Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem

Ngn mer som hört ngt som gäller oss stackars click and collectare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rince:

Fick precis mail från aditro att min registrering var godkänd och att plattan skickas mellan 18-28 november.

Fick ingen mailbekräftelse på recensionen, så tog skärmdump som rekommenderats här. Funkade ju bra!

När skicka du in din ansökan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Tipsar om att läsa igenom "systertråden" för Q995B, dvs 2022-års modell. Har ej lustläst den men kan vara värt att kolla igenom

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1676705-erfarenheter-a...

Finns ett tips i denna tråd också, #20225495

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

När skicka du in din ansökan?

I fredags 21.39

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Håller med om tidigare inlägg, rätt bra tryck i limpan. Kom upp i volym 55 innan de fick vara nog. Normal användning ligger nog mellan 6-10

Någon som känner till ett snyggt&stabilt stativ för satelliterna? Undviker helst väggfästen pga hyreslägga..

Köpte till den tidigare generationen Q995B från Vebos Finns även till Q995C - Samt den extra långa strömsladden som hänger med. Riktigt stabila stativ som behövs då satelliterna är stora/tunga.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Köpte till den tidigare generationen Q995B från Vebos Finns även till Q995C - Samt den extra långa strömsladden som hänger med. Riktigt stabila stativ som behövs då satelliterna är stora/tunga.

nja så stora/tunga är dom inte, 2kg.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Jag behöver montera mina surrounder mot vägg på ca 170cm höjd o då jag har soffan direkt mot väggen så vill jag tilta ner o lite inåt. Funderar på Multibrackets M Plus, vad tror ni? https://www.dustinhome.se/product/5011122623/m-plus?gclid=Cjw...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvnissen:

Ngn mer som hört ngt som gäller oss stackars click and collectare?

Har fått ett SMS som verkar vara massutskick om att dem får in de i början av Nov. Dock så står min order som annulerad och jag har inte fått något svar på mitt mail till kundtjänsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meriax:

Fick med mail att kampanjen förlängs av Samsung.

Vilken del av kampanjen är det som förlängs, är det bara registreringen eller gäller det även mellan vilka datum man måste köpt kampanjprodukten? Nån skrev att registreringen förlängs till 3'e december men har de även förlängt sistadatumet för produkten som ju tidigare var senast inköp 15'e oktober?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Håller med om tidigare inlägg, rätt bra tryck i limpan. Kom upp i volym 55 innan de fick vara nog. Normal användning ligger nog mellan 6-10

Någon som känner till ett snyggt&stabilt stativ för satelliterna? Undviker helst väggfästen pga hyreslägga..

Hittade dessa på Amazon.

https://amzn.eu/d/auqCKHG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Vilken del av kampanjen är det som förlängs, är det bara registreringen eller gäller det även mellan vilka datum man måste köpt kampanjprodukten? Nån skrev att registreringen förlängs till 3'e december men har de även förlängt sistadatumet för produkten som ju tidigare var senast inköp 15'e oktober?

Tror bara det är registreringen som förlängts. Men så länge beställningen gjordes 15 oktober eller tidigare ska det vara lugnt.

I övrigt för alla andra Click & Collect verkar det inte som att den försvunnit från profilen betyder att den är annullerad. Bad support ta bort min ena beställning eftersom jag råkade göra två och hon sa att hon kunde se båda i sitt system fortfarande. Mer än så visste hon inte dock.

Permalänk
Medlem

Jaha, nu har jag 2 st soundbars att hämta i min butik Hämtas inom 7 dagar.

Beslutade dock att skippa det. Har inget direkt behov eller ork att kladda med försäljning osv.

Lycka till alla som kränger saker sen i november på blocket osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jaha, nu har jag 2 st soundbars att hämta i min butik Hämtas inom 7 dagar.

Beslutade dock att skippa det. Har inget direkt behov eller ork att kladda med försäljning osv.

Lycka till alla som kränger saker sen i november på blocket osv

Haha då har du några dagar på dig att fundera iallafall Om du har behovet av en ny soundbar är ju detta grym deal, och om du inte orkar sälja vidare kanske du skulle gynnas av en dammsugare/tab. Började också tveka för orkar inte heller sälja prylar hela tiden. Men tror jag behåller tabben och säljer min gamla billigt till en kompis istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jaha, nu har jag 2 st soundbars att hämta i min butik Hämtas inom 7 dagar.

Beslutade dock att skippa det. Har inget direkt behov eller ork att kladda med försäljning osv.

Lycka till alla som kränger saker sen i november på blocket osv

Hur kan dessa hamnat hos ombud? Där är ju maxvikten 20 Kg på paket annars ska det hamna på Terminal alternativt bli hemkört...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Hur kan dessa hamnat hos ombud? Där är ju maxvikten 20 Kg på paket annars ska det hamna på Terminal alternativt bli hemkört...

Han skrev ju i butik, icke ombud Körde nog Click & Collect. Gjorde likadant, föredrar att hämta saker själv än att sitta hemma tidsbunden och vänta på postbud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Han skrev ju i butik, icke ombud Körde nog Click & Collect. Gjorde likadant, föredrar att hämta saker själv än att sitta hemma tidsbunden och vänta på postbud

Jo jag tänkte på det nu också, av någon anledning fick min hjärna för sig att han menade ombud!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jaha, nu har jag 2 st soundbars att hämta i min butik Hämtas inom 7 dagar.

Beslutade dock att skippa det. Har inget direkt behov eller ork att kladda med försäljning osv.

Lycka till alla som kränger saker sen i november på blocket osv

Det ligger redan drösvis med soundbars ute till försäljning, började redan två timmar efter att Power "öppnade", där priset tycks variera mellan 10-12k. Och eftersom jag avskyr scalpers enormt hoppas jag de fastnar med dessa soundbars.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Så här blir det lite rörigt. Villkoren säger typ 1 extraprodukt/hushåll.

Aditro (de som hanterar kampanjen åt Samsung) följer villkoren hyfsat väl. Jag blev nekad när jag köpte en andra TV.

Samsung (enligt chatt samt telefonsupport) säger att det är 1 extraprodukt per vara du köper. Dock är det max 1 per kvitto. Så om du köpt två grejer på ett kvitto => 1 extraprodukt. Två grejer på två olika kvitton => 2 extraprodukter.

Jag kontaktade Samsungs kampanjsupport som bett mig att fylla i ett formulär via mail som de skickat så de hjälper mig claima en andra vara och att Aditro tyvärr tolkat dem fel. Väntar på svar.

Detta innebär ju att regeln: 1st kampanjprodukt per adress och köpare ej är korrekt.
Så länge köpen är separerade på olika kvitto får du välja en extra produkt? Även med samma adress och köpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tronix79:

Detta innebär ju att regeln: 1st kampanjprodukt per adress och köpare ej är korrekt.
Så länge köpen är separerade på olika kvitto får du välja en extra produkt? Även med samma adress och köpare.

Detta var vad chattsupporten sa (har det sparat i skrift) samt första personen på kampanjsupport över telefon. Idag backade nästa person på kampanjsupporten och sa att det inte gick att göra något och sa att det var "olyckligt". Jag klagade och blev erbjuden en rabattkod och tackade nej, blivit hänvisad till Voice of Customer istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyPlayboy:

Fick svar från Power att Samsung kommer förlänga kampanjen till 3 december medan Samsungs kundsupport svarar att det kommer gå att kontakta dem i efterhand för att manuellt registrera soundbaren för att få en tilläggsprodukt. Vet inte om jag litar på Power, men med de båda svaren låter det som att det inte kommer vara något problem för oss som nu kommer få leveransen efter att registreringen stänger.

Är det någon som fått det bekräftat av Samsung att det stämmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvnissen:

Ngn mer som hört ngt som gäller oss stackars click and collectare?

Hade en konversation via chatten men den ledde inte långt. Gav lite standard svar om att "det antagligen är kört men jag är inte expert på området". Tyvärr har svar från deras mail uteblivit (som chatten bad mig kontakta) så jag lär nog åka dit i helgen, det är nog störst chansen vi "click n collectare" har till att få hjälp.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Hade en konversation via chatten men den ledde inte långt. Gav lite standard svar om att "det antagligen är kört men jag är inte expert på området". Tyvärr har svar från deras mail uteblivit (som chatten bad mig kontakta) så jag lär nog åka dit i helgen, det är nog störst chansen vi "click n collectare" har till att få hjälp.

Jag har fått beskedet att jag kommer få leverans vecka 45-46 och då få ett nytt sms när jag kan hämta. Som tidigare sagt så sa de också att Samsungs registrering är förlängd till 3e december.
Min order har dock alltid funnits kvar på hemsidan och betalades när jag beställde. De som bara bokade hämtning med betala i butik kanske får annat besked?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adis92:

Jag har fått beskedet att jag kommer få leverans vecka 45-46 och då få ett nytt sms när jag kan hämta. Som tidigare sagt så sa de också att Samsungs registrering är förlängd till 3e december.
Min order har dock alltid funnits kvar på hemsidan och betalades när jag beställde. De som bara bokade hämtning med betala i butik kanske får annat besked?

Jag bokade med betalning i butik, hade betalt direkt men i all hets såg jag aldrig det alternativet (och jag är tveksam om det ens fanns för mig). Min order har varit annullerad sedan i lördags men det lustiga är att jag fick SMS-påminnelse om upphämtning efter det. Hoppas det går att lösa.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Jag bokade med betalning i butik, hade betalt direkt men i all hets såg jag aldrig det alternativet (och jag är tveksam om det ens fanns för mig). Min order har varit annullerad sedan i lördags men det lustiga är att jag fick SMS-påminnelse om upphämtning efter det. Hoppas det går att lösa.

Ditt fall har ju gått och blivit lite av en spännande "Thriller" här på forat, hoppas det slutar lyckligt och du som huvudperson överlever och får din produkt med tillhörande bonusprodukt!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Förmodligen en väldigt dum fråga...bakhögtalarna har en högtalare på sidan, denna skall alltså vara riktad ifrån en? Om jag tolkar informationen korrekt? Känns konstigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Förmodligen en väldigt dum fråga...bakhögtalarna har en högtalare på sidan, denna skall alltså vara riktad ifrån en? Om jag tolkar informationen korrekt? Känns konstigt...

Korrekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tack

Permalänk
Skrivet av adis92:

Jag har fått beskedet att jag kommer få leverans vecka 45-46 och då få ett nytt sms när jag kan hämta. Som tidigare sagt så sa de också att Samsungs registrering är förlängd till 3e december.
Min order har dock alltid funnits kvar på hemsidan och betalades när jag beställde. De som bara bokade hämtning med betala i butik kanske får annat besked?

Har hämta i butik och ordern hanteras på lager. Fick samma svar som du, 45-46 och att kampanjperioden är förlängd

Permalänk

Ursäkta om frågan ställts redan i tråden men hittade inget när jag sökte igenom lite snabbt.

Vad är bästa sättet att koppla in soundbaren på? Antar via HDMI? Har en nyare Samsung TV och en Apple TV och ett PS5. Hur kopplar jag det bäst? Hur är det tänkt att använda de flera HDMI utgångarna på soundbaren? 🤔

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Ursäkta om frågan ställts redan i tråden men hittade inget när jag sökte igenom lite snabbt.

Vad är bästa sättet att koppla in soundbaren på? Antar via HDMI? Har en nyare Samsung TV och en Apple TV och ett PS5. Hur kopplar jag det bäst? Hur är det tänkt att använda de flera HDMI utgångarna på soundbaren? 🤔

Du kopplar in Apple TV tilll soundbaren och sedan en hdmi kabel från soundbar till TV ARC.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C