Comviq abbonnemang - får inga fakturor

Permalänk

Comviq abbonnemang - får inga fakturor

Jag har i augusti skaffat ett studentabbonnemang, första månaden fick jag ett sms där det stod att fakturabeloppet var för lågt för att ställa en faktura, så det kommer en nästa månad istället. Nu har 3 månader gått och jag fick inte en enda faktura. När jag går in på hemsidan står det hela tiden att det finns inga fakturor att betala, trots att jag inte har autobetalning på.
Jag vill ringa dem men är rädd att de kommer ta bort mitt abbonnemang då jag säger att jag aldrig betalade en faktura. Vad ska man göra?

Permalänk
Medlem

Det är din skyldighet att betala dina fakturor, och misstänker du att något kan vara galt så ska du ta reda på vad som hänt. Om fakturorna har kommit på avvägar eller något annat hänt så kan du ändå bli betalningsskyldig + extra avgifter om du medvetet struntat i det. Var vuxen och ring Comviq och fråga vad som har hänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barafragar:

Jag har i augusti skaffat ett studentabbonnemang, första månaden fick jag ett sms där det stod att fakturabeloppet var för lågt för att ställa en faktura, så det kommer en nästa månad istället. Nu har 3 månader gått och jag fick inte en enda faktura. När jag går in på hemsidan står det hela tiden att det finns inga fakturor att betala, trots att jag inte har autobetalning på.
Jag vill ringa dem men är rädd att de kommer ta bort mitt abbonnemang då jag säger att jag aldrig betalade en faktura. Vad ska man göra?

Ring, fråga vart du hittar dina fakturor för "mina sidor" visar inga. Behöver ju aldrig nämna att du inte betalt något än

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Har ingen som helst betydelse om du säger att du inte har betalt. Dom kommer att vara glada att du är mogen nog att ringa dom

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

Ja, Mogen och Vuxen är nog ledorden i detta sammanhang. Som ett ex sa när hon gissade fel på förkortningen LVM, Lagen om Vård av Mogna. Fast den heter Lagen om Vård av Missbrukare. Så var nu inte en missbrukare, var Mogen och undvik tvångsåtgärder (i form av påminnelseavgift), det skulle kunna vara ett gift att inmundiga påminnelseavgifter.

Den kurativa Vården får bestå i Samtal med Comviq för att slippa - för den enskilde negativa - åtgärder, samt för att komma tillrätta med missbruket och på så sätt visa bot och bättring medelst viktiga insikter avseende betalning.

Om nu behandlingsplanen följs (med uppföljare betalningar) så kan ärendet avskrivas utan vidare 🔛 handläggning.

Skämt å sido. Hade du ringt mig och sagt "fakturan/na har inte dykt upp. Jag hade blivit förnöjd över din ärlighet att jag inte hade tagit ut fler avgifter, vid omedelbar betalning - via Swish.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃