Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

<Uppladdad bildlänk>

Ah, man var alltså tvungen att klicka sig in på kamerans bilder och se lilla texten på bilden.
Bra hittat, och bland de mest självklara ställen att ha den infon på, ju

Skrivet av eFoppa:

[...]svensk avtalsrätt[...]

Ser man på, intressant, och bra att veta. Tack för kvällens senaste lärdom!

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk

Kollar på nya hörlurar och såg att Steelseries Arctis Pro Wireless finns till ett hyfsat pris(?), 2290:- hos Webhallen, NetOnNet, Komplett och Max Gaming. Någon som har något att säga om dessa hörlurar, negativt som positivist, dele gärna med er i så fall
Till vad jag kan se så har inte dessa hörlurarna något löjligt extraprogram för att kunna användas fullt ut som vissa andra har då dessa program allt som oftast inte går att köra under Linux.

Kollade även på HyperX Cloud Orbit S på Amazon.se för 2999: som, säljes och skeppas av Amazon Sverige. Dock inget svarta fredagenerbjudande på dessa. Några åsikter om dess?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajnyckel:

Kollar på nya hörlurar och såg att Steelseries Arctis Pro Wireless finns till ett hyfsat pris(?), 2290:- hos Webhallen, NetOnNet, Komplett och Max Gaming. Någon som har något att säga om dessa hörlurar, negativt som positivist, dele gärna med er i så fall
Till vad jag kan se så har inte dessa hörlurarna något löjligt extraprogram för att kunna användas fullt ut som vissa andra har då dessa program allt som oftast inte går att köra under Linux.

Kollade även på HyperX Cloud Orbit S på Amazon.se för 2999: som, säljes och skeppas av Amazon Sverige. Dock inget svarta fredagenerbjudande på dessa. Några åsikter om dess?

Har haft mina i rätt många år nu och jag är supernöjd! Om dessa hade pajat hade jag köpt samma igen, eller motsvarande Nova. Det är riktigt smidigt att den har två batterier så du bara byter mellan dem hela tiden istället för att ladda med sladd.

Dock har jag läst att det är rätt vanligt att dem går sönder vid gängan - men det kanske är åtgärdat i nyproducerade nu. Du får kolla upp det först!

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Det stod om den för mig i appen som en klicka mig rabatt, här är länken
https://www.amazon.se/b/?_encoding=UTF8&ie=UTF8&node=26925913...

Från den länken • Få en rabattkod på 100 kr för framtida kvalificerade beställningar från Amazon.se när du köper e-presentkort för minst 500 kr i en och samma beställning på Amazon.se senast den 31 december 2024, kl 00:00 (GMT +1)
så det är ju inte direkt någon brådska. Hinner ju utnyttja det nästa black friday, liksom

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Från den länken • Få en rabattkod på 100 kr för framtida kvalificerade beställningar från Amazon.se när du köper e-presentkort för minst 500 kr i en och samma beställning på Amazon.se senast den 31 december 2024, kl 00:00 (GMT +1)
så det är ju inte direkt någon brådska. Hinner ju utnyttja det nästa black friday, liksom

Haha missade det! Det är ju skönt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Kolla mitt inlägg i tipstråden

Tack, skulle ändå köpt 55" c3 på de andra butikernas rea och sparade nu 1500 kr (plus kameran).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Tack så mycket! 77" beställd, kändes som en riktigt bra deal 😊

slog också till på en 77" med kameran, billigare blir det inte.
Finns det risk att ordern kommer annuleras av LG då det känns för bra för att vara sant..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajnyckel:

Kollar på nya hörlurar och såg att Steelseries Arctis Pro Wireless finns till ett hyfsat pris(?), 2290:- hos Webhallen, NetOnNet, Komplett och Max Gaming. Någon som har något att säga om dessa hörlurar, negativt som positivist, dele gärna med er i så fall

Alltså, det är nästan lite komiskt när dessa kommer ut på Black Friday år efter år efter år men kul att det inte bara verkar vara Elgiganten i år... Jag köpte mina 2018 (!) för 1690 kr på ju Elgiganten.. Det första paret gick sönder i en firmwareuppgradering och Steelseries hade generellt lite problem där med sin windows-app - det var tydligen VÄLDIGT många som hade samma problem.. Jag fick dem dock enkelt utbytta av supertrevlig support på Steelseries och har nu dubbla dockor och fyra batterier.

Ljudet är helt ok och det är väldigt bekväma, det är även enormt skönt med dubbla batterier och laddning i dockan, väldigt smidigt att bara switcha när man får slut på batteri. Men det känns som det borde finnas ännu bättre modeller såhär 5 år senare...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Sa dom ifall beställningar lagda med rabattkoden kommer annulleras?

Detta var allt de sa

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Skrivet av Hajnyckel:

Kollar på nya hörlurar och såg att Steelseries Arctis Pro Wireless finns till ett hyfsat pris(?), 2290:- hos Webhallen, NetOnNet, Komplett och Max Gaming. Någon som har något att säga om dessa hörlurar, negativt som positivist, dele gärna med er i så fall
Till vad jag kan se så har inte dessa hörlurarna något löjligt extraprogram för att kunna användas fullt ut som vissa andra har då dessa program allt som oftast inte går att köra under Linux.

Kollade även på HyperX Cloud Orbit S på Amazon.se för 2999: som, säljes och skeppas av Amazon Sverige. Dock inget svarta fredagenerbjudande på dessa. Några åsikter om dess?

Satt lite i samma sits, har själv haft ett par hyperx cloud flight första gen sen jag vet inte hur många år tillbaka. Nästan så de faller isär och batteriet är helt kasst.

Letat runt lite och beslutade mig nu för att testa SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless
https://www.amazon.se/dp/B09ZLRCH1H/

Utbytbara batterier vilket är skönt när de väl börjar ge sig. Man ska även kunna skjustera eq och mer smått och gott med "docken" som följer med.
Beställde även andra öronkuddar till dem då Wicked Cushions gör klockrena öronkuddar med fin komfort
https://www.amazon.se/dp/B0BK5B2S8G/

Jag har även testat Audeze Maxwell. Fint headset men tyvärr hade vänstra sidan lite högre volym än den högra, men det skjusterades lite lätt i windows. Känns dock lite skevt med tanke på prislappen de ligger på så hade nog ändå reklamerat. Slutpunkten för mig vara dock vikten, det är ett tungt headsett speciellt när jag slänge på wc cooling pads då mina öron låg emot headsetet med originalpadsen. Slutade med att jag kände mig trött i nacken och blev oskönt att sitta och spela.

Summa kardemumma vet jag inte hur mycket till hjälp detta är med tanke på att jag inte provat dem själv än. Dethär med headset är ju lite vad individen själv föredrar också, men på tisdag ska de dyka ner hos ombudet och får väll se då!

Länkar städade. // MOD
Permalänk
Medlem

Ålrajt!
Ett antal bira senare så köpte jag ett presentkort till samma epost som är reggad på mitt amazonkonto och såhär ser det ut nu då:

Som sagt, nån gång hinner man väl göra av med den där femhundringen.

Skål kosmonauter!

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Ålrajt!
Ett antal bira senare så köpte jag ett presentkort till samma epost som är reggad på mitt amazonkonto och såhär ser det ut nu då:
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Som sagt, nån gång hinner man väl göra av med den där femhundringen.

Skål kosmonauter!

Fredags-skål!

Så de 100kr drogs inte från beställningen av presentkortet, utan först på din nästa beställning från kontot?
Eller när drogs 100kr?

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Fredags-skål!

Så de 100kr drogs inte från beställningen av presentkortet, utan först på din nästa beställning från kontot?
Eller när drogs 100kr?

Det dras 100 kr på nästa beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajnyckel:

Kollar på nya hörlurar och såg att Steelseries Arctis Pro Wireless finns till ett hyfsat pris(?), 2290:- hos Webhallen, NetOnNet, Komplett och Max Gaming. Någon som har något att säga om dessa hörlurar, negativt som positivist, dele gärna med er i så fall
Till vad jag kan se så har inte dessa hörlurarna något löjligt extraprogram för att kunna användas fullt ut som vissa andra har då dessa program allt som oftast inte går att köra under Linux.

Kollade även på HyperX Cloud Orbit S på Amazon.se för 2999: som, säljes och skeppas av Amazon Sverige. Dock inget svarta fredagenerbjudande på dessa. Några åsikter om dess?

Har haft mina wireless pro i några år nu. Helt ok ljud. Sjukt smidigt med dubbla batterier och att man köra både BT och kabel. Använder dem både till jobb (BT) och till spel/musik från PCn.
Mycket nöjd med reglaget som balanserar ljudet mellan Discord och spel.
Jag har stort huvud och tycker att det blir lite tryckande känsla uppe på huvudet efter ett tag.
Displayen (OLED?) på själva kopplingsdosan har fått ”PC” inbränt, men det spelar inte mig någon roll.
Köpte mina för strax under 2K under någon Black Friday. Värt pengarna.
Skulle de gå sönder så skulle jag nog testa den nya versionen - ”Nova”. Beroende på pris så klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Köpte ps5 nu från amazon då det blev 5290 kr efter rabatter.
Har ni tips på m2 disk för ps5 på 1-2tb som passar och erbjuds nu?

Denna för 648kr med Amazons rabatt?

Crucial P5 Plus 1TB Gen4 NVMe M.2 SSD Intern spel-SSD med Kylfläns, Kompatibel med Playstation 5 (PS5) - upp till 6600MB/s - CT1000P5PSSD5 https://www.amazon.se/dp/B0C34V1SLF

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Half-Life (är gratis då det fyller 25år)

Half-Life finns att tanka ner via Steams Half-Life fyller 25 år site, gratis för tillfället

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Elite AX v2 / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Skrivet av General Nord:

Denna för 648kr med Amazons rabatt?

Crucial P5 Plus 1TB Gen4 NVMe M.2 SSD Intern spel-SSD med Kylfläns, Kompatibel med Playstation 5 (PS5) - upp till 6600MB/s - CT1000P5PSSD5 https://amzn.eu/d/1RAFbfY

Köpte 2TB, kändes lika bra att slå på stort direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Fredags-skål!

Så de 100kr drogs inte från beställningen av presentkortet, utan först på din nästa beställning från kontot?
Eller när drogs 100kr?

Tog också ett glas,
Helt oberoende behövde jag något över 400:- med Amazon rabatt på 100:-,
glömde helt bort 100 på 500 då jag drog jackpotten tidigare i veckan men fick nu 200:- i rabatt på en pryl för 600:- !?!

Ps, bara vissa saker kvalificerar för 500/100 och 400/100 är nog i appen, kanske app100 koden. Tex funkar inte p2 ovan men wd black hade, så inte alltid bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Ålrajt!
Ett antal bira senare så köpte jag ett presentkort till samma epost som är reggad på mitt amazonkonto och såhär ser det ut nu då:
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Som sagt, nån gång hinner man väl göra av med den där femhundringen.

Skål kosmonauter!

Står "exklusive presentkort" i villkoren men får du rabatten så.

Permalänk
Skrivet av dan@work:

Ålrajt!
Ett antal bira senare så köpte jag ett presentkort till samma epost som är reggad på mitt amazonkonto och såhär ser det ut nu då:
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Som sagt, nån gång hinner man väl göra av med den där femhundringen.

Skål kosmonauter!

Hur långtid tog det innan du fick informationen om de extra 100kr?
Gick det lika fort som 500kr presentkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishyFish:

Hur långtid tog det innan du fick informationen om de extra 100kr?
Gick det lika fort som 500kr presentkortet?

Jag fick iallafall det samtidigt som presentkortet. "Förmånsbekräftelse" står det i mailet. Hamnar som en kupong på nästa beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Vågar faktiskt inte köpa från den på Amazon. Det var en lite för okänd säljare (om det är den som figurerat här tidigare. Klickade inte på din länk).
Då lägger jag heller lite till och får bättre och snabbare hjälp vid fel och eller återköp.

NR Info kan du lita på, massvis som köpt därifrån (äver här inne).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

slog också till på en 77" med kameran, billigare blir det inte.
Finns det risk att ordern kommer annuleras av LG då det känns för bra för att vara sant..?

Det finns nog risk då rabatten inte är tänkt att kunna kombineras med en kod. Jag testade innan tipset att använda 10% nykund rabatten och då gick det inte förens ja la till kameran och fick 10% på den (alltså 1 kr rabatt )

Så mycket väl möjligt att de tar bort den, men hoppas den försvinner i vimlet av ordrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishyFish:

Hur långtid tog det innan du fick informationen om de extra 100kr?
Gick det lika fort som 500kr presentkortet?

Allt var liksom i en händelse. Dvs nån minut eller så.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Produkt:
Logitech G923 + Shifter för 2990:- hos Komplett.
https://www.komplett.se/product/1182286/gaming/spelutrustning...
Kategorin: Gaming tillbehör

Pris 2990:-

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5453196

Bara Shiftern kostar 500:- så ratt och pedaler blir 2490:- i nypris och flera begär detta begagnat på blocket.

Funkar dessa till PS5? Lite sugen på en ratt till PS VR och Gran Turismo.

Permalänk
Skrivet av knewt:

Har haft mina i rätt många år nu och jag är supernöjd! Om dessa hade pajat hade jag köpt samma igen, eller motsvarande Nova. Det är riktigt smidigt att den har två batterier så du bara byter mellan dem hela tiden istället för att ladda med sladd.

Dock har jag läst att det är rätt vanligt att dem går sönder vid gängan - men det kanske är åtgärdat i nyproducerade nu. Du får kolla upp det först!

Tackar för svar. Det är ett gott betyg om man vill köpa samma model/nyare modellen om de man har går sönder!
Tack för varningen angående gängan, ska kolla upp detta!

Skrivet av Henrico:

Alltså, det är nästan lite komiskt när dessa kommer ut på Black Friday år efter år efter år men kul att det inte bara verkar vara Elgiganten i år... Jag köpte mina 2018 (!) för 1690 kr på ju Elgiganten.. Det första paret gick sönder i en firmwareuppgradering och Steelseries hade generellt lite problem där med sin windows-app - det var tydligen VÄLDIGT många som hade samma problem.. Jag fick dem dock enkelt utbytta av supertrevlig support på Steelseries och har nu dubbla dockor och fyra batterier.

Ljudet är helt ok och det är väldigt bekväma, det är även enormt skönt med dubbla batterier och laddning i dockan, väldigt smidigt att bara switcha när man får slut på batteri. Men det känns som det borde finnas ännu bättre modeller såhär 5 år senare...

Tack för svar, kanske finns nyare då Nova släpptes 2022. Finns inte med på någon BF rea men amazon har dem till bäst pris just nu och kanske kommer upp senare om man vågar vänta lite.

Skrivet av benjazvard:

Satt lite i samma sits, har själv haft ett par hyperx cloud flight första gen sen jag vet inte hur många år tillbaka. Nästan så de faller isär och batteriet är helt kasst.

Letat runt lite och beslutade mig nu för att testa SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless
https://www.amazon.se/SteelSeries-Multi-System-Hi-fi-drivruti...

Utbytbara batterier vilket är skönt när de väl börjar ge sig. Man ska även kunna skjustera eq och mer smått och gott med "docken" som följer med.
Beställde även andra öronkuddar till dem då Wicked Cushions gör klockrena öronkuddar med fin komfort
https://www.amazon.se/WC-Uppgraderade-Ers%C3%A4ttnings-%C3%B6...

Jag har även testat Audeze Maxwell. Fint headset men tyvärr hade vänstra sidan lite högre volym än den högra, men det skjusterades lite lätt i windows. Känns dock lite skevt med tanke på prislappen de ligger på så hade nog ändå reklamerat. Slutpunkten för mig vara dock vikten, det är ett tungt headsett speciellt när jag slänge på wc cooling pads då mina öron låg emot headsetet med originalpadsen. Slutade med att jag kände mig trött i nacken och blev oskönt att sitta och spela.

Summa kardemumma vet jag inte hur mycket till hjälp detta är med tanke på att jag inte provat dem själv än. Dethär med headset är ju lite vad individen själv föredrar också, men på tisdag ska de dyka ner hos ombudet och får väll se då!

Den Nova'n verkar intressant, är också nyare än Artic så kanske är lite bättre. Tack även för förslaget med öronkuddarna
Sitter på ett par Logitech G930 som köptes för en sisådär 10 år sedan och de börjar ge sig så det mesta skulle nog vara en uppgradering.

Skrivet av JoeSun:

Har haft mina wireless pro i några år nu. Helt ok ljud. Sjukt smidigt med dubbla batterier och att man köra både BT och kabel. Använder dem både till jobb (BT) och till spel/musik från PCn.
Mycket nöjd med reglaget som balanserar ljudet mellan Discord och spel.
Jag har stort huvud och tycker att det blir lite tryckande känsla uppe på huvudet efter ett tag.
Displayen (OLED?) på själva kopplingsdosan har fått ”PC” inbränt, men det spelar inte mig någon roll.
Köpte mina för strax under 2K under någon Black Friday. Värt pengarna.
Skulle de gå sönder så skulle jag nog testa den nya versionen - ”Nova”. Beroende på pris så klart.

Nova'n verkar vara en lite nyare variant av dessa lurar, eller så förstår jag SteelSeries system helt fel. @benjazvard nämner också dessa lurar, finns till ett "ok" pris på Amazon just nu så får tänka lite på detta.

Tack alla för era svar, fick nu ett till par lurar att kolla in, Artic Nova. Verkar som att Linux användarna inte är riktigt överens om hur väl dessa lurarna är kompatibla med Linux, vissa säger att det funkar felfritt andra säger att det bara är problem. Får läsa vidare och se vad jag kan komma fram till alternativt kolla in Hörlurar + DAC + Externt ljudkort + Mic som jag tänkte från början. Får se. Tack!

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Funkar dessa till PS5? Lite sugen på en ratt till PS VR och Gran Turismo.

Ja, G29 för Playstation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Funkar dessa till PS5? Lite sugen på en ratt till PS VR och Gran Turismo.

Vet att Logitech G923 funkar till Ps5 och har för mig att G29 funkar också och skillnaden är att den nyare 923 har Truforce med mer uppdaterad force feedback och stödjer dubbel koppling och det sista kanske G29 gör ?

Har faktiskt inte testat själv hur stor skillnad det är mellan dom olika Force feedback systemen i spel.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajnyckel:

Tackar för svar. Det är ett gott betyg om man vill köpa samma model/nyare modellen om de man har går sönder!
Tack för varningen angående gängan, ska kolla upp detta!

Jag köpte ett par Steelseries Arctis Pro Wireless på någon form av rea för några år sedan.
Gick sedan sönder, fästet som går in i ena luren sprack.

Fick nya på garantin, men Steelseries hade dåligt med lager. Fick snällt vänta. Hux flux så hade nya modellen släppts och jag fick den på garantin istället.

Dubbla batterier, lång batteritid, bekväma, med ett okej ljud.

Ser inte mig själv välja några andra lurar än dessa om mina nuvarande går sönder. Men svårt att motivera till fullpriset 3.500 och uppåt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600X / 7900 XT / 32GB DDR5 @6000MHz
G PRO X Superlight / Ducky One 3 [Gateron Milky Yellow Pro] / Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av Hajnyckel:

Tackar för svar. Det är ett gott betyg om man vill köpa samma model/nyare modellen om de man har går sönder!
Tack för varningen angående gängan, ska kolla upp detta!

Tack för svar, kanske finns nyare då Nova släpptes 2022. Finns inte med på någon BF rea men amazon har dem till bäst pris just nu och kanske kommer upp senare om man vågar vänta lite.

Den Nova'n verkar intressant, är också nyare än Artic så kanske är lite bättre. Tack även för förslaget med öronkuddarna
Sitter på ett par Logitech G930 som köptes för en sisådär 10 år sedan och de börjar ge sig så det mesta skulle nog vara en uppgradering.

Nova'n verkar vara en lite nyare variant av dessa lurar, eller så förstår jag SteelSeries system helt fel. @benjazvard nämner också dessa lurar, finns till ett "ok" pris på Amazon just nu så får tänka lite på detta.

Tack alla för era svar, fick nu ett till par lurar att kolla in, Artic Nova. Verkar som att Linux användarna inte är riktigt överens om hur väl dessa lurarna är kompatibla med Linux, vissa säger att det funkar felfritt andra säger att det bara är problem. Får läsa vidare och se vad jag kan komma fram till alternativt kolla in Hörlurar + DAC + Externt ljudkort + Mic som jag tänkte från början. Får se. Tack!

Kör hårt, hoppas du hittar det du letar efter en notering jag kom på nu i efterhand är att ljudbilden kan förändras något om man byter öronkudde då storlek, djup etc skiljer original mot tex wicked cusions. Finns en informativ video som går in i detalj på just Arctic Nova där man tunar eq'n så det låter riktigt bra! https://youtu.be/TjucHIrWMDU?si=TN17S831-iM1eVjl