Permalänk
Medlem

Rekommendation för A3-utskrifter?

Känner någon gång om året att det skulle vara kul att skriva ut någon bild jag tagit i A3-format för att ha som tavla.
Kollade runt lite på Prisjakt och en bläckstråle som klarar A3 verkar som minst kosta 2-2500kr. Men eftersom det är en bläckstråle så har den säkert torkat igen tills nästa gång jag vill använda den.
Den billigaste laserskrivaren jag hittade som klarar A3 gick dock på 11000 och såg gigantisk ut.
Googlade lite på att beställa utskrifter verkar kosta från 50kr plus frakt per bild plus att jag då behöver skicka iväg bilden med oklar information om vad som kan hända med den efter utskriften. Men det kanske ändå är det mest ekonomiska sättet? Men vart bör man vända sig då? Finns det andra sätt?

Permalänk
Moderator
Moderator

Det besvarar inte alla dina funderingar men, jag har använt Crimson till strax över ett tjugotal bilder, alltid fungerat perfekt. Går att hämta på plats.

Jämfört med att investera rätt mycket i en egen skrivare som kanske ger lite sådär resultat så är det nog svårt att slå sett till kvalitetsaspekten och totalkostnad.
https://crimson.se/produkter/fotokopior-utskrifter/fotoposter...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kollat in Epson ET-8550?
Fyller på med bläck från flaskor och skriver ut i A3.

Visa signatur

R7 5700x | GIGABYTE X470 Aorus Gaming 5 wifi | HyperX Predator 48GB @ 3200mhz |
GIGABYTE RTX 4070 Super | EVGA SuperNOVA 850 GA 80+ Gold 850W | FD Define R5 Black |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det besvarar inte alla dina funderingar men, jag har använt Crimson till strax över ett tjugotal bilder, alltid fungerat perfekt. Går att hämta på plats.

Jämfört med att investera rätt mycket i en egen skrivare som kanske ger lite sådär resultat så är det nog svårt att slå sett till kvalitetsaspekten och totalkostnad.
https://crimson.se/produkter/fotokopior-utskrifter/fotoposter...

Stämmer in i detta, var förvisso ett tag sedan jag beställde från dem. Men det var fin kvalité på de bilder jag framkallade, samtliga i A3.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

För att få någorlunda kvalitet behöver du köpa fotopapper. För A3 kostar de cirka 20:-/st. . Jämfört med att betala 50:-/st och slippa köpa skrivare så känns det självklart ur ekonomisk synpunkt att inte köpa en skrivare.