Weird flimrande pixel-glitch, bara i 240hz (PG259QN 360hz)

Permalänk

Weird flimrande pixel-glitch, bara i 240hz (PG259QN 360hz)

Hej!
Jag kör min Asus PG259QN i 240hz för att utnyttja ULMB. Jag har gjort det i väl över ett halvår nu men sedan en månad tillbaks har jag sett problemet, som är att längst ner till höger så är det 8st pixlar på rad som flimrar i RGB. Nästan i inverterade färger eller de verkar iaf på något sätt vara kopplade till vad som egentligen skulle ha visats.
Kan inte avgöra om denna "feature" alltid varit där eller om den är ny. I vilket fall så skulle jag vilja veta mer! Google har inte gett något svar.
Det jag insett är att det enbart uppstår om jag går ner från 360/300hz till 240hz och det kvittar om ULMB är av eller på.

Klipp på youtube som visar det i motion.

Permalänk
Bildexpert 📺

Det lär inte finnas någon "fix" i egentlig mening annat än att undvika att köra 240 Hz eller försöka reklamera skärmen med tanke på att du har den för just ULMB/240 Hz.

Om det nu är skärmen vill säga: det kan ju vara något med just den mjukvaran och även kombinationen av GPU + drivrutin.

Kolla därför med Asus support. Det kan finnas kända problem med vissa batchar och de kan ha intern info om sådana problem med firmware-fixar eller faktiskt lösningar eller vägar runt problemet.