Enkelt micro AM4 alt. 3770 + div.

Permalänk

Enkelt micro AM4 alt. 3770 + div.

Hallå där!

Jag försöker att hjälpa en kompis med att uppgradera hans barns datorer utan att ha någon större budget. Vi har hittat en bra uppgradering till den äldre men inte till den yngre.

Han sitter med en 3470 processor och som uppgradering så söker vi då en 3770.

Alternativt så har jag en Ryzen 1400 men till denna behöver vi ett micro moderkort. Detta vore den bästa lösningen då jag har ett par RGB fläktar som vi möjligen skulle kunna koppla in.

Bägge vill ha fläktar som lyser så det letar vi också efter.

Därtill har jag lite andra moderkort liggande men då behöver vi byta låda. Om någon har någon gammal ståendes, runt om i Sörmland, så kan det vara intressant.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har en 3770 liggandes.

Permalänk
Skrivet av Jolhe:

Har en 3770 liggandes.

Det är inte den optimala lösningen men eftersom det inte kommer några andra förslag så kanske vi får gå på att byta processorn.

Hur mycket vill du ha för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puoti Pelkonen:

Det är inte den optimala lösningen men eftersom det inte kommer några andra förslag så kanske vi får gå på att byta processorn.

Hur mycket vill du ha för den?

Jag har ett moderkort med minnen.
Även cpu men den var du inte sugen på va

vh
Pontus

Permalänk
Skrivet av milkab:

Jag har ett moderkort med minnen.
Även cpu men den var du inte sugen på va

vh
Pontus

Berätta mer! Som sagt har ju hittat en bra lösning till den äldre grabben men inget till den yngre och han börjar kännas lite ledsen.

Själv har jag en 1400 liggande fast den är ju ganska så dålig. Har du en bättre så kan det vara intressant.

Vad är det för delar du har och hur mycket vill du ha för dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puoti Pelkonen:

Berätta mer! Som sagt har ju hittat en bra lösning till den äldre grabben men inget till den yngre och han börjar kännas lite ledsen.

Själv har jag en 1400 liggande fast den är ju ganska så dålig. Har du en bättre så kan det vara intressant.

Vad är det för delar du har och hur mycket vill du ha för dem?

a320m a pro
Ryzen 5 2600
16gb ddr4

sitter i ett litet chassi
vad jag vill ha, svårt sånt där, lägg ett rimligt bud och borndu inte i Västernorrland räkna med 149kr i frakt 😬

Permalänk

Seriöst så tycke jag den var svår att värdera. Nu har jag funderat en stund och kommit fram till att det nog ändå är bäst att du berättar hur mycket du vill ha. Lådan behöver vi egentligen, kan du ha användning för en sådan och orkar att skruva ut delarna så spelar det ingen större roll.

Ledsen att jag bollar tillbaka frågan. Egentligen är det nog en ganska väl avvägd uppgradering för grabben (från ett 1155, 3470 system).

Dra till med ett pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puoti Pelkonen:

Seriöst så tycke jag den var svår att värdera. Nu har jag funderat en stund och kommit fram till att det nog ändå är bäst att du berättar hur mycket du vill ha. Lådan behöver vi egentligen, kan du ha användning för en sådan och orkar att skruva ut delarna så spelar det ingen större roll.

Ledsen att jag bollar tillbaka frågan. Egentligen är det nog en ganska väl avvägd uppgradering för grabben (från ett 1155, 3470 system).

Dra till med ett pris!

1500:- plus frakt?

Jag kan skruva ur det men skickar i en annan moderkortkartong

vh
Pontus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puoti Pelkonen:

Seriöst så tycke jag den var svår att värdera. Nu har jag funderat en stund och kommit fram till att det nog ändå är bäst att du berättar hur mycket du vill ha. Lådan behöver vi egentligen, kan du ha användning för en sådan och orkar att skruva ut delarna så spelar det ingen större roll.

Ledsen att jag bollar tillbaka frågan. Egentligen är det nog en ganska väl avvägd uppgradering för grabben (från ett 1155, 3470 system).

Dra till med ett pris!

Tolkar tystnaden som att jag vare för dyr ?:)

Permalänk
Skrivet av milkab:

Tolkar tystnaden som att jag vare för dyr ?:)

Lite grann och relativt kanske. Jag byggde en dator med liknande spec för någon månad sedan för ungefär det priset. Bekymret nu är att jag inte har någon större budget att jobba med. Så kan du göra något på priset så kanske vi kan göra en affär!

En annan fundering, den grabben som behöver uppgradera vill också ha lite blinkandes fläktar. Jag har ett par ligger men ingen kontroller. På det moderkortet så finns det väl inga rgb uttag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puoti Pelkonen:

Lite grann och relativt kanske. Jag byggde en dator med liknande spec för någon månad sedan för ungefär det priset. Bekymret nu är att jag inte har någon större budget att jobba med. Så kan du göra något på priset så kanske vi kan göra en affär!

En annan fundering, den grabben som behöver uppgradera vill också ha lite blinkandes fläktar. Jag har ett par ligger men ingen kontroller. På det moderkortet så finns det väl inga rgb uttag?

Du skulle sagt vilken budget ni har

om jag slänger med en ssd på 1tb (Samsung) ?

alternativ 2
1000:- plus frakt

Jag har inte kört någon rgb, dottern har i chassit med hub, dock så gick sladden av till controllern.
I nu är jag i en flytt ,😬

jag skickar pm