Hogwarts Legacy större än Call of Duty i USA 2023

Permalänk
Melding Plague

Hogwarts Legacy större än Call of Duty i USA 2023

För tredje gången på 15 år var det inte ett Call of Duty-spel som sålde bäst i USA. Båda de andra var Rockstar-spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Cod har väl alltid släppts i november, så har det toppat listorna förut trots det är det ju en klar försämring. Riktigt skitspel verkar det vara också btw

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte testat Hogwarts Legacy. Måste få tummen ur och köpa det eftersom det verkar riktigt nice.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Gick ju så där för PoGO clonen Harry Potter: Wizards Unite...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Verkar som dom som uppmanade till bojkott är en skrikig minoritet vilket inte är allt för ovanligt.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Visst har det sålt bra, jag äger själv spelet och spelade 11,4 timmar på release. Däremot så slutade jag som många andra spela då eftersom att det var väldigt buggat vid release.
Tror fler spelar CoD mer än 11h.

Visa signatur

GPU: Asus TUF 4070 Ti Non-OC | CPU: Ryzen 7 5800x | RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600MHz
Mobo: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | PSU: be quiet! 750W | Chassi: Fractal Design Define 7 Compact

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Körde en rensning av tråden. Håll er till ämnet och kör inte på några sidospår. Bra, tack, hej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Körde en rensning av tråden. Håll er till ämnet och kör inte på några sidospår. Bra, tack, hej.

En genuin fråga, ej kritik mot moderering: Hur var det ett sidospår?
Ämnet som diskuterades står ju i artikeln.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag har fortfarande inte testat Hogwarts Legacy. Måste få tummen ur och köpa det eftersom det verkar riktigt nice.

Jag gillar det. Men ska man vara objektiv är det lite för mycket av 'samlande'. Samla alla kvastar. Alla kläder. Alla byggdelar.

Och så kanske man kan fundera över att en tonåring springer omkring och dödar 1000-talet människor, goblins och troll utan konsekvenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

En genuin fråga, ej kritik mot moderering: Hur var det ett sidospår?
Ämnet som diskuterades står ju i artikeln.

Brukar ställa mig själv samma fråga när jag ser vissa saker modereras bort. Saker håller sig till ämnet och tonen är helt okej men det kom väl för nära eller svävade över till politik är väl svaret.

Enligt mitt sätt att se det så antigen tillåter man diskussion som håller sig till ämnet, eller så tar man inte upp nyheter som behandlar sånt som inte får diskuteras öht. I detta fall nämns HBTQ i nyheten, då fullt rimligt att det kan diskuteras så länge det har en koppling till nyheten. Annars ta inte upp det. Hade de inte tagit upp den delen i nyheten då är det ju rimligt att rensa allt. Nu blir det bara skevt.

Var tex ett inlägg från @Whitepilledoomer vet inte vad som skrevs därefter dock, som kändes högst högst relevant i förhållande till nyheten enligt mig. Men det försvann i rensningen. Men jag såg det och det var bra och rimligt skrivet.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

En genuin fråga, ej kritik mot moderering: Hur var det ett sidospår?
Ämnet som diskuterades står ju i artikeln.

Ibland verkar det som att SweClockers gillar att köra någon slags Bait-and-switch taktik där användare mer eller mindre uppmanas att diskutera något och sen blir straffade för att göra det.
Lite som en slags brottsprovocering. Fast mindre allvarligt. Det är ju inte så att polisen ger dig böter eller fängelse om du får ett inlägg raderat på SweClockers.

Oftast handlar det om ämnen som har någon form av politisk koppling.
SweClockers uppmanar medlemmar att diskutera politik och sen straffar de som gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Verkar som dom som uppmanade till bojkott är en skrikig minoritet vilket inte är allt för ovanligt.

Snarare som vanligt att de grupper som hatar denna minoritet blåste upp "hotet" från denna minoritets bojkott som vanligt genom att släppa video på video om ämnet trotts att de som skrek bara var en liten liten minoritet. Majoriteten av de LBTQ folk som jag har sett reaktioner från har visserligen själva valt att bojkotta spelet men har inte skrikit om det utan bara lugnt och sansat förklarat varför de har problem med JK Rowlings.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem

Fantastiskt spel. Masshysterin visade sig vara en väldigt högljudd minihysteri. Synd att det det tog fokuset från ett spel som i mångt och mycket matcher filmerna i känsla.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av SCORPIUS:

En genuin fråga, ej kritik mot moderering: Hur var det ett sidospår?
Ämnet som diskuterades står ju i artikeln.

Kortfattat: det var ett onödigt sidospår i artikeln som inte tillförde något och togs bort. Men även om det var kvar kändes det som att det öppnade för ytterligare diskussion som inte hade med artikeln att göra.