Server-bygge hjälp/förslag

Permalänk
Medlem
Skrivet av diizzy:

Tänkte bara tillägga att med tanke på vad du ska använda bruken till så skulle jag rekommendera 32Gb-stickor även om du bara skaffar en initialt pga hur hastigheten sänks ganska markant med användning av 3+ DIMMs. Det ger dig mycket bättre uppgraderingsmöjligheter i framtiden men det är upp till dig om du vill göra så eller skaffa 2x16Gb.

Hade tänkt skaffa en 32gb initialt, kanske två, inte riktigt bestämt mig ännu. Tack för the heads up 👍👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av speccan:

Hade tänkt skaffa en 32gb initialt, kanske två, inte riktigt bestämt mig ännu. Tack för the heads up 👍👍

Skaffa två på en gång är mitt tips.
Jag har 32 i min gamla I5-4690 baserade burk - är det nått som tar slut så är det minnet.
Du kommer att ha fler cores så vill du ha en bättre CPU/minnesbalans än vad jag har så skulle jag rekommendera mer minne

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Skaffa två på en gång är mitt tips.
Jag har 32 i min gamla I5-4690 baserade burk - är det nått som tar slut så är det minnet.
Du kommer att ha fler cores så vill du ha en bättre CPU/minnesbalans än vad jag har så skulle jag rekommendera mer minne

Ja kanske är lika bra medans man ändå är igång Tack!

Permalänk
Medlem

Om du lägger 2 separata ordrar så får du fortfarande fri frakt och kan använda rabattkoden