Fråga om att handla på Epic Games Store

Permalänk
Medlem

Fråga om att handla på Epic Games Store

Hur är deras betalsystem när man köper spel där? Vilka möjligheter finns (kort o.s.v.)? Kör dom med nån form av säkerhet, som t.ex. att man får signera med Bank ID el.dyl? Har aldrig handlat där förut. Jag är riktigt sugen på Alan Wake 2. Så jag skulle vilja höra vad era erfarenheter är av att handla där. Jag har redan konto och har tagit del av några gratisspel, men jag har som sagt aldrig köpt nåt genom dom.

Permalänk
Medlem

Paypal med tvåfaktorautentisering har jag använt på Epic.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Har köpt ett antal spel där och har aldrig haft några problem. Har använt PayPal som ovan inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Paypal med tvåfaktorautentisering har jag använt på Epic.

Skrivet av JonseredRocks:

Har köpt ett antal spel där och har aldrig haft några problem. Har använt PayPal som ovan inlägg.

Tack för svaren. Problemet är att jag helst inte vill använda PayPal. Har haft PayPal konto tidigare, men använde det nästan aldrig så det blev avaktiverat. Jag vet inte om dom blivit bättre nu i användarvänligheten, men när jag använde deras tjänst sist så var den inte speciellt användarvänlig. Det var omständligt och krångligt att använda den, men det var väldigt länge sen. Så dom kanske har blivit bättre?

Det kanske inte finns så många andra "bra" alternativ för oss här i Sverige? T.ex. kortbetalning, med nån form av säkerhet?

Permalänk
Medlem

Det är inget jobbigt att använda PayPal, du kopplar bara ditt bankkort sen när det är dags att betala vid checkout så loggar du bara in och godkänner, tar 5 sek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Tack för svaren. Problemet är att jag helst inte vill använda PayPal. Har haft PayPal konto tidigare, men använde det nästan aldrig så det blev avaktiverat. Jag vet inte om dom blivit bättre nu i användarvänligheten, men när jag använde deras tjänst sist så var den inte speciellt användarvänlig. Det var omständligt och krångligt att använda den, men det var väldigt länge sen. Så dom kanske har blivit bättre?

Det kanske inte finns så många andra "bra" alternativ för oss här i Sverige? T.ex. kortbetalning, med nån form av säkerhet?

Jag har betalat med kort när jag köpt, inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Det är inget jobbigt att använda PayPal, du kopplar bara ditt bankkort sen när det är dags att betala vid checkout så loggar du bara in och godkänner, tar 5 sek.

Skrivet av aent:

Jag har betalat med kort när jag köpt, inga problem.

Tacka för svaren. Jag får ta och titta på hur jag ska göra, om jag ska skaffa PayPal igen eller om jag kör på kort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Libra-75:

Tack för svaren. Problemet är att jag helst inte vill använda PayPal. Har haft PayPal konto tidigare, men använde det nästan aldrig så det blev avaktiverat. Jag vet inte om dom blivit bättre nu i användarvänligheten, men när jag använde deras tjänst sist så var den inte speciellt användarvänlig. Det var omständligt och krångligt att använda den, men det var väldigt länge sen. Så dom kanske har blivit bättre?

Det kanske inte finns så många andra "bra" alternativ för oss här i Sverige? T.ex. kortbetalning, med nån form av säkerhet?

PayPal är hur smidigt som helst och jag använder det på alla spelplattformar jag köper spel på. Har kopplat ett virtuellt Visa betalkort, jag använder Rocker som är gratis, som jag swishar över pengar till vid behov. När jag sedan ska genomföra köpet på t.ex. Steam så klickar jag på köp, sedan på PayPal-symbolen, och så skickas jag över till PayPal där min epostadress och lösenord skrivs in automatiskt av Bitwarden och jag verifierar sedan att jag är jag via tvåfaktorautentisering, jag använder Google Authenticator. Därefter står det vad man kommer köpa, för hur mycket och av vem. Man klickar sedan på genomför köpet och allt är klart. Att genomföra ett köp är hur smidigt som helst, tar inte ens 30 sek, och det är ingen risk att ditt riktiga betalkort eller kreditkort hamnar i fel händer. PayPal är också bra då man har sitt köpskydd.