Snabbkoll: Prenumererar du på Youtube Premium?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Kan sympatisera, men är jag inte inloggad med mina preferenser så kommer det upp skräp direkt. Svenska influencers som sitter i köket och "Testar olika päron fniss tihi" eller nåt annat helt gränslöst ointressant.

Tacka vet jag kvalitetsunderhållning som Technology Connections och 50 min genomgång av det elektriska kopplingsschemat i ett flipperspel från 70-talet. Del 1.

Hah, jag såg den med.

Han fick mig även till att tänka om och starta världens galnaste jakt på "udda" mikrovågs ugn...

Edit *ontopic* OFC har jag premium, har haft det sen starten, återvänder ALDRIG frivillig till reklam.
Dessutom är det mysigt i bilen med favoriterna som gör att pendlings distansen blir minimal, poof så er man på arbetet när man har lyssnat på häftig musik.

ontopic
Permalänk
Medlem

Har prenumererat i några år. Tycker det är värt pengarna till 100%.
Tittar typ bara via min iPhone.
Snittar 1h youtube / dag.
Utbudet är magiskt!

Att det är helt reklamfritt är ett måste, går tyvärr inte att titta på youtube när det är med reklam.
Använder ofta youtube i bakgrunden, eller bara ”lyssnar”.

Har också gått över till Youtube Music, funkar bra. Men är inte så stor musik lyssnare.

Permalänk
Medlem

Betalar inte, adblock på datorn (fungerade fram tills häromdagen, nu får jag en popup som gnäller istället) och på mobilen kör jag youtube via webbläsaren så kan jag både få annonsfritt och kan låsa mobilen men fortsatt kan lyssna.

Är bara TVn som är ett problem med reklam som tyvärr inte pihole tar bort, så jag ser helt enkelt till att inte titta på youtube på datorn om jag inte castar från en annan enhet

Permalänk
Medlem

Youtube är nog den tjänsten jag har konsumerar som mest, har varit medlem sedan 2006 men vägrar betala för Premium

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Mitt användande av Youtube har gått ner så markant att det skulle vara olönsamt för att vara helt ärlig.

Mindre kanaler jag gillar kan jag faktiskt stänga av adblock på(ibland glöms det).

Prövade premium när det kom för jag tänkte att det var en fin kompromiss, vilket jag typ tycker fortfarande men gillar inte hur Youtube framför sig själva eller sina regler för den delen och är dåliga på att kommunicera med kreatörer om dom inte visar sig vara giganter och även då verkar det vara lite sisådär när saker går snett eller bann-hammaren kommit orättvist/felaktigt.

Är ganska förundrad över att inte fler kreatörer laddar upp på multipla plattformar då det finns gott med bra fungerande alternativ och det kostar dom ingenting mer än några minuter när klippen ska laddas upp. Då hade fler människor börjat kunna migrera ut ifrån Youtube och till följd skala ner rejält på deras enorma dominans vilket jag tror skulle vara väldigt nyttigt.

Mina två ören iallafall

Visa signatur

Take it easy and smell the roses.

Permalänk
Medlem

Har Youtube premium via Turkiet för 12-13kr i månaden.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Självklart, typ 130-150kr per år för allt man får av youtube premium, finns ingen bättre tjänst.
Hade jag betalat Svensk Taxa hade det väl varit en annan fundering. Men så länge det går att teckna prenumeration via vpn så kommer jag alltid ha youtube premium.

Permalänk

Kör familjeabb på Premium så får familjen YouTube Music på köpet så vi kör det istället för Spotify. Passar mig bättre som hellre vill kunna ladda upp live-spår och B-sidor/mixar på låtar och ha dem i molnet än att få Spotifys bättre rekommendationer och färdiga spellistor.

Visa signatur
Permalänk

Inställt i routern annonsblockering funkar bara på en av 2 tv apparater ,men kör YouTube Premium ändå

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

En offtopic fråga, har du funderat på att testa Apple Music Classical 🎼? Nu vet jag iofs inte ens om du kör iOS eller Android.

Symbian S60 här. men jo det vore nått det.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Vad menar du censureras?

Vissa ord censureras... vet inte om det är video skaparen som censurerar eller youtube själva.
Men verkar som det är risk för att videon blir 'demonetized' annars..
Om man tittar på engelska dokumentärer ibland så händer det. Det blippar till på vissa ord.
Tycker det är väldigt dåligt speciellt om man lyssnar på videon och håller på med något annat program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Vissa ord censureras... vet inte om det är video skaparen som censurerar eller youtube själva.
Men verkar som det är risk för att videon blir 'demonetized' annars..
Om man tittar på engelska dokumentärer ibland så händer det. Det blippar till på vissa ord.
Tycker det är väldigt dåligt speciellt om man lyssnar på videon och håller på med något annat program.

Aldrig sett att youtube gjort något sådant. I såväl USA som GB så är det vanligt att man BEEP-ar svärord och dylikt i många program. Det är inte otroligt att det är den som ligger bakom det du tittat på som själva gjort det och det inte nödvändigtvis för att youtube kräver det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Ja, ser någon timma per dag med apple tv. Just nu är det barnprogram 😴

Permalänk
Medlem

Yes jag provar en månad nu sen mitt lite inte går längre, jag och mina barn kikar mest på Youtube så det är en nobrainer.
Fråga; finns det någon bra tjänst där ute som exporterar ens Spotify spellistor till YT music?

Mvh

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeC:

Yes jag provar en månad nu sen mitt lite inte går längre, jag och mina barn kikar mest på Youtube så det är en nobrainer.
Fråga; finns det någon bra tjänst där ute som exporterar ens Spotify spellistor till YT music?

Mvh

Yesbox, kolla in spotify_to_ytmusic, finns på github.
Skrivet i Python, så du behöver python installerat på datorn du kör det på.
Sen är det lite inställningar du behöver göra, bland annat skapa en app i developer tools hos Spotify.
Det var lite meck med det, men jag har fått över mina listor till youtube music nu. Det verkar dock som programmet/scriptet inte är helt spot on vad gäller alla låtar. Det gör nog en sökning och lägger till i dina listor. Alla låtar eller grupper stämmer inte, trots att rätt grupp, låt och version finns på Youtube också. Man får frisera listorna i efterhand.

Annars verkar det finnas nåt program som heter soundizz, men det kostar pengar. Kollade inte närmare på det vid detta tillfälle.

Edit: Hojta till om du behöver lite vägledning, allt var inte glasklart i beskrivningarna.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |