Permalänk
Medlem

Microsoft E-Post

Hej! Är det någon här som är kunnig på Microsoft och kan hjälpa oss att att återställa min sambos lösenord till hennes epost?
Vi har provat allt som står på Microsofts hemsida men det ser mörkt ut.. Hon har jobbgrejer, tåg biljetter osv på den mejlen och kan därför inte göra en ny hur som helst.

Finns det något program man kan ladda ner för att återställa lösenorden enkelt?
Finns det någon chatt support till Microsoft som jag inte känner till?

Eposten slutar på @live.se om det spelar någon roll..

Permalänk
Medlem

Om ni har provat allt, vad är det ni har provat? Har hon inte haft någon återställningsmail, nummer, mfa?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Om ni har provat allt, vad är det ni har provat? Har hon inte haft någon återställningsmail, nummer, mfa?

Hon har en återställnigsmail som hon senast hade när msn var populärt i princip år 2012. Hon kommer dessvärre inte åt den heller. Hon har ingen 2-stegs verifikation eller liknande,men hon minns ju sitt lösenord.

När hon ska logga in nu står det "Vi har upptäckt ovanlig aktivitet på ditt Microsoft-konto". Då behöver hon verifiera sig och det är alltså här det kör ihop sig för Microsoft verkar inte förstå att det är hon som är ägare av mailen oavsett hur mycket information hon ger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meloon7:

Hon har en återställnigsmail som hon senast hade när msn var populärt i princip år 2012. Hon kommer dessvärre inte åt den heller. Hon har ingen 2-stegs verifikation eller liknande,men hon minns ju sitt lösenord.

När hon ska logga in nu står det "Vi har upptäckt ovanlig aktivitet på ditt Microsoft-konto". Då behöver hon verifiera sig och det är alltså här det kör ihop sig för Microsoft verkar inte förstå att det är hon som är ägare av mailen oavsett hur mycket information hon ger.

Okej. Jag vill inte låta hård, men skyll er själva.
Det är en sak att inte ha god säkerhet och återställningsmöjligheter till ett användarkonto, typ Sweclockers eller Aftonbladet. Man kan alltid skicka en begäran om nytt lösenord till sin e-post. Men sin e-post bör man verkligen skydda. Det är ju mer eller mindre ditt signum, ditt pass på Internet. Det väger tyngre en BankID.

Jag har försökt att se om det finns kontaktuppgifter till MS, men det verkar endast gälla företagskunder.
Ni får nog börja se över möjligheterna med ett nytt konto. Det är verkligen dåligt att inte ha någon form av alternativ för sekundär verifiering från er sida.

Fungerar det inte via de förvalda formulären och alternativen, så har man kraftigt minskat de möjligheter som finns, om man saknar all form utav 2FA.

Visa signatur

It’s more fun to compute.