Permalänk
Musikälskare

Den inlagda smörgåsgurkan har varit slut i min närbutik i snart en vecka, total misär

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Den inlagda smörgåsgurkan har varit slut i min närbutik i snart en vecka, total misär

Låter inte bra. Smörgåsgurka är ju ett måste till köttbullsmackan. Fast, folk kanske inte äter köttbullsmackor längre.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Kan lika gärna fortsätta gnälla, har tydligen bältros. Rockar fett!

Med tanke på vad jag har hört om bältros handlar det här inte om lite ynkligt gubbgnäll.
Sluta publicera obefogat, d.v.s. helt äkta och fullkomligt motiverat, gnäll i den här tråden och krya på dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Med tanke på vad jag har hört om bältros handlar det här inte om lite ynkligt gubbgnäll.
Sluta publicera obefogat, d.v.s. helt äkta och fullkomligt motiverat, gnäll i den här tråden och krya på dig!

Haha, tack! Det håller på ge med sig tror jag. Lyckligtvis sitter det vid midjan på mig och tycks tämligen begränsat i storlek jämfört med hur illa det skulle kunna vara. Inte direkt haft några besvär utöver lindrig sveda och värk. Tydligen kan man få det i ansiktet också, ser inte alls kul ut. Kanske får bli ett inlägg i gladtråden för det 😀

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

Har du så kallt så kör med smör i stället för bregott och använd osthyvel till både smör o ost när mackan ska tillverkas.

Låt smöret stå framme i smörbyttan, då håller det lagom bredbar konsistens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det kan jag svara på som har en fru som är lärare: För att vårdnadshavarna ALLTID glömmer bort att informera skolan när folk flyttar eller skiljer sig. Och detta är klart vanligare än vad man tror där folk helt plötsligt bytt nummer eller adress och sedan skäller ut lärarna för att de inte får den post som skolan skulle skicka till dem före terminsstart. I själva verket hade de flyttat för ett år sedan och inte nämnt för skolan att de inte ens tillhör samma kommun som inte ens ger de rätten att gå kvar i den skolan längre.

Äsch det löser ju skolan lätt med någon av de satans skolplattformarna, som för övrigt aldrig fylls på med annat än ett schema, några veckobrev och har man tur kontaktuppgifter till lärarna.
Hur det går i barnens ämnen går absolut inte att läsa för det orkar ingen lärare fylla på med.
Vad ska man med en skolplattform till om man ändå bara ska använda 5% av den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Äsch det löser ju skolan lätt med någon av de satans skolplattformarna, som för övrigt aldrig fylls på med annat än ett schema, några veckobrev och har man tur kontaktuppgifter till lärarna.
Hur det går i barnens ämnen går absolut inte att läsa för det orkar ingen lärare fylla på med.
Vad ska man med en skolplattform till om man ändå bara ska använda 5% av den?

Det har tagit ett par år men nu är barnen bara på en plattform, och det är samma. Sen har information som man behöver slutats spridas ut mellan plattformar och mail, så just nu känns det bra, går nog över snart då det dyker upp ngn ny lärare somr för korkad för att förstå sig på hur det fungerar...igen..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Semjonov:

Det har tagit ett par år men nu är barnen bara på en plattform, och det är samma. Sen har information som man behöver slutats spridas ut mellan plattformar och mail, så just nu känns det bra, går nog över snart då det dyker upp ngn ny lärare somr för korkad för att förstå sig på hur det fungerar...igen..

Det är varje vecka, de lägger upp nåt jävla infobrev och glömmer dela det publikt.

Så.. pling i appfan -> inloggning bankid -> inloggning microsoft -> du har ingen behörighet att läsa om lerpysslet på torsdag.

Vad var det för fel på e-post nu igen?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Pirum:

Låter inte bra. Smörgåsgurka är ju ett måste till köttbullsmackan. Fast, folk kanske inte äter köttbullsmackor längre.

Ett tjockt lager med leverpastej bottnar jag med, men utan smörgåsgurkan så är det menlöst

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Ett tjockt lager med leverpastej bottnar jag med, men utan smörgåsgurkan så är det menlöst

Nu vet jag vad jag ska inhandla för pålägg, dock måste det vara färsksaltad gurka, avskyr verkligen ättiksmöget.

Mitt gnäll för dagen får bli, idioter på vägen som prompt måste före för att sedan leka vägsnigel eller svänga någonstans 10-30 meter senare så man får tvärnita, fan så jag önskar att man braka in i arslet på de ibland...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Låter inte bra. Smörgåsgurka är ju ett måste till köttbullsmackan. Fast, folk kanske inte äter köttbullsmackor längre.

Det ska ju vara rödbetssallad till en köttbullsmacka.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk

VVS:aren sa: Jag ringer imorn.

...

Detta var i förrgår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

Det ska ju vara rödbetssallad till en köttbullsmacka.

NEEEEEEEEEEEEJ! DET SKA VARA GURKMAJONÄS, ALLA ANDRA HAR FEL!

Permalänk
Medlem

Vem har lagt malda döda djur formade som bollar på min macka?!?!

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttrickio:

Vem har lagt malda döda djur formade som bollar på min macka?!?!

Frugan?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Den inlagda smörgåsgurkan har varit slut i min närbutik i snart en vecka, total misär

Gör egen, lätt som en plätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

NEEEEEEEEEEEEJ! DET SKA VARA GURKMAJONÄS, ALLA ANDRA HAR FEL!

Men sluta, potatissallad för gudsskull!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Men sluta, potatissallad för gudsskull!

Potatismos om jag får be!

Permalänk
Medlem

Köttbullar med majonäs som är hottad med litet tabasco!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

VVS:aren sa: Jag ringer imorn.

...

Detta var i förrgår.

Det hände mig med en snickare. Han sa att han skulle ringa efter en timme.
Det har gått snart 8 år nu.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det hände mig med en snickare. Han sa att han skulle ringa efter en timme.
Det har gått snart 8 år nu.

Man undrar ju vad det är för fel på dessa människor.
Farsan hade en snickare hemma i somras som plötsligt inte dök upp och inte svarade i telefon. Visade sig att han åkt två veckor till Grekland på semester. Det var tydligen inget han förstod att man behöver meddela. Särskilt som han skulle göra jobbet ihop med en målare som inte kunde göra sin del när brädorna inte blev bytta som planerat.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det hände mig med en snickare. Han sa att han skulle ringa efter en timme.
Det har gått snart 8 år nu.

Tvärtom för mig. Snickarn hade gjort sitt jobb och fått betalt.
Två veckor senare ringer han
Jag: Hallå?
Snickarn: Jo, Martin, det har kört ihop sig lite.
Jag: Jag heter inte Martin, vem är det som ringer?
Snickarn: Men, fan också, har jag blandat ihop nummer och namn? Vem är du?
Jag: Vem frågar?
Snickarn: <Namn>.
Jag: Snickarn? Det här är Serafim som du gjorde ett jobb åt för två veckor sen.
Snickarn: Ber om ursäkt, jag har blandat ihop nummer och namn.
Samtalet avslutas med lite artigheter och mera ursäkter.
Tre dagar senare ringer det igen:
Snickarn: Hej Martin, det är <namn>. Jo, angående imorron ...
Jag: Hej snickarn, det är inte Martin utan Serafim.
Snickarn: Fan, jag trodde jag fått ordning på det här med nummer och namn.
Lite rundsnack och ursäkter senare lägger han på.
Då lade jag in hans nummer i telefonen så ytterligare ett par dagar senare när han ringer så svarade jag:
"Hej snickarn det är inte Martin du ringt till utan Serafim."
Sen fick han tydligen ordning på nummer och namn för nu är det ett par månader sen han ringde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Haha, tack! Det håller på ge med sig tror jag. Lyckligtvis sitter det vid midjan på mig och tycks tämligen begränsat i storlek jämfört med hur illa det skulle kunna vara. Inte direkt haft några besvär utöver lindrig sveda och värk. Tydligen kan man få det i ansiktet också, ser inte alls kul ut. Kanske får bli ett inlägg i gladtråden för det 😀

Finns det en gladtråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Finns det en gladtråd?

Jajamen! https://www.sweclockers.com/forum/post/20167240

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Finns det en gladtråd?

Fy f-n ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Fy f-n ...

Men inte många använder den. Du får kanske skriva av dig i gladtråden: "Glädjande nog använder inte många denna skittråd"
(eller nåt ditåt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Men inte många använder den. Du får kanske skriva av dig i gladtråden: "Glädjande nog använder inte många denna skittråd"
(eller nåt ditåt).

Skadeglädje är den sanna formen av glädje?

Att se andra lida mer än mig är mysigt?

Finns många sätt att spinna det på

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Skadeglädje är den sanna formen av glädje?

Att se andra lida mer än mig är mysigt?

Finns många sätt att spinna det på

Förlåt! Glömde bort att ironi utan en massa ironi-emoji är förbjudet. Så här kommer en drös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Förlåt! Glömde bort att ironi utan en massa ironi-emoji är förbjudet. Så här kommer en drös.

Åh 🤮 fy, jag ☠️ dör

/s