Priskoll på min stationära (Säkerligen bara skrot men den är välskött)

Permalänk
Medlem

Priskoll på min stationära (Säkerligen bara skrot men den är välskött)

Tjena, vill kolla ifall det ens hade varit värt att lägga ut min stationära dator på marknaden pga utgifter som kommit plötsligt som var way out of min egen kontroll. Ska tilläggas att jag även har En intel i5-4790S processor liggandes, 1 gtx 970 4GB och 1 GTX 980 2GB liggandes i förvar i en låda men vet inte ifall hälften av allt vore värt att sälja. Datorn har iallafall vattenkylning och en 750W PSU och Röd LED lighting på insidan. Har tweakat systemet lite så kan spela dom flesta grafik krävande spelen på antingen low eller medium graphics.

Processor: AMD FX(tm)-8350 Eight-Core Processor
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 1050
Operating System: Windows 10
RAM: 16 GB (2st 8x2 Stickor)

Fått svar på min fråga. :)
Permalänk
Medlem
Skrivet av DaEiMouS:

Tjena, vill kolla ifall det ens hade varit värt att lägga ut min stationära dator på marknaden pga utgifter som kommit plötsligt som var way out of min egen kontroll. Ska tilläggas att jag även har En intel i5-4790S processor liggandes, 1 gtx 970 4GB och 1 GTX 980 2GB liggandes i förvar i en låda men vet inte ifall hälften av allt vore värt att sälja. Datorn har iallafall vattenkylning och en 750W PSU och Röd LED lighting på insidan. Har tweakat systemet lite så kan spela dom flesta grafik krävande spelen på antingen low eller medium graphics.

Processor: AMD FX(tm)-8350 Eight-Core Processor
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 1050
Operating System: Windows 10
RAM: 16 GB (2st 8x2 Stickor)

Datorn är inte värd något det är i princip inget mer än en strömtörstig kontorsdator. Grafikkorten kan du säkert få 2-300kr/st för med lite tur.

Permalänk
Medlem

Själva plattformen är inte värt något. Grafikkorten går kanske få någon hundralapp för per styck.

Däremot så är ju GTX 980 (som för övrigt inte finns i 2GB modell) och även GTX 970 betydligt snabbare än 1050 som du har i datorn, så där har du ju en gratis uppgradering om du vill fortsätta använda den istället.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...