Microsoft tjatar på användare att uppgradera till Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

HDR kan väljas på min dator (HDR-TV och win10).
Menar du att det inte fungerar som det ska?

Ja, det är i nuläget bara Windows 11 som har fullt stöd

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Hjälpte sambons bror igår att bygga ihop sin dator och fixade windows 11 till han.
Efter att ha börjat installera det så märker jag hur jobbigt windows har blivit, ads, email login, app store saker installerades automatiskt och det kändes inte som en skön upplevelse alls.

Sen hans gamla dator ska han skänka till sin bror så då blev det att uppgradera till Windows 11 eftersom det står överallt att uppgradera är det nya bla bla, vi fixar en USB sticka och ska installera det fresh.
Då kommer det upp att datorn inte stödjer Windows 11? Hans dator är från 2018 och är fullt duglig till spel som LoL, cs, film och surf men han kan inte använda Windows 11.
Så då blev det att fixa en windows 10 nyckel bara och installera som då självklart funkade.

Och då blev jag bara så chockad, för många av mina släktingar använder Windows 10 och deras datorer fungerar väldigt bra och kommer göra det i många år till i det syfte dom använder dom, men sen ser man att sista dagen för support är 14 Oktober 2025 och då kommer det inga fler säkerhetsuppdateringar som då tvingar folk att uppgradera och eftersom Windows 11 inte funkar på äldre datorer så blir det att köpa en helt ny dator?
Oacceptabelt!

Ska dock fixa en av mina gamla datorer till morsan och det blir att installera Linux mint LTS eftersom det enda hon gör är surfar och betalar räkningar som nog majoriteten av den äldre generationen gör.

Många som kommer att klaga här nu men jag tror att om några år är det Linux som är det nya man spelar på, nästan helt bomb säker.
Windows går mer och mer över till företag och använder molnet och då tappar den vanliga gamern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

håller med, men det är ju samma varje gång när det gäller Microsoft, när Win 10 kom var det ett jävla liv här i forumet också att Windows 10 suger, nu samma med Windows 11. Same same but different. Inga problem när det gäller OSX där apple tvingar användare och uppdatera.

Bara titta hur många barnsjukdomar windows 10 har även emot windows 8. Ironiskt nog var det os:et mer stabilt vid släpp än windows 10 var de första åren.

Sen glöm inte ms sparkade 1000 tals testare strax innan släpet av windows 10 och det märktes tydligt på operativsystemet och sen de horribla halvårs uppdateringar som var som spela rysk roulette. Kunde antingen fungera eller datorn fastnar i boot loop eller diskar som inte fungerar/ data som försvinner.

Det är först nu när den närmar sig Elo den faktisk den börjar bli stabil. Varför tror du företag använder 30/15 år gamla operativsystem?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad som hänt med skärm klipp verktyget?

Fick upp varning det skulle ersättas, men det fortfarande ingen förändring. Endast denna varning har försvunnit utan att programmet ändrat namn eller utseende.

Kanske fick lägga det projektet på is? Just för det inte fungerar som det ska.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Dom för tjöta bäst dom vill, enligt lag är det vartannat Windows man ska köpa med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Vad roligt att MS gjort både min stationära och laptop inkompatibla med W11, laptopen inte ens för att den saknar TPM utan för att processorn är svartlistad.

Men jag är inte bitter

Om det bara är CPU:n som inte stöds, dvs din dator har TPM 2.0, UEFI och stöd för Secure Boot, kan du göra en clean install utan problem, då installationsprgrammet inte kontrollerar CPU:n när man gör en clean install

Skrivet av TateM:

Windows 11 kraschar File Explorer inom 6h för mig, reboot/format ny image hjälper ej, problemet kvarstår. Det går fet bort när start-menyn bara finns i upp till 6h och sen går File Explorer inte att starta igen.

Har inte haft problem med att Explorer kraschar överhuvudtaget på W11 på någon av mina datorer, 1 av mina är med i beta kanalen, övriga är det inte.
Här är från min väderstationsdator som är på 24/7

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag undrar vad som hänt med skärm klipp verktyget?

Fick upp varning det skulle ersättas, men det fortfarande ingen förändring. Endast denna varning har försvunnit utan att programmet ändrat namn eller utseende.

Antar att du kör Windows 10? Känns som hela 10:an "lades på is" i början på 2019.

Själv kör jag Snipping Tools samt Paint från Windows 10 Version 1607. Fritt från varningar och inga döda länkar till smått värdelösa Paint 3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Dom för tjöta bäst dom vill, enligt lag är det vartannat Windows man ska köpa med.

Har följt detta till fullo åtminstone tillbaka till när home/pro versionerna hade riktiga skillnader dvs NT/2000 vs 95/98/ME, blir lite luddigt vad som är vartannat då

Det lilla jag sett av Windows 11 har jag inte gillat, så ser ingen anledning alls att uppgradera i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Hade jag fått uppgradera hade jag gjort de, för gammal HW tydligen..

Visa signatur

Intel 3550K@4,2GHz, GTX 1060 (I know, old stuff..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Om det bara är CPU:n som inte stöds, dvs din dator har TPM 2.0, UEFI och stöd för Secure Boot, kan du göra en clean install utan problem, då installationsprgrammet inte kontrollerar CPU:n när man gör en clean install
Har inte haft problem med att Explorer kraschar överhuvudtaget på W11 på någon av mina datorer, 1 av mina är med i beta kanalen, övriga är det inte.
Här är från min väderstationsdator som är på 24/7
<Uppladdad bildlänk>

Kör Windows 11 på min laptop från 2016 fungerar utmärkt, använder för ljudinspelning och den har superlåg latency. Man kan också använda Rufus för att göra en installations-sticka som man kan installera med på äldre datorer(tar bort TPM-kravet bla).

Ingen av mina datorer, 7 st med Windows 11, kraschar överhuvudtaget alls och inga enskilda program som explorer gör det heller. Om man har sådana krascher verkar ser det ut som att det är hårdvaran som är fel på eller är felkonfigurerad(tafflig överklock?). Jag har många hundra timmar i spel som Starfield, Cyberpunk, Outer Worlds, Baldurs Gate 3, supermoddat Skyrim osv utan en enda krasch. På Windows 11.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Alla gick över till Windows 11 på jobbet i samband med att alla fick ny hårdvara, tycker det efter första timmen känns skönt att arbeta i.
Nu väntar jag bara på att copilot ska släppas på svenska också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Kör Windows 11 på min laptop från 2016 fungerar utmärkt, använder för ljudinspelning och den har superlåg latency. Man kan också använda Rufus för att göra en installations-sticka som man kan installera med på äldre datorer(tar bort TPM-kravet bla).

Ingen av mina datorer, 7 st med Windows 11, kraschar överhuvudtaget alls och inga enskilda program som explorer gör det heller. Om man har sådana krascher verkar ser det ut som att det är hårdvaran som är fel på eller är felkonfigurerad(tafflig överklock?). Jag har många hundra timmar i spel som Starfield, Cyberpunk, Outer Worlds, Baldurs Gate 3, supermoddat Skyrim osv utan en enda krasch. På Windows 11.

Jag vet det där med Rufus, har till o med skrivit om det tidigare i tråden och använt det på icke mina datorer som jag dragit upp till W11. Kör också med W11 på en laptop från 2012 som är med i beta kanalen. Nu har den datorn visserligen TPM 1.2, UEFI och Secure Boot, så det enda installationsprogrammet kan klaga på är CPU:n och TPM 1.2. Men när jag gjorde en clean install i somras så klagade inte installationsprogrammet alls, däremot gör den det om man försöker göra en uppgradering i W10 -> W11 utan att ha använt rufus.

Jag håller helt med dig angående explorer krascher. Jag har inte heller haft det, varken på W10 eller 11 på någon av alla mina datorer jag har.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Jag har många hundra timmar i spel som Starfield, Cyberpunk, Outer Worlds, Baldurs Gate 3, supermoddat Skyrim osv utan en enda krasch. På Windows 11.

Vad har spel med Windows Explorer att göra?

I tidigare versioner av Windows 11, så var många av mina problem kopplade till startmenyn, systray samt taskbar, vilka i sig krävde att Explorer.exe startades om. Detta på en gammal osupportad laptop från 2014 med långsam HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vad har spel med Windows Explorer att göra?

I tidigare versioner av Windows 11, så var många av mina problem kopplade till startmenyn, systray samt taskbar, vilka i sig krävde att Explorer.exe startades om. Detta på en gammal osupportad laptop från 2014 med långsam HDD.

Jag nämnde explorer i meningen innan, som inte kraschar för mig, alls. Du har nånting som är fel med hårdvaran

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

håller med, men det är ju samma varje gång när det gäller Microsoft, när Win 10 kom var det ett jävla liv här i forumet också att Windows 10 suger, nu samma med Windows 11. Same same but different. Inga problem när det gäller OSX där apple tvingar användare och uppdatera.

Att OSX är ännu värre är en anledningen till att jag kör Windows 😅

Mitt största problem med Windows är hur hårt de pushar för alla molntjänster. Skrivbord, bildmapp m.m. som per default är kopplade till OneDrive. Min stackars mamma hade köpt en OneDrive-prenumeration för att hon trodde att utrymmet på datorn var slut och att hon var tvungen att köpa OneDrive för att kunna spara mer filer. För exakt så lät det på Microsofts konstanta varningar.

Känns som om MS bara vill mjölka windows med telemetri och prenumerationstjänster, inte byggs ett schysst OS. Därför tänker jag gnälla på varje uppdatering från nu tills de släpper Window 7 igen

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Du har nånting som är fel med hårdvaran

Den var långsammare än vad Windows 11 krävde, vilket gjorde att vissa delar inte hann att laddas in i tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Same same but different. Inga problem när det gäller OSX där apple tvingar användare och uppdatera.

OSX? Antar att du syftar på macOS som det kallas sedan snart 10 år tillbaka?

Jag har kört Mac sedan 2010 och aldrig blivit tvingad att uppdatera, så förstår inte riktigt vad du tänker på.

Idag supportas macOS Ventura, macOS Monterey samt macOS Sonoma av Apple, men det är ingen som stoppar dig från att köra Big Sur eller äldre om så är önskat.

När det gäller Windows däremot, så har Microsoft försökt uppdatera mina datorer ett flertal ggr. Gärna vid olämpliga tillfällen som på hotell i Japan eller när jag enbart delar nät från min mobil.

Permalänk
Medlem

Man har tid för att se till att den här skiten fortsätter men inte att fixa UI så att taskbar går att flytta? Säkerligen kan MS prioritera bättre än såhär.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått något meddelande än, men jag tänker inte NERgradera datorn till 11 då det inte fungerar så bra för mig.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk

Min dator är inte kompatibel så slipper reklam. Men jag antar att det är någon typ av betalning att gå över. Och efter microsoft köpt blizzard som har 5 år köp förbud kvar för hong kong insedenten dvs om dom inte går ut med en tydlig ursäkt så ärver microsoft allt köp förbud. Det och all sexuella trackaserier som microsoft nu har på sina händer så kan jag inte säga att jag vill ge dom pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Förstår inte vilket företag som uppdaterar från Win7 till Win10? Finns ju än idag företag/myndigheter som ligger kvar på WinXP.

Det är väl "IT-teknikerna" på företag/myndigheter som måste se till och förvissa sig om att övergången kommer att fungera, annars finns det andra jobb. (är bara svetsare, så jag är inte bättre än någon här på IT, ville bara göra det klart) men för mig i min värld är det väl därför de finns? MS support finns också, för företag, på svenska.

Tja, du har ett maskinstyrningsprogram som skrevs av ett gäng personer som gick i pension för flera år sen. Det i sin tur är kraftigt beroende av bibliotek och utvecklingssystem som bara finns i binärform och inte längre underhålls så att de fungerar på nyare Windows.

För att göra det extra spännande så är interfacet till maskinerna instickskort med ISA eller PCI-buss som inte finns på modern hårdvara.

Blir ju rätt jobbigt att uppdatera då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Inte bara hårdvaran som är problem. Om man ska ha windows 11 måste datorns biosinställning vara UEFI ist för Legacy. För att köra windows i UEFI måste hårddisken formateras med GPT istället för den gamla standarden MBR.
Så med andra ord måste jag göra en formatering av hela hårddisken för att kunna köra windows 11.

gällande GPT, du kan konvertera "MBR2GPT" utan att du behöver ominstallera allt. Finns bra guider. Googla

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Inte bara hårdvaran som är problem. Om man ska ha windows 11 måste datorns biosinställning vara UEFI ist för Legacy.

Jag kör Windows 11 med MBR och Legacy BIOS här.

Permalänk
Medlem

Om de vill få mer ett par miljonerdatorer till på tåget, så kan ju MS kanske ändå godkänna Intel 7-gen CPU också då? De har ju gjort det med deras egna surface modeller men de datorer som kör UEFI GPT och har ett TPM chip men råkar sitta med 7th Gen Intel chip.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Hos mitt företag och dess kunder är det ett extremt fåtal som kör 11, ingen frågar efter det eller vill ha det ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

Min dator är inte kompatibel så slipper reklam. Men jag antar att det är någon typ av betalning att gå över. Och efter microsoft köpt blizzard som har 5 år köp förbud kvar för hong kong insedenten dvs om dom inte går ut med en tydlig ursäkt så ärver microsoft allt köp förbud. Det och all sexuella trackaserier som microsoft nu har på sina händer så kan jag inte säga att jag vill ge dom pengar.

Betalning? Det är gratis att uppgradera till W11 från W10

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Det är en gratis uppdatering. Varför skulle någon med möjligheten välja att sitta på Windows 10 som knappt får någon support längre. när man kan byta till 11an. 11an är 10an fast bättre på alla sätt.

Moment 5 kommer under våren som ytterligare utökar förbättringarna mot 10an på flera sätt.

Jo för att vissa av oss inte bara leker med våra maskiner utan även jobbar. Och då är det ett större hopp att uppgradera från något man vet fungerar till något man inte vet fungerar.

Att 10:an knappt inte får någon support längre är ju bara något du hittat på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

om du tycker det är en betaprodukt säger det nog mer om din egen kunskap än om Windows.

Ett problem är dålig bakåtkompabilitet. Tex med win10 ca 5 år efter att den släpps funkade fortfarande inte nätverksdiskar som i win7 vilket förde med sig att vid installation av vårt el-cad system så gick installationen i muggen om man angav en nätverksdisk som plats för konfigurationsfilerna som det var på win7. Lt-spice krashar ofta om man jobbar mot nätverksdisk i stället för lokalt etc etc.

Permalänk
Medlem

Ja de tjatar på att 11 finns. Just nu har jag inget intresse av 11:an då 10:an fungerar bra.

Eftersom varannan vecka...f'låt...varannat OS har visat sig vara bra så kommer jag att vänta tills 12:an innan jag uppgraderar.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Yepp, det är en intressant video

Problemet är egentligen att utveckla mjukvaror för Linux istället för Windows, kostar för mycket, eftersom allt redan fungerar i Windows. Varför kosta på en massa då? Det de som tänker så inte tänker på, är att de använder ett system som kan krascha, och som utgör en säkerhetsrisk och integritetsrisk för företagens/myndighetens/statens/regionens kunder.

När jag satt och väntade på min tur till labb i vårdcentralen för ett bra tag sen, kraschade deras biljettautomat. Två personer från receptionen stängde ner mjukvaran och försöka starta den igen, vilket inte gick. De var tvugna att starta om operativsystemet i maskinen. Problemet här, är att biljettautomaten körde Windows 10 eller 11 (fokuserade inte på systemets gränssnitt). Jag tänkte då för mig själv, "hade det där varit Linux, skulle de inte ha haft så mycket problem som de har nu".

En kommun i mitt län vägrade samtala med mig när jag ville prata om att förbättra deras ekonomiska situation och även göra så att de har mindre saker att tänka på. De blånekade min hjälp. Förståeligt då hjälpen/förslagen inte kom från en "högre makt", men de borde åtminstone tacka och höra på vad jag har att säga. Vem säger nej till gratistjänster som vem som helst, oavsett "position" (företag, stat, myndighet, whatever) kan använda, utan något kontrakt?(...).

Jag gav förslag på hur ett företag skulle kunna förbättra utseendet på fakturan/orna. Man fick bara ett snorkigt svar att "man skulle inte komma här och interference med DERAS saker".

Så jag brukar aldrig ge förslag på saker och ting just för att:

° Det uppskattas inte
° Säger de att "vi uppskattar kommentarer från kunderna och vi kommer ta ditt förslag vidare" så är det oftast en lögn (eftersom kundtjänst medarbetaren inte antecknar idén och densamme kommer *inte* att gå till huvudkontoret med just min idé)
° Jag frågade någon vad man egentligen g ö r med förslagen som kommer i förslagslådan och fick svaret att de slängs och när jag frågade "varför" man har förslagslåda om man ändå bara slänger förslagen så sa de att "folk har en konstitutionell rätt att kommentera och kommunicera med myndigheten, men att myndigheten inte behöver svara på medborgarnas åsikter eftersom det" bara är en åsikt".

Kul observation att få uppskattar förslag. Många ser det som ett "intrång" än som ett förslag men men...

Territory of defense...vad vet jag...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃