Många utvecklare jobbar redan på spel till ”Switch 2”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Största felet med Switch är väl att inte ocarina of time finns i en vettig version. Skyward Sword fick ju en varsam och bra portning till Switch från Wii exempelvis. Finns väl många yngre idag som inte haft en konsol med äldre zeldaspel.

Det är väl inget större fel på Ocarina of Time på Switch? Förutom då att det inte går att köpa spelet separat utan att man måste prenumerera på NSO + Expansion Pack. Skyward Sword hade ju problemet att det var anpassat för Wii-kontroller, så där krävdes lite mer jobb än att bara emulera det för att det skulle bli en bra upplevelse. Det som är mer synd är väl att Wind Waker och Twilight Princess fortfarande inte finns på Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Jag fattar inte vad du menar. Du säger att vi inte behöver ny hårdvara och att det är AAA-titlar som saknas. Nintendo fullständigt krossar Xbox och Playstation med exklusiva AAA-titlar. Det är inte ens nära, Nintendo sopar banan med Xbox och Sony.

Jag skulle säga att vi behöver ny hårdvara för att få flera stora tredjepartsspel till konsolen.

Zelda är en vettig exklusiv spelserie och det är den som brukar skjutsa nintendo's konsolförsäljning.
Recyclade mario kart vid varje generation är inte så imponerande ur "exklusivitet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Förstår man inte så förstår man inte, tyvärr har jag inte tid att serva dig sammanställningar. Men testa detta, sätt ihop en lista som inlkuderar spel som handlar om karaktärer från Nintendos egna portfölj, ex Mario, Zelda, Donkey Kong, o.s.v., exkludera alla titlar som finns till tidigare kosnoler(ex Zelda BOTW och Mario Kart 8) samt mindre nonsens titlar, sortera listan efter år från 2017. Det bör bli ganska tydligt varför vår konsol mest ligger i lådan.

Visst har de lyckats pressa ur sig förvånansvärt många spel från sin portfölj förra året men det hör inte till vanligheten vilket kommer vara tydligt från listan.

Man kan absolut argumentera att andra konsoler inte har så mycket mer från sina egna kataloger. MEN det är inte lika viktigt där eftersom de har en hel del från andra utgivare som oftast inte gör sig bra på Switchen(av flera anledningar). Finns ett spel för både ex Switch och PS5 så köper vi PS5 versionen utan att tveka. Man kan vidare argumentera att bättre hårdvara hade öppnat upp Nintendos konsol för fler utgivare men det är uppenbarligen inte så Nintendo tänker. Grejen är att AAA titlarna från Nintendos egna portfölj är oftast riktigt, riktigt bra och det är egentligen inte förens Zelda TOTK som hårdvaran börjar ta emot på riktigt. Deras spel idé är i grunden lättdriven.

Det är inte omöjligt att Zelda TOTK är tänkt att visa konsumenterna varför det är dags för en Switch 2. Jag skulle bli förvånad om inte Nintendo väljer att sälja Zelda TOTK som re-release till nya konsolen med bättre grafik och flyt. Men allt där där är bara spekulationer naturligtvis.

Det var du som började prata om exklusiva titlar här :

Men visst, när jag säger titlar från Nintendos portfölj så handlar det i grunden av konsol unika titlar då Nintendo inte släpper dem till på någon annan platform.

Jag tycker att det där är struntprat. Nintendo har släppt massvis med exklusiva titlar efter 2017 som enligt statistik är "stora titlar": https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_Nintendo_S...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Zelda är en vettig exklusiv spelserie och det är den som brukar skjutsa nintendo's konsolförsäljning.
Recyclade mario kart vid varje generation är inte så imponerande ur "exklusivitet".

Det är nog delvis en generationsfråga. Man måste nog vara +25 någonting för att anse att Zelda självklart är den största titeln. Är man lite yngre är Pokemon lika stor. Nintendo är mer än Mario och Zelda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Enkäten visar att PC alltjämt är den viktigaste marknaden för spel.

Men varför är då så himla många spel till PC dåliga konsolportningar? Slött att sikta, autoaim etc. Spelen designas uppenbarligen för att spelas med en gamepad och inte mus/tangentbord och det känns klumpigt och onödigt på PC.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Jag tycker att det där är struntprat. Nintendo har släppt massvis med exklusiva titlar efter 2017 som enligt statistik är "stora titlar": https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_Nintendo_S...

Det kan du absolut få tycka!

Från listan kan man se ett stort antal re-releaser och portar, man kan även se en del gammalt skåpmat från andra utvecklare så som Minecraft. Det finns även med en del titlar som jag personligen inte skulle kalla AAA titel ex Among Us, Fitness Boxing och Thief Simulator för att peka ut några.

Men det är ju kul att du är nöjd med AAA titlarna till din Switch! För oss håller det tyvärr inte på långa vägar. På ett vis hoppas jag att nya konsolen blir så dyr att det inte blir värt att köpa för de få titlarna som vi kan vara intresserad av. Nintendo Switch har förvisso varit en del glädje men främst frustration på grund av tunt utbudet.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Det kan du absolut få tycka!

Från listan kan man se ett stort antal re-releaser och portar, man kan även se en del gammalt skåpmat från andra utvecklare så som Minecraft. Det finns även med en del titlar som jag personligen inte skulle kalla AAA titel ex Among Us, Fitness Boxing och Thief Simulator för att peka ut några.

Men det är ju kul att du är nöjd med AAA titlarna till din Switch! För oss håller det tyvärr inte på långa vägar. På ett vis hoppas jag att nya konsolen blir så dyr att det inte blir värt att köpa för de få titlarna som vi kan vara intresserad av. Nintendo Switch har förvisso varit en del glädje men främst frustration på grund av tunt utbudet.

Men att inte vara ”nöjd” med det Nintendo släpper är ju inte samma sak som att det inte finns exklusiva titlar till konsolen. Det här handlar inte om åsikter. Det är faktum att Nintendo har släppt massvis med exklusiva titlar till den här konsolen. Det förvånar mig att vi ska behöva diskutera det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Hoppas att spelutvecklare kan sluta med DX och gå över till Vulkan så spel inte blir låsta till Windows.
Men det är nog att begära för mycket tyvärr =/

Det är mer än bara grafikbiblioteket som styr det

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Rätta takter! Switch är förvisso påväg att bli tidernas mest sålda konsol men de kommer förstås frångå denna strategi till förmån för din 55+ tv.

Ja, uppenbarligen vill folk betala fyratusen för en konsol med föregående generations prestanda (i bästa fall).

Permalänk
Medlem
Skrivet av viller2:

Ja, uppenbarligen vill folk betala fyratusen för en konsol med föregående generations prestanda (i bästa fall).

Mmm. Helt klart så är det inte prestandan som är poängen/lockbetet här.

Personligen så tycker jag de hade kunnat ta fram en snorbillig Apple TV-liknande box. Ett alternativ som inte ödslar BOM på skärm, batteri, docka, avtagbara kontrollers etc etc. Men det lär tyvärr inte hända.