Disney Plus tar upp kampen mot lösenordsdelare i november

Permalänk
Melding Plague

Disney Plus tar upp kampen mot lösenordsdelare i november

Kontodelning på Disney Plus ska stoppas och kanadensiska användare kommer få hårdare regler från och med november.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det vara bara en tidsfråga

Permalänk
Medlem

Netflix har jag inte saknat. Disney däremot har fortfarande bra utbud för mig. Får se hur det blir. Sambons syster som betalar så upp till henne.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Netflix slog igenom eftersom de hade mycket content på ett och samma ställe, och gjorde det smidigare. När streaming-bolagen börjar dela upp sig, och göra deras service sämre och mindre lätt-tillgänglig..... då börjar fler och fler röra sig till piratbukten. Det är idag min standard igen för filmer tillsammans med Plex.

Permalänk
Medlem

Jag är inte orolig för det blev ingen skillnad på vårat Netflix efter att de införde det, har en stor familj som delar på Netflix och andra tjänster som framförallt barnen tittar på via mobiler, datorer och surfplattor när de är på bussen, i skolan etc.
Har aldrig delat med mig till någon utomstående, är de så snåla så får de låta bli. 😂
Men skulle det krångla säger jag bara upp det, inte svårare än så.

Permalänk
Medlem

*Insert Jack Sparrow running towards the black pearl*

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Så alla ska prenumerera på 20 tjänster? Känns rimligt… framförallt är de höjer priserna och knappt gör nytt innehåll

Permalänk
Medlem

Here we go again… 🍿🍺

Permalänk
Medlem

Jag delar fortfarande Netflix konto med mossan som bor i helt annan ort, inte fått upp något alls om deras grej. Kanske samma med Disney?

Permalänk
Medlem

🏴‍☠️

Permalänk
Medlem

Använder broderns, typ 3ggr år XD när det finns en serie att se värd namnet (typ Mandalorian). Så kan nog undvara Disney till den månad man faktiskt kollar.

Visa signatur

<<< Ryzen 5800X w/ CM ML240R RBG w/ 2x Noctua 120mm - ASUS B550-PLUS Prime - MSI RX6650XT 8GB - Kingston 32GB 3600Mhz DDR4 RBG - 2x1TB M.2 SSD, 2x500GB SSD 2.5" - Fractal Design 750W Silver >>>

<<< Fractal Design Define C Tempered Glass + 1x 120mm + 2x 140mm Fractal Fans >>>

Permalänk
Medlem

Avslutat viaplay check
Avslutat cmore check
Avslutat Netflix check
Och näst på tur kanske disneyplus....

Bra reklam för VPN-tjänsterna.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Så alla ska prenumerera på 20 tjänster? Känns rimligt… framförallt är de höjer priserna och knappt gör nytt innehåll

Finns ju en jävligt enkelt lösning och det är ju att bara prenumerera på de man kikar på för tillfället...så det blir 1-3 eller något istället för 20.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OMbK:

Använder broderns, typ 3ggr år XD när det finns en serie att se värd namnet (typ Mandalorian). Så kan nog undvara Disney till den månad man faktiskt kollar.

Jag vill slå ett slag för Ahsoka också!

Permalänk
Medlem

Jag tror att de skjuter sig själva i foten om de kör på för hårt och för min del så är de redan för dyra. Såg deras skådespelare som strejkar utanför porten för en lön att leva på så deras vinstintresse får dem i kollisionskurs på flera fronter vilket ger ett sämre utbud för det nya abonnemanget åtminstone detta året.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag vill slå ett slag för Ahsoka också!

Det är verkligen att rekommendera om man har svårt att sova.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Kanske lite offtopic, men jag har fortfarande inte märkt av begränsningen för kontodelning hos Netflix. Jag delar fortfarande konto med min familj och har inte märkt ett skvatt?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemlan:

Finns ju en jävligt enkelt lösning och det är ju att bara prenumerera på de man kikar på för tillfället...så det blir 1-3 eller något istället för 20.

Precis varför prenumerera på massa man inte använder eller hinner utnyttja till Max. Jag har en tjänst i taget.

Har min film och serie backlog i PlyPilot appen, när det finns två bra eller fler på en tjänst så signar jag upp på en månad och betar av dessa.

Men Disney var länge sedan då dom inte släpper så mycket bra senaste året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Kanske lite offtopic, men jag har fortfarande inte märkt av begränsningen för kontodelning hos Netflix. Jag delar fortfarande konto med min familj och har inte märkt ett skvatt?

Kör man på mobilen och castar så fungerar det som vanligt.
Är smarta tv's, tv sticks/boxar mm där det kommit begränsningar.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Kör man på mobilen och castar så fungerar det som vanligt.
Är smarta tv's, tv sticks/boxar mm där det kommit begränsningar.

Jag kör via Apple TV och mina föräldrar på annan adress kör med Android TV/ Apple TV

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag kör via Apple TV och mina föräldrar på annan adress kör med Android TV/ Apple TV

Nu killgissar jag bara men jag tror att för tillfället så kommer befintliga enheter som registrerats tidigare fortsätta att fungera. Har inte heller sett något från Netflix. Nyregistreringar däremot...?
Bara det inte blir som med Spotify. Får slåss med verkstan hela tiden som envisas med att slå på bilstereon som då stänger ner min uppspelning på kontoret.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av YamahaDGX630:

Kanske lite offtopic, men jag har fortfarande inte märkt av begränsningen för kontodelning hos Netflix. Jag delar fortfarande konto med min familj och har inte märkt ett skvatt?

Har inte märkt av något jag heller. Ibland dyker det upp en ruta med info om att lägga till fler användare, men det är ju bara att klicka bort. Syrran som använder mitt konto titt som tätt kan fortsätta göra det utan problem.
Vi får väl se om de kör något mer krafttag där sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Har inte märkt av något jag heller. Ibland dyker det upp en ruta med info om att lägga till fler användare, men det är ju bara att klicka bort. Syrran som använder mitt konto titt som tätt kan fortsätta göra det utan problem.
Vi får väl se om de kör något mer krafttag där sen.

Flera profiler och från olika ställen/ip kanske är grejen?

Permalänk
Medlem

Alltid samma standard kommentarer i dessa trådar om streaming, "Äntligen anledning att säga upp", "Då var det uppsagt"... Trots det är det uppenbarligen stort antal som fortsätter streama, så pass att streaming bolagen faktiskt tjänar på att genomföra dessa åtgärder.

För min del är det inte priset som är problemet, det är ju fortfarande billigare än vad vi betalade för parabol 2018!! Nej det är mecket med att hitta var olika serier och filmer finns, ibland är det inte ens tillgängligt i EU\Sverie, det är där skon klämmer för mig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

I mångt och mycket så har Sweclockers medlemmar växt och blivit om något vuxnare. Men när det kommer till streaming för någon hundring så är många barn. Vill du inte pröjsa så säg upp då? Är uppfostrad med att betala för mig och inte som snyltare men alla har vi ju olika moraliska kompasser.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

För min del är det inte priset som är problemet, det är ju fortfarande billigare än vad vi betalade för parabol 2018!! Nej det är mecket med att hitta var olika serier och filmer finns, ibland är det inte ens tillgängligt i EU\Sverie, det är där skon klämmer för mig.

Samma här. För mig är största problemet utbudet, oftast har jag fått hyra via SF anytime eller även köpt om det är en film jag gillade. Jag hade gladeligen betalt 500 kr i månaden om utbudet varit betydligt bredare och med bättre bildkvalitet. Många äldre filmer, särskilt utländska, är svåra att få tag i. Det mesta som finns på streamingtjänsterna idag är serier och filmer som redan gått på tv4 eller annan kanal x flera. Då och då kommer någon nyare film men det är inte så ofta. ¨

Jag skaffade disneyplus då de har en del bra äldre filmer och serier men saknar fortfarande några gamla klassiker. Kvaliteten är riktigt bra också.

Svt play har riktigt bra innehåll för att inte ha någon månadsavgift (särskilt med dokumentärer och äldre filmer), på halloween får de också in några gamla godingar.

Har själv haft både parabol och kanalbox via comhem från tidigt 90-tal men tycker det var en annan kvalitet på programmen generellt men det är för en annan tråd.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

I mångt och mycket så har Sweclockers medlemmar växt och blivit om något vuxnare. Men när det kommer till streaming för någon hundring så är många barn. Vill du inte pröjsa så säg upp då? Är uppfostrad med att betala för mig och inte som snyltare men alla har vi ju olika moraliska kompasser.

Så länge Netflix, Disney, Amazon och andra skatteplanerar så har jag inga moraliska hinder att återigen segla på de sju haven/dela konto osv.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Master of Overkill

Åhhhh uppsagt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Stremio + Real Debrid, och Plex Debrid om man vill köra Plex.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C