Playstation-exklusiva Horizon Forbidden West får PC-version

Permalänk
Melding Plague

Playstation-exklusiva Horizon Forbidden West får PC-version

Under nästa år anländer andra delen i postapokalyptiska Horizon-sagan till PC, inklusive expansionen Burning Shores.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Som jag har väntat

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Då bör det första gå på stor rea. Kanske dags att testa.

Permalänk
Avstängd

Gran Turismo nästa!

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Skrivet av Bobiri:

Då bör det första gå på stor rea. Kanske dags att testa.

Horizon zero dawn var på rea väldigt nyligen så det kanske kan dröja innan nästa.
Men lägg den på wishlist så får du mail när det är rea. Det brukar jag göra. Och jag skulle rekommendera att spela det. Själv har jag 300 timmar i det och alla achievements. Så man kan säga att jag gillar det.

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Medlem

Underbart. Har det på ps4 men det var ingen fin upplevelse efter att spelat första på pc. Så det blev inte många timmar spelat.
Nu kommer jag definitivt att vänta.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

Äntligen! Som jag har väntat

Jaaaaaaaaaaa!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nice! Väntat på det här

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Blir nog att skaffa på PC för DLC't, men inte till fullpris. Spelet gjorde en del intressanta saker men kunde inte nå upp till Zero Dawn i mitt tycke. Men samtidigt ett svårt spel att nå upp till, speciellt storymässigt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av SCORPIUS:

Underbart. Har det på ps4 men det var ingen fin upplevelse efter att spelat första på pc. Så det blev inte många timmar spelat.
Nu kommer jag definitivt att vänta.

Jag har alldeles för många timmar i det spelet på PS4, men sen blev ju DLC:n bara till PS5. Så nu är jag verkligen dundertaggad på att få köra den på PC istället

Permalänk
Medlem

Nice! Sony dödar sakta men säkert min PS5

Permalänk
Medlem

Yes! Spelade igenom Zero Dawn på PC när det var rea. Kommer lätt skaffa uppföljaren sen 👍

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Har Zero Dawn plus expansionen, men brydde mig aldrig om expansion. Ni som har spelat, är den något att ha?

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Spelar ettan just nu på Steamdeck och är helt in love med det här spelet. Galet så bra.

Visa signatur

To ride, shoot straight and speak the truth.

www.captainweirdo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Har Zero Dawn plus expansionen, men brydde mig aldrig om expansion. Ni som har spelat, är den något att ha?

Frozen Wilds? Har spelat igenom Zero Dawn två gånger och älskar det. Frozen Wilds en gång och lite kluven. Ger ju mer men samtidigt minns jag inte så mycket av det, gav inga bestående intryck. Men om du har den och känner dig minsta sugen så spela den.

Har tänkt försöka spela igenom Zero Dawn en tredje gång, på PC denna gång, och då blir det även Frozen Wilds. Då det känns mest korrekt så. Och det fanns lite story som nog var rätt intressant, även om jag inte riktigt minns nu.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Har Zero Dawn plus expansionen, men brydde mig aldrig om expansion. Ni som har spelat, är den något att ha?

Jag skulle nog säga absolut!
Bra innehåll, känns inte slarvigt.
Och om du gillar själva historien är det mycket du får lära dig där

Permalänk
Skrivet av mpat:

Har Zero Dawn plus expansionen, men brydde mig aldrig om expansion. Ni som har spelat, är den något att ha?

Jag säger definitivt ja. Det är mer av samma med några fler vapen, nya maskiner som är riktigt elaka och nya quests. Ett stort uppdrag i huvud-storyn som var ett rejält äventyr.
Och sen är expansionens konversationer och cut-scenes mer dynamiska med mer skådespeleri jämfört med grundspelet.

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Another_Lundis:

Horizon zero dawn var på rea väldigt nyligen så det kanske kan dröja innan nästa.
Men lägg den på wishlist så får du mail när det är rea. Det brukar jag göra. Och jag skulle rekommendera att spela det. Själv har jag 300 timmar i det och alla achievements. Så man kan säga att jag gillar det.

Jag spelade igenom nästan hela på PS4 pro 2017. Sen rörde jag det inte igen. Körde igen på PC med frozen wilds och tog 43h att spela igenom 100% med alla achievments.

Skrivet av mpat:

Har Zero Dawn plus expansionen, men brydde mig aldrig om expansion. Ni som har spelat, är den något att ha?

Helt klart värt det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TuHack:

Nice! Sony dödar sakta men säkert min PS5

Bra att vyerna vidgas.

Man ska inte vara låst till ett system, det är 2023.. inte 1993.

Fattas bara att Nintendo hakar på snart.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Nice! Sony dödar sakta men säkert min PS5

Hur dödar det din konsoll att ett spel som finns på en plattform kommer till en till plattform?

Permalänk
Medlem

Snart finns det inte någon mening att äga PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s1lvertunga:

Hur dödar det din konsoll att ett spel som finns på en plattform kommer till en till plattform?

Om deras spel kommer till PC (en plattform som medger bättre flyt och grafik) så finns det ju ingen anledning att ha konsolen kvar. Eller missförstår jag frågan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Om deras spel kommer till PC (en plattform som medger bättre flyt och grafik) så finns det ju ingen anledning att ha konsolen kvar. Eller missförstår jag frågan?

Antagligen en fråga om perspektiv...
Huvudpoängen med konsolen bör väl vara att den ska vara mer lätthanterad och kostnadseffektiv, och ur det perspektivet förändras ju i princip ingenting iaf.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Älskar Horizon serien, hade hoppats på "plates" till PS5an med Horizon tema men det kom aldrig, fick nöja mig med Spider-Man.

Har spelat båda spelen på PS men blir sugen att spela igenom igen på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Om deras spel kommer till PC (en plattform som medger bättre flyt och grafik) så finns det ju ingen anledning att ha konsolen kvar. Eller missförstår jag frågan?

Hade varit kul om det som aldrig riktigt blev av med PS3 istället händer nu, Steam till PS5. Men det skulle Sony förmodligen aldrig tillåta. Som kund hade det varit en möjlighet till crossplay igen och sjukt mer tilltalande. Men ja, nä. Lär nog aldrig hända.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

Antagligen en fråga om perspektiv...
Huvudpoängen med konsolen bör väl vara att den ska vara mer lätthanterad och kostnadseffektiv, och ur det perspektivet förändras ju i princip ingenting iaf.

Ptja, kostnadseffektiv är väldigt hur man ser på det

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

Äntligen!! zero dawn till PC var helt fantastiskt, snacka om grym känsla. Helt klart en av de bästa spelserier som skapats.

Permalänk

Planetens Vakreste spill.

Endelig endelig...såå kommer det til pc,ja om 4-5 mnd. 2024! Ja nå må jeg kjøpe meg veldig bra gamingskjerm til Horizon Forbidden West som har det beste HDR og da blir det OLED eller Mini-Led 34".Vel den jeg har er jo ganske bra med HDR 600 QD 32" 1000R,hva gjør man ikke for å få det beste grafiske bilde...Vel jeg har en statue av selveste Aloy som dere kan se på bilde,fikk den av mine barn til julen i 2022 som ble laget i 1000 stk i verden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Om deras spel kommer till PC (en plattform som medger bättre flyt och grafik) så finns det ju ingen anledning att ha konsolen kvar. Eller missförstår jag frågan?

Jo men blir ens egen njutning mindre för att man vet att någon annan har bättre upplösning? Konsol är långt mindre strul är min erfarenhet. Dessutom är nuvarande generation konsoller väldigt kapabla. Det är mycket som ska till för att toppa titlar på konsol, inte minst smidighet/slippa strul.

Permalänk
Medlem

Kul!
Detta har jag väntat på länge! Ett grymt snyggt spel.