Permalänk

Riktning på CPU kylning

Jag är lite låst med att cpufläkten blåser in luften, det går inte att vända den.
Nu är den bakre chassifläkten riktad åt att blåsa inåt och i fronten utåt.
Det finns plats i sidoplåten för fläktar, hur hade ni gjort? Sätta filter på baksidan?

Permalänk
Medlem

Varför kan du inte vända fläkten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av attilakok:

Jag är lite låst med att cpufläkten blåser in luften, det går inte att vända den.
Nu är den bakre chassifläkten riktad åt att blåsa inåt och i fronten utåt.
Det finns plats i sidoplåten för fläktar, hur hade ni gjort? Sätta filter på baksidan?
<Uppladdad bildlänk>

Om det inte går att flytta bara fläkten så borde det gå att vrida på hela cpu-kylaren?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det verkar inte sitta några värstingkomponenter i datorn som kräver perfekt ventilation.
Om ljudnivåerna är vettiga skulle jag nog lämna det som det är
(Men japp du skulle kunna leta upp ett filter att stoppa på intagsfläkten, även om det nog finns risk datorn kommer dra in lite damm via andra öppningar också)
Annars får du vända hela kylaren som nämnts redan.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av immutable:

Om det inte går att flytta bara fläkten så borde det gå att vrida på hela cpu-kylaren?

Ja vrida! Dåtidens jag hade möjligen två anledningar till att inte vrida den, första var platsen för ramminnena. Men det gick ju bra, på ngn millimeter om ens det . Sedan var det plastbenen till kylaren...det var nog det.
Det gick bra ändå, även om det blir det sista bytet på den här Nu fick det bära eller brista, förvånad att den satte sig trots att en spets hade vikt sig.
Skönt och tack alla, kan sälja den för en liten peng.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Det verkar inte sitta några värstingkomponenter i datorn som kräver perfekt ventilation.
Om ljudnivåerna är vettiga skulle jag nog lämna det som det är
(Men japp du skulle kunna leta upp ett filter att stoppa på intagsfläkten, även om det nog finns risk datorn kommer dra in lite damm via andra öppningar också)
Annars får du vända hela kylaren som nämnts redan.

Det hade möjligen räckt med cpufläkt och en fläkt i fronten. Om man steker gpun med spel och det är stekhett i rummet kanske. Man kan ju testa.

Permalänk

Glömde bilden... Kan man rädda cpu-kylaren om plastclipsen går sönder?