Hjälp! Cd/dvd luckan har fastnat!!

Permalänk

Hjälp! Cd/dvd luckan har fastnat!!

Hur ska man få cd/dvd:n att fungera igen,,?

Köpte cd-brännare häromdan och för att få den på plats fick man dra ut kåpan,, och av en händelse åkte luckan på dvd:n ut en bit.
Nu står luckan på dvd:n bara och tuggar fram och tillbaka cirka en centimeter när man sätter igång han.
Har dragit ut luckan totalt ett par gånger och försökt att trycka in han helt också men problemet återstår. Obs: går inte att trycka in 100%

Är det bara att köpa en ny dvd? eller finns det någon som har bra förslag.

Visa signatur

Markus2000

Permalänk

Re: Hjälp! Cd/dvd luckan har fastnat!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av markus2000
Hur ska man få cd/dvd:n att fungera igen,,?

Köpte cd-brännare häromdan och för att få den på plats fick man dra ut kåpan,, och av en händelse åkte luckan på dvd:n ut en bit.
Nu står luckan på dvd:n bara och tuggar fram och tillbaka cirka en centimeter när man sätter igång han.
Har dragit ut luckan totalt ett par gånger och försökt att trycka in han helt också men problemet återstår. Obs: går inte att trycka in 100%

Är det bara att köpa en ny dvd? eller finns det någon som har bra förslag.

min e likadan i bland.. trycker den bara hårt ner åt höger så greppar den å då släpper ja så funkar det.. prova annars att öppna med nödöppnaren så kanske den reder sej(ett hål mitt på fronten som du trycker in ett gem eller liknande)

Permalänk
Medlem

Jag gjorde EXAKT samma sak den dag jag köpte ny burk. Jag fixade det genom att plocka bort plasten som man ser framifrån, för att sedan bara trycka så hårt jag kunde på plattan som fastnat. Det knakade friskt, och jag var ganska säker på att skiten var trasig, men sen dess har den funkat fint.

Permalänk

Hej,
Har testat men ingenting hjälper,,
Man skulle kanske testa mellandagsrean på siba,,
Tackar ändå.

Visa signatur

Markus2000