ingen anledning att hitta på grundlösa saker för det.

Vänta, va? Linus sa explicit "i cannot appologise for this". Det är inte riktigt att erkänna att de gjorde en felbedömning 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Okej, det var ju lite roligt i varje fall.

Själv har jag svårt att se problemet att ha det som arbetsuppgift, men alla är väl olika och man bör respektera om någon inte vill.

Att bli tvingad att se dick pics osv skickade till kontot och få kommentarer om sig kanske inte är något roligt att behöva jobba med. Iaf om man inte är intresserad. Iaf enligt hennes utsagor.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Att bli tvingad att se dick pics osv skickade till kontot och få kommentarer om sig kanske inte är något roligt att behöva jobba med. Iaf om man inte är intresserad. Iaf enligt hennes utsagor.

Nä, att mot sin vilja bli tvingad att jobba med att ta hand om DM's & content på OnlyFans är kanske inte helt ok... Själv är jag avtrubbad nog att inte bry mig men en ung kvinna (eller kille för den delen...) i den sitsen? Hur kan man inte se det uppenbara problemet?
OnlyFans är ju inte som att sitta och läsa på SweC direkt...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Hedersmedlem

5/5 för timingen! Hon har suttit 2 år på den bomben! Nu får den maximal effekt! Fy fan vad LTT kommer ta stryk av detta! Tror inte Linus kan ducka sig ur detta.