Enklare stationär dator (2500kr-3500kr)

Permalänk

Enklare stationär dator (2500kr-3500kr)

Hej.

Efter ett misslyckat köp på blocket (RIP 2500kr) så behöver jag köpa en dator till min son.
Han spelar Roblox och tittar på youtube. Men vill att den ska klara spel som fortnite på lägre grafikinställningar.
Om någon har någon enkel dator, (som fungerar....) så får ni gärna hör av er.
Köpte in mus/tangentbord och skärm till förra datorn, så behöver inte det.

Budget jag tänkt mig (2500kr-3500kr)

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad felet var på Blocketdatorn? Tänkte om det bara är en enstaka komponent i den som strular, då går det ju kanske återanvända resten

Permalänk

Hej! Jag har en stationär dator med följande specs :).
I5 4590
8gb ram
Gt 1030 2gb gddr5
1tb hdd samt 180gb ssd
Windows 10

Har spelat en stor uppsättning med spel på den utan bekymmer, allt från Minecraft , Fortnite osv. Till gta v, just cause 2 och 3 på lägre inställningar. Är en kontorsdator från början så formfaktorn är väldigt slimmad :).

Hade tänkt mig runt 1400 för datorn, så inte ens i taket för de du planerat! Kan definitivt lösa frakt, bor i örebro.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Hej bor på söder och har en denna till salu om du är intresserad! Svårt med pris men vid snabb affär och hämtning 2750kr:)

I7- 6700
16 g ram
980 gtx
Dubbla ssd med 250+500 g
Windows

Svart chassi från corsair som är lätt att configuera

Maila här på swe för bilder!

Permalänk
Skrivet av exhale315:

Får man fråga vad felet var på Blocketdatorn? Tänkte om det bara är en enstaka komponent i den som strular, då går det ju kanske återanvända resten

Detta är det bästa med Sweclockers. Fick även samma fråga på PM, där folk vill hjälpa till att lösa problemet. Ni är fantastiska!

Köpte en dator på blocket för 3500kr. Rent hårdvarumässigt såg allt bra ut. Dock såg jag inte att chassit var väldigt litet innan jag hämtade datorn. Då såg jag också att nätagget iprincip satt utanför. Det var en Asus ROG, typ GR8 fast kanske inte exakt den.
Så allt var special inne i chassit.
Datorn fungerade felfritt i några veckor. Sen började Roblox strula. Så jag uppdaterade allt jag kunde hitta, lösta det genom att köra Microsoftstores variant av Roblox. Efter det började datorn låsa sig efter några timmar. Testade av avinstallera grafikkortdrivrutiner, men samma problem. Till slut kunde jag inte ens starta datorn längre. Lämnade in datorn och visade sig att grafikkortet var paj. Och eftersom chassit var special så passade bara vissa grafikkort. Nytt grafikkort kostade ca 2000kr. Fick erbjudande att dem köpte datorn av mig för 1000kr. Så dem köte datorn och nu är jag tillbaka för att leta ny dator. En med vanligt chassi så jag har möjligheten att uppgradera tex grafikkort eller minnen vid behov. Eller byta ut defekt hårdvara utan att köpa special delar.

Permalänk

Sånt är väldigt trist, jag har faktiskt inte en stationär, Men jag har en lite äldre HP Cad workstation.

Sitter Följande:

intel i7 9850H
2x16GB 2400Mhz DDR4 (kan vara 2666 också, 4 ram platser totalt)
Nvidia Quadro T2000 4GB (prestanda som ett stationärt 1060 6GB/RX580 8GB(inte laptop varianterna!))
1TB WD blue SN570 NVMe SSD(kan ordna annan, mindre satta SSD, också en WD Blue fast 250GB)

HP Dockningsstation av formatet kub med dubbla displayport samt en vga, lite USB C/Thunderbolt tror jag det är(datorn har två thunderbolt så en GPU kan sättas dit separat i framtiden via E-gpu, processorn är ju kapabel till det så man är inte helt låst där)

Rätt så fin maskin både på insidan och till det yttre för att vara något år gammal.

Tror det är en HP Zbook G6 eller G7, Skärmen är en 15.6 tum och har upplösning 1080P @ 60Hz

Har ingen separat nätadapter, utan det är dockan som gäller då.

Vet inte exakt vad den är värd, men jag tänker typ att 3000kr kan vara rimligt(typ 10% av vad den kostade för något årsen )? tyvärr har garantin gått ut för några månadersen på den.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Skrivet av gylldevik:

Hej! Jag har en stationär dator med följande specs :).
I5 4590
8gb ram
Gt 1030 2gb gddr5
1tb hdd samt 180gb ssd
Windows 10

Har spelat en stor uppsättning med spel på den utan bekymmer, allt från Minecraft , Fortnite osv. Till gta v, just cause 2 och 3 på lägre inställningar. Är en kontorsdator från början så formfaktorn är väldigt slimmad :).

Hade tänkt mig runt 1400 för datorn, så inte ens i taket för de du planerat! Kan definitivt lösa frakt, bor i örebro.

Hej, tar gärna inte en dator som behöver skickas. Men tack ändå

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

Sånt är väldigt trist, jag har faktiskt inte en stationär, Men jag har en lite äldre HP Cad workstation.

Sitter Följande:

intel i7 9850H
2x16GB 2400Mhz DDR4 (kan vara 2666 också, 4 ram platser totalt)
Nvidia Quadro T2000 4GB (prestanda som ett stationärt 1060 6GB/RX580 8GB(inte laptop varianterna!))
1TB WD blue SN570 NVMe SSD(kan ordna annan, mindre satta SSD, också en WD Blue fast 250GB)

HP Dockningsstation av formatet kub med dubbla displayport samt en vga, lite USB C/Thunderbolt tror jag det är(datorn har två thunderbolt så en GPU kan sättas dit separat i framtiden via E-gpu, processorn är ju kapabel till det så man är inte helt låst där)

Rätt så fin maskin både på insidan och till det yttre för att vara något år gammal.

Tror det är en HP Zbook G6 eller G7, Skärmen är en 15.6 tum och har upplösning 1080P @ 60Hz

Har ingen separat nätadapter, utan det är dockan som gäller då.

Vet inte exakt vad den är värd, men jag tänker typ att 3000kr kan vara rimligt(typ 10% av vad den kostade för något årsen )? tyvärr har garantin gått ut för några månadersen på den.

Hej.
Tack för att du skrev, vill hellre ha en vanlig stationär dator. Tack ändå

Permalänk
Skrivet av calfen:

Hej bor på söder och har en denna till salu om du är intresserad! Svårt med pris men vid snabb affär och hämtning 2750kr:)

I7- 6700
16 g ram
980 gtx
Dubbla ssd med 250+500 g
Windows

Svart chassi från corsair som är lätt att configuera

Maila här på swe för bilder!

Vill fortfarande köpa denna, men du är svår att få tag på

Permalänk

Annonsen är avslutad