Microsoft Edge åteställda tillägg

Permalänk

Microsoft Edge åteställda tillägg

Naivt av mig att tro att det skulle kunna vara enkelt att återställa Microsoft Edge
data efter en ominstallation av Windows 7 genom copy and paste https://www.thewindowsclub.com/backup-and-restore-profiles-ex...
dvs att kopiera hela "user data" foldern innebar faktiskt inte att ens gamla extensions återställdes på nya Edge installationen,
därav sparades inte sessionerna från Session manager, vilken tur att jag gjorde separat backup på dessa som J.son fil

1: Den återställde däremot min surfhistorik, men jag är tjurig, varför gick det inte att återställa extensions?

2: Nått annat som stör mig är att det inte finns någon Edge portable version där jag kan bestämma att installera
Edge på en icke system hårddisk, detta gör det osäkert att använda vid oväntad system-död som kan inträffa
när som helst av olika skäl.

Permalänk
Medlem

Det är Microsoft vi pratar om, räkna inte med att dom gör det lätt för användare...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.