El-scooter - Ninebot G2 Max - Skåne

Permalänk

El-scooter - Ninebot G2 Max - Skåne

Har aldrig ägt en el-scooter men skulle från och med nästa år behöva ta mig 3.5 km enkel väg i stadsmiljö varje dag.
Det borde fungera även vintertid nere i Skåne?

Segway verkar ha rätt bra kvalité?

Permalänk
Medlem

Segway/Ninebot är bra kvalité.
Håller för typ allt, utom misshandel då känns det som.
Kör försiktigt bara.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har en G30 som rullat runt 400mil och endast bytt kullager fram. Så det är bra kvalitet ja.

Permalänk
Medlem

Du äger ingen cykel? 3,5km går ju fort att cykla.

Permalänk

Som sagt ska du ändå pröjsa 10 lax köp en vanlig cykel så kommer du troligen fram fortare på cykel då du lätt kan pumpa ut mer än 25km/h på en hoj inget problem att hålla Iaf 40-50km/h på vanlig hoj i 3km vi snackar typ 5 min cycklande ....

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Jag ställer undan min Xiaomi PRO 2 under vintertid eftersom jag bytt till punkteringsfria däck utan luft (den nya gummiblandningen blir snorhal på vintern) så under vintern trampar jag med en klassisk kärringhoj med ett dubbdäck fram. Känns mycket säkrare

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av HKBY:

Du äger ingen cykel? 3,5km går ju fort att cykla.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Som sagt ska du ändå pröjsa 10 lax köp en vanlig cykel så kommer du troligen fram fortare på cykel då du lätt kan pumpa ut mer än 25km/h på en hoj inget problem att hålla Iaf 40-50km/h på vanlig hoj i 3km vi snackar typ 5 min cycklande ....

Jag behöver först ta mig med tåg och vill inte ha problemet att inte få plats med den dom gånger det är fullt.
Har redan cykel men ser fördelen med el-scooter att lättare ta sig med i bil också.

Permalänk
Skrivet av Mårten C:

Jag behöver först ta mig med tåg och vill inte ha problemet att inte få plats med den dom gånger det är fullt.
Har redan cykel men ser fördelen med el-scooter att lättare ta sig med i bil också.

Ja på tåget kanske det är mer lämpligt format.

Trodde du syftade på typ 3 km mellan hemmet och jobbet direkt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Ja på tåget kanske det är mer lämpligt format.

Trodde du syftade på typ 3 km mellan hemmet och jobbet direkt.

Glömde att nämna det.
Rätt säker på att det blir en G2 MAX, den verkar stabil även för oss som är runt 90kg.

https://nanoride.se/ verkar vara en bra butik att beställa från, någon som har erfarenhet?

Permalänk
Skrivet av Mårten C:

Glömde att nämna det.
Rätt säker på att det blir en G2 MAX, den verkar stabil även för oss som är runt 90kg.

https://nanoride.se/ verkar vara en bra butik att beställa från, någon som har erfarenhet?

svårt att säga registrerat för ett år sedan av 2 random på 30 och 26 år

här är adressen
https://www.google.com/maps/@57.705723,11.8867646,3a,75y,135....

gled runt lite på gatorna runt byggnaderna och kunde iaf inte hitta någon skylt varesig med nanoride eller Voltaic AB som företaget är registrerat som.

fanns även denna adressen
https://www.google.com/maps/@57.7309372,11.9373309,3a,75y,218...

men samma där inga skyltar iaf som tyder på ett företag och verkar mer vara ett lägenhetskomplex

har personligen aldrig hört talas om dem innan men inte direkt välbesurfad innom ämnet.

ta på 30 dagar klarna faktura skulle du inte få något för de konkat eller gått under jorden så sitter du ju iaf inte med pengar ute för ingenting och bara att bestrida fakturan pga utebliven vara.

eller om det som kommer visar sig va CCS (cheap chinease shit) å de krånglar med dina berättigade 14 dagar öppet köp vid internethandel.

skulle hålla mig lite halvpassiv såhär nära storreor brukar poppa upp ett och annat skumföretag.

tänker inte nämna eller länka var jag hittade info om företaget sweclockers brukar inte gilla att man lägger ut "personuppgifter" men var inte så svårt att hitta om du kollar på hemsidan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det går att beställa Max 2 från aliexpress för runt 7k om man kollar swedroid.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vid dom priserna skulle jag kolla på en från Kugoo:

https://wheelyshop.se/products/kugoo-kirin-g2-max?variant=468...

Jag har själv el-scooter, och det jag märker är att har man inte front dämpare, med små hjul är att du känner varenda vibration i händerna efter en stund, samt fötterna.

Där är kugoo bättre, samt att man kan få bättre komfort. Vet ej hur du kan ställa in hastigheten, eller om du kanske kan låsa dom. Men värt med frontdämpare och lite större däck som på den.

Permalänk
Skrivet av Philippk:

Vid dom priserna skulle jag kolla på en från Kugoo:

https://wheelyshop.se/products/kugoo-kirin-g2-max?variant=468...

Jag har själv el-scooter, och det jag märker är att har man inte front dämpare, med små hjul är att du känner varenda vibration i händerna efter en stund, samt fötterna.

Där är kugoo bättre, samt att man kan få bättre komfort. Vet ej hur du kan ställa in hastigheten, eller om du kanske kan låsa dom. Men värt med frontdämpare och lite större däck som på den.

är en på jobbet som har en av de där och det ända negativa med den han nämnt är att stänkskyddet bak är för kort så vid blött väderlag så blev man lerig på ryggen så han fick förlänga det på sin med ett par buntband och en kluven petflaska så det täcker mer av hjulet bakåt och inte slänger upp lera och vatten i övrigt verkade han nöjd med den att ta sig till och från jobbet på.

dock som du säger de är ju inte lagliga att använda på gator egentligen pga för hög motoreffekt och tophastighet (max 250W och 20km/h) men får visserligen inte segway cyckeln heller.

farbror blå kommer troligen inte kunna ta dig på maxeffekten ute på gatan men defenetivt på maxhastigheten om den verkligen kan köra i 55km/h.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

är en på jobbet som har en av de där och det ända negativa med den han nämnt är att stänkskyddet bak är för kort så vid blött väderlag så blev man lerig på ryggen så han fick förlänga det på sin med ett par buntband och en kluven petflaska så det täcker mer av hjulet bakåt och inte slänger upp lera och vatten i övrigt verkade han nöjd med den att ta sig till och från jobbet på.

dock som du säger de är ju inte lagliga att använda på gator egentligen pga för hög motoreffekt och tophastighet (max 250W och 20km/h).

farbror blå kommer troligen inte kunna ta dig på maxeffekten på gatan men defenetivt på maxhastigheten om den verkligen kan köra i 55km/h.

Har kollat på liknande modeller från vsett och liknande, och då främst 10+
Aldrig i livet att jag skulle vilja susa fram på en hoj med så små hjul i dom angivna topphastigheter som anges, 50-60km/h
Känns lagom med 30km/h på en plan raksträcka med min G30.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Har kollat på liknande modeller från vsett och liknande, och då främst 10+
Aldrig i livet att jag skulle vilja susa fram på en hoj med så små hjul i dom angivna topphastigheter som anges, 50-60km/h
Känns lagom med 30km/h på en plan raksträcka med min G30.

det har du helt rätt i har blåst fram i 70 blås på "överklockad" en elsparkis och det var ingen travlig upplevelse märktes väl att de inte var gjorda för dessa hastigheter när styret började vobbla så blev ingen lång teststräcka för min del men var ju tvungen att testa iaf en gång.

tyckte de började kännas oroligt redan vid som du säger 30km/h och då var det bara typ halvt gaspådrag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

det har du helt rätt i har blåst fram i 70 blås på "överklockad" en elsparkis och det var ingen travlig upplevelse märktes väl att de inte var gjorda för dessa hastigheter när styret började vobbla så blev ingen lång teststräcka för min del men var ju tvungen att testa iaf en gång.

tyckte de började kännas oroligt redan vid som du säger 30km/h och då var det bara typ halvt gaspådrag.

👌
Verkligen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

svårt att säga registrerat för ett år sedan av 2 random på 30 och 26 år

här är adressen
https://www.google.com/maps/@57.705723,11.8867646,3a,75y,135....

gled runt lite på gatorna runt byggnaderna och kunde iaf inte hitta någon skylt varesig med nanoride eller Voltaic AB som företaget är registrerat som.

fanns även denna adressen
https://www.google.com/maps/@57.7309372,11.9373309,3a,75y,218...

men samma där inga skyltar iaf som tyder på ett företag och verkar mer vara ett lägenhetskomplex

har personligen aldrig hört talas om dem innan men inte direkt välbesurfad innom ämnet.

ta på 30 dagar klarna faktura skulle du inte få något för de konkat eller gått under jorden så sitter du ju iaf inte med pengar ute för ingenting och bara att bestrida fakturan pga utebliven vara.

eller om det som kommer visar sig va CCS (cheap chinease shit) å de krånglar med dina berättigade 14 dagar öppet köp vid internethandel.

skulle hålla mig lite halvpassiv såhär nära storreor brukar poppa upp ett och annat skumföretag.

tänker inte nämna eller länka var jag hittade info om företaget sweclockers brukar inte gilla att man lägger ut "personuppgifter" men var inte så svårt att hitta om du kollar på hemsidan.

Har du tips om butik som du vet är seriös?
Jag har inte problem att betala lite mer för att försäkra mig.

Tyvärr tror jag inte man beställa direkt från Segway, dom har betydligt bättre priser.

https://hemmashoppen.se/?option=com_shopper&sub=products&task...

Vad tror du/ni om ovan?

Permalänk
Skrivet av Mårten C:

Har du tips om butik som du vet är seriös?
Jag har inte problem att betala lite mer för att försäkra mig.

Tyvärr tror jag inte man beställa direkt från Segway, dom har betydligt bättre priser.

https://hemmashoppen.se/?option=com_shopper&sub=products&task...

Vad tror du/ni om ovan?

som sagt inte min marknad direkt har för långt till allt för att motivera ett sådant här fordon skulle behöva minst ett par hundra km räckvidd för att ha räckvid för att ta mig både till och från jobbet t.ex på en laddning och ha lite extra över pga oförväntade händelser.

och nej jag får inte ladda elfordon på jobbet får inte äns ta med batteriet in genom vakten finns folk som redan försökt men fått fetnej pga ev försäkringsproblem om det skulle ta eld där inne.

så så inte satt mig in i butiker som är legita eller inte.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Något som inte nämns alltför ofta men som får bra kritik är faktiskt Sharp's modeller, KS2(A) och KS4(A) som kan vara av intresse.