DivX ( AVI ) till [S]VCD

Permalänk
Medlem

DivX ( AVI ) till [S]VCD

Hej!

Jag söker ett program som konverterar AVI-formatet till VCD, som fungerar bra. Just nu använder jag mig av Zealotsoft's konverterare, men den fungerar inte bra. Jag får inget ljud till mina filmer, samt att Nero inte accepterar filerna att bränna dem som Video CD. Jag får felmeddelandena Stream-error, no video och no audio.

Någon som har tips på lager?

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk

Kolla om du hittar det du behöver här;

http://www.divx.com/software/browse.php?cid=14

Visa signatur

Nej det var inte jag som valde detta användarnamn, jag är inget sk. cky-/jackassfan.

Permalänk
Medlem

Hej och tack för svaret. Tyvärr finns där ingenting som jag söker... Jag har testat ett antal program, men inget har fungerat bra. Zealotsoft's var det bästa jag testat, och det fungerar ju inte... När jag öppnar den genererade VCD-filen med Windows Media Player så kan man se filmen, men det finns inget ljud. Och Nero klagar som sagt på filen också...

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk

Jag brukar köra med TMPEnc

www.dvdrhelp.com här finns det guider om hur man konverter allt till allt annat

Visa signatur

Per aspera ad astra

Permalänk
Visa signatur

Nej det var inte jag som valde detta användarnamn, jag är inget sk. cky-/jackassfan.

Permalänk
Medlem

Tack, mannen!

I owe you one...

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk
Medlem

Bam, tack igen men jag sökte alltså inte program för att rippa DVD-skivor utan jag ville konvertera AVI-filer till MPEG1-filer ( VCD ). Tack ändå.

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk
Medlem

Vet ni vad jag upptäckte nu? Att Nero har inbyggt stöd för konvertering till VCD när man bränner direkt med Nero Express!

Tack för att ni tog tid att svara och försöka hjälpa mig ändå.

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeWMan
Bam, tack igen men jag sökte alltså inte program för att rippa DVD-skivor utan jag ville konvertera AVI-filer till MPEG1-filer ( VCD ). Tack ändå.

Jo, men DVD Rip n Burn kan väl likaså använda AVI-filer till 'omgörningen' till VCD?

Visa signatur

Nej det var inte jag som valde detta användarnamn, jag är inget sk. cky-/jackassfan.

Permalänk
Citat:

Bam, tack igen men jag sökte alltså inte program för att rippa DVD-skivor utan jag ville konvertera AVI-filer till MPEG1-filer ( VCD ).

Du har ju redan blivit tipsad om TMPEnc, två gånger dessutom. Gör exakt vad du vill göra. Och många gånger bättre än Neros inbyggda encoder.

Men men, gör som du vill.

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner TMPGEnc, men har inte testat det än. Hur kommer det sig att Neros encoders fungerar sämre än t.ex. TMPGEnc?

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk
Medlem

TMPEnc är det bästa, men man bör ha ljudet i en separat fil om man konverterar från avi (divx), detta "utvinner" man med VirtualDub.

Men det där ska även Nero klara själv. Nero konverterar det mesta, bara det att man inte alltid kan göra lika mycket "extra" grejjer i nero.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

nero suger på att konvertera till SVCD/VCD.. ljudet blir alltid helt muppat

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Igår kunde jag inte sova, så jag hann testa både Nero samt TMPGEnc med VirtualDub. Nero funkade inte så bra alls. Det blev hackig video och ljudet fungerade inte. Med TMPGEnc blev en 67 minuters film så stor som 1.3 Gb och behövde tydligen två CD-skivor vilket jag inte gillar. När jag läste på dvdrhelp och vcdhelp så skulle det tydligen inte behövas två skivor. Udda.

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nUida
nero suger på att konvertera till SVCD/VCD.. ljudet blir alltid helt muppat

inte för mig!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeWMan
Igår kunde jag inte sova, så jag hann testa både Nero samt TMPGEnc med VirtualDub. Nero funkade inte så bra alls. Det blev hackig video och ljudet fungerade inte. Med TMPGEnc blev en 67 minuters film så stor som 1.3 Gb och behövde tydligen två CD-skivor vilket jag inte gillar. När jag läste på dvdrhelp och vcdhelp så skulle det tydligen inte behövas två skivor. Udda.

mm, detta beror på att du ställde bitraten för högt. för hög upplösning helt enkelt. ställ ner den o den kommer bli mindre. ställ ner så mycket som behövs i TMPGEnc. finns ju i den "guiden" som man visas igenom i programmet, 'r som en stapel som indikerar hur stor slutfilen blir.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive