Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Okey, om jag förstår rätt så kommer dom bara att stråla i bröstet på mig. Och halsen.
Och jag klarar mig utan hår på bröstet. Men inte utan på huvet.

Jag får någe som heter Esucos, iaf när jag är hemma. Dom första dagarna efter gifterna så mådde iaf jag ganska illa. Och dom funkar någorlunda. Jag har iaf inte spytt och så.

Men att få cellgifterna känns ju typ inte. Så då behöver man inge smärtstillande.
Men jag har gjort 2st operationer. En när dom tog en "Prov bit" eftersom att dom efter flera gånger misslyckats med att få fram vilken sort det va. Och så nu när dom opererade in dosan.

Båda gångerna så sa jag "Ge mig massor och lite till", och fan vad bra man mår när dom ger än morfinet. Men jag antar att jag ska passa mig. Har hör att folk blir beroende utav det. Så det är väll inte allt för bra att spruta i sig allt för mycket.

Nä, jag har försökt att undvika så mycket jättegott som möjligt.
Men nu när jag är hemma har jag proppat i mig massa gott. Och mycket.
Så jävla skönt när aptiten kommer tillbaka.

Har haft ganska dålig sen jag fick veta att jag hade cancer. Mennu börjar jag må bätre.
Och ser det mer positivt. Är inte lika rädd och så. I början va jag riktigt nödig.

Problemet med strålning är det dödar! Det är bara gjort för att döda och det dödar nått fruktansvärt.

Allt som är inom strålområdet kommer att dö. Vissa funktioner återuppbyggs av kroppen, andra inte. Jag blev inte strålad i bröstet så jag vet inte riktigt vad du kommer att lida av.
Mig strålade dom rakt på magen, ryggen och sidorna. Min tumör satt i ländryggen, kota L4.

Min mage pajade p.g.a. det under den tiden, typ 3.5 veckor konstant. Jag åt ingen fast föda under tiden.
All hårväxt är borta i det området. Jag blev laktosallergiker! Sen blev jag infertil, dock vet läkarna inte (som vanligt) om det var p.g.a. cellgifter eller strålning.
Lite längre fram kommer de antagligen fråga om du vill lägga upp lite sperma på bank. GÖR DET! Spara upp så många rör du orkar, runka som en tok!
Du kommer ångra dig som fan annars.

Illamåendet finns alltid i samband med cellgifter. Men jag tyckte att det var mer smutt att må illa utan mat som kunde komma upp än att ha magen fylld. Dock så ska Esucos slappna av spyreflexerna eller nått sånt. Jag föredrog Zofran, mår du illa så att få prova alla mediciner. Det kostar inget så prova på tills du hittar det som passar dig.

Utnyttja morfin tillgången nu när du kan Blir du beroende så får du hjälp mot det. Och om du skulle bli det så kommer du aldrig få tag på morfin på gatan Och du kommer aldrig mer vilja se en nål så det är lugnt

Alla är vi olika och vi hanterar situtionen olika. Vissa mår bra av att prata med föräldrar, shrinks eller polare. Testa det du vill. För mig så hängde jag mest med polarna och alla andra fick ta en kölapp. Jag rättfärdigade massa prylinköp med att, vad jag har ju cancer

Det är inte så mycket att vara rädd för. Problemet med cancer är inte att de inte får ihjäl tumören, för den dödar dom. Oroa dig inte över det, problemet är att du kanske stryker med på kuppen. Läkarna är som cowboys med sina cellgifter och strålapparater.
Nej, inte riktigt så illa Men risken är att den sprider sig. Men du verkar ha haft tur och fått diagnos i ett tidigt stadium.
Men en ångest grej när allt är över är kontrollerna efteråt.
Skaffa vänner på sjukan, för du kommer att åka in och ut ett par år efter att blivit frisk.
Och vad du än gör, bli inte ovän med MR-röntgen grabbarna. Det är inge kul att ligga i röret en enda minut längre än nödvändigt.

Ja, jag finns här. Det är bara att fråga på. Det kommer gå bra

Permalänk
Medlem

Usch.. har följt tråden nu och det verkar som att det här kommer att gå bra iaf :)! Jag hoppas att du klarar dig igenom det här helskinnad! Min flickvänns mor hade Bröstcancer förra året som dem fick ta bort med hjälp av cellgifter och en operation (tog bort en del av bröstet och därmed tumören). Vad som oroar mig mer är att Den cancern verkar finnas i hennes familj då hennes mormor och moster dog av det och jag har varit ihop med min flickvänn Emelie i ca 1½ år nu och vi är väldigt fästa vid varandra.. jag tror vi kommer vara ihop Vääääldigt länge så jag hoppas att hon kommer att slippa den skiten som hennes mamma och moster gjort.
Men ifall hon drabbas av det så kommer det hjälpa att tänka att jag kommer kunna vara där för henne och hålla henne i handen!

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Fyfan Pale, har sagt det här en gång tidigare, men säger det igen. Du kommer att klara det här.
Jag vet till en viss del hur det är, mitt liv förändrades på en sekund när jag var med i en trafikolycka. Vad du än gör, gå inte ner dig, prata med läkare vid första anmärkning av depression. Det är en håla du inte vill gå ner i, speciellt inte i din situation.
Är jag irriterande så säg till, vet inte hur du är som person, men du klarar säkert av att tackla det mesta som kommer emot dig.

Permalänk
Vila i frid

Tängte att jag i sann swec anda skulle ge er en liten bild.
Det är på mitt bröst. Då dom har opererat in en liten grunka som dom sätter kanylen i när jag får cellgifter.

http://www.grendosa.com/dump/broststygn.jpg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Tängte att jag i sann swec anda skulle ge er en liten bild.
Det är på mitt bröst. Då dom har opererat in en liten grunka som dom sätter kanylen i när jag får cellgifter.

http://www33.brinkster.com/jonasberg/brost.jpg

(mellanslag efter länken)

hmm...tråden borde vara borta eller så borde läkarna ta ut den tror jag...Det gjorde dom för mig när jag sydde min tumme som jag för övrigt hör på att kapa av med en colaburk

Btw: Den svara pluppen ser inte mysig ut

Permalänk
Medlem

The daily bandwidth limit for this customer has been exceeded. Try again after midnight, EST.
Click here for more information.

=/

Permalänk
Medlem

Satan. Läste sista sidan, var tvungen att läsa hela tråden. Kommer ihåg när jag läste denna tråden första gången, innan Lunaspice ens hade svarat första gången. Känner för dig, keep us updated.

Get better! / Kim

Permalänk
Vila i frid

Ska se om jag kan lägga bilden på någe bätre ställe.

Svartepetter: Tråden ska försvinna av sig själft sa läkarna efter operationen när jag frågade.

På andra sidan bröstet, där tumören sitter har dom oxå vart och gräft, och det va ett antal månader sedan, även där finns det 2st stumpar tråd kvar.
Märkte det förra veckan när jag va i sälen, så satt jag och pillade lite på den, och så ju mer jag drog, ju mer tråd kom det
fick dän typ 1/2 cm, sen gick den av. Sitter fortfarande en liten bit.

akius:Jo, denna tråd har överleft ganska länge.
Känner mig lagom korkad nu i efterhand. Där satt jag och chippade efter luft och hade om som bara den. Och så smart som jag är så skapar jag en tråd och drar ut på det så länge som möjligt istället för att åka till sjuka direkt.

Men jag gillar inte sjukhus, får skylla på det. Iofs så är jag ganska van nu.
Har blivit en hel del åkande fram och tillbaka. Hit och dit pga att läkarna inte kunde fast ställa vad det va för sorts tumör.

Ska in igen på måndag.
Och i början av nästa månad så blir det att åka i den läskiga tunneln igen.
(Datomografi) Så ska dom kolla om den har krymt/slutat växa... och så vidare... tänk vad tiden går fort... är halv vägs igenom mig cellgifts behandling redan.

aja, fan vad jag maler på.

Tack för omtanken. Skönt att se att det även finns goda mäniskor.

[Edit]
ny länk till bilden: http://www.grendosa.com/dump/broststygn.jpg

Permalänk
Medlem

Skönt att du fått tillbaka apptiten nu, stort steg mot rätt riktning

Sköt om dig!

Mvh Daniel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Pale !

Vill bara säga att även jag känner för dig och är glad att det värkar gå bra!

Lycka till med den fortsatta behandlingen...... Sköt om dig!

Mvh/Gårdis

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Ja fy fan, läste igenom hela tråden nu. Började läsa när du startade den men glömde följa.
Var ju inge kul att du har fått cancer, enda man kan hoppas nu är att det blir bra efter behandlingen.

Du är ung och troligtvist stark kropp så du kommer nog klara det här utan nå större problem.

Hoppas allt är bra

mvh // Patrik

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Hoppas du blir frisk!

Lycka till!

*krama*

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk

Hemskt med sjukdomar som din. Hoppas allt blir bra!
Vänliga hälsn. Faffe

Visa signatur

varför spela het när man kan spela fet trumpet, vem vet?

Permalänk
Medlem

Med så många lyckoönskningar så kan det inte gå annat än bra,

Lycka till hoppas på det bästa,

Permalänk
Medlem

Pale!

Skönt att du skriver i tråden lite då och då, annars skulle vi bli väldigt oroliga.

Som jag sagt förut så håller jag alla mina tummar för dig och hoppas att det fortsätter åt rätt håll.

Brukar du vara någonting i Uppsala numer?
Eller får du behanling på hemmaplan?

Ha det så bra som omständigheterna tillåter!!

Permalänk
Medlem

Jag hade en vän som hade lymfkörtelcancer i fjol, hela hans behandling tog ungefär ett halvår. Det verkar vara en ganska vanlig cancerform i unga år. Han mådde jättedåligt under cellgiftsbehandlingarna men då kom såklart jag och såg till att han fick röka lite helande örter och då mådde han faktiskt mycket bättre (ìllamåendet försvann och så).

Hoppas att det går bra iaf.

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak english in What? - Jules Winnfield

Permalänk
Medlem

ve och fasa det verkar jobbigt med cancer.. men morfinet verkar asroligt!!

Permalänk
Medlem

Jo, morfin är trevligt. Åt det ganska mycket då jag bröt Lårbenshalsen

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Ska se om jag kan lägga bilden på någe bätre ställe.

Svartepetter: Tråden ska försvinna av sig själft sa läkarna efter operationen när jag frågade.

På andra sidan bröstet, där tumören sitter har dom oxå vart och gräft, och det va ett antal månader sedan, även där finns det 2st stumpar tråd kvar.
Märkte det förra veckan när jag va i sälen, så satt jag och pillade lite på den, och så ju mer jag drog, ju mer tråd kom det
fick dän typ 1/2 cm, sen gick den av. Sitter fortfarande en liten bit.

akius:Jo, denna tråd har överleft ganska länge.
Känner mig lagom korkad nu i efterhand. Där satt jag och chippade efter luft och hade om som bara den. Och så smart som jag är så skapar jag en tråd och drar ut på det så länge som möjligt istället för att åka till sjuka direkt.

Men jag gillar inte sjukhus, får skylla på det. Iofs så är jag ganska van nu.
Har blivit en hel del åkande fram och tillbaka. Hit och dit pga att läkarna inte kunde fast ställa vad det va för sorts tumör.

Ska in igen på måndag.
Och i början av nästa månad så blir det att åka i den läskiga tunneln igen.
(Datomografi) Så ska dom kolla om den har krymt/slutat växa... och så vidare... tänk vad tiden går fort... är halv vägs igenom mig cellgifts behandling redan.

aja, fan vad jag maler på.

Tack för omtanken. Skönt att se att det även finns goda mäniskor.

[Edit]
ny länk till bilden: http://www.grendosa.com/dump/broststygn.jpg

datortomografi suger ganska hårt ja.. lider med dig på den fronten, för det är det enda jag kan sympatisera med..
men blir du inte fullpumpad med morfin när du ska röntgas? blev jag iaf..

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Jag fattar inte vad som är så läskigt med datortomografi? Har bara sätt grejerna på bild och så.. Men är det bara det att man känner sig ensam och att det bullrar där inne eller är det något mer fysiskt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baracuttra
Jag fattar inte vad som är så läskigt med datortomografi? Har bara sätt grejerna på bild och så.. Men är det bara det att man känner sig ensam och att det bullrar där inne eller är det något mer fysiskt?

obscent hög ljudnivå, trånga utrymmen, du får inte röra dig överhuvudtaget om det kan undvikas.. listan fortsätter i evigheter.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Pale!

Skönt att du skriver i tråden lite då och då, annars skulle vi bli väldigt oroliga.

Som jag sagt förut så håller jag alla mina tummar för dig och hoppas att det fortsätter åt rätt håll.

Brukar du vara någonting i Uppsala numer?
Eller får du behanling på hemmaplan?

Ha det så bra som omständigheterna tillåter!!

Får min behandling här i Eskilstuna nu.
Det jag gjorde i Uppsala va bara en massa prover. Och en liten operation.
Och lämnade lite soldater.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskis
Jag hade en vän som hade lymfkörtelcancer i fjol, hela hans behandling tog ungefär ett halvår. Det verkar vara en ganska vanlig cancerform i unga år. Han mådde jättedåligt under cellgiftsbehandlingarna men då kom såklart jag och såg till att han fick röka lite helande örter och då mådde han faktiskt mycket bättre (ìllamåendet försvann och så).

Hoppas att det går bra iaf.

Jo, doktorn jag har sa att det va en ganska vanlig cancer.
Han sa att om man är i min ålder (19) 18 - 25 så är det ofta Lymfcancer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
ve och fasa det verkar jobbigt med cancer.. men morfinet verkar asroligt!!

Jodå, det är skoj. Man mår fruktansvärt bra utav det.
Men det kan inte vara så nyttigt i längden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baracuttra
Jag fattar inte vad som är så läskigt med datortomografi? Har bara sätt grejerna på bild och så.. Men är det bara det att man känner sig ensam och att det bullrar där inne eller är det något mer fysiskt?

Nä, det är väll just det. Man ligger på en bår som åker in i den dära prylen.
Och så snurrar det och bullrar.

Fysiskt så är det väll att innan så får man dricka 2lite kontrast vätska. Som är välldigt urin drivande. Och smakar någe fruktansvärt. Som tur är så får man 2 timmar på sig att svälja skiten. Men det värkligen inte lätt att få ner.

Och så får man en liten nål i armen som sprutar i sådant oxå...
Känns typ som att ta en snapps varje gång dom sprutar i mer. Man blir inte full. Men det bränner på i bröst och mage.

Permalänk
Medlem

FAAAN...
Htar cancer...
Min mor kämpade i 6 år mot skiten men hon gick bort för några dagar sen
Allt är upp och ner...
Cancern tog mormor och morfar med men dom var iallafal över 70... mamma blev bara 49

Sorry [-Pale-] men är bara så ledsen och arg att jag var tvungen att skriva av mig lite...
Unga människor ska inte få cancer eller annan skit...

Vet själv hur det är att vara allvarligt sjuk då jag har väldigt svaga lungor på följd av min muskelsjukdom (sitter i elrulle) och var nära döden som barn flera gåger.

Just nu kan jag inte sitta upp då jag har brutit båda bena också, ibland är livet orättvist.
Allt händer på en gång.

edit. [-Pale] du vet inte vem Stewe Sehlberg är?
Han bor i Esilstuna och sitter i elrullstol.

Permalänk
Medlem

Såg tråden först nu (gj).
Hur som helst, lycka till och hoppas allt löser sig! (vilket det verkar göra?)

Visa signatur

'Så länge jag är nöjd är alla andra nöjda'

Permalänk

Har inte läst hela tråden, på tok för många sidor.
Men önskar dig lycka till!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av permoman
FAAAN...
Htar cancer...
Min mor kämpade i 6 år mot skiten men hon gick bort för några dagar sen
Allt är upp och ner...
Cancern tog mormor och morfar med men dom var iallafal över 70... mamma blev bara 49

Sorry [-Pale-] men är bara så ledsen och arg att jag var tvungen att skriva av mig lite...
Unga människor ska inte få cancer eller annan skit...

Vet själv hur det är att vara allvarligt sjuk då jag har väldigt svaga lungor på följd av min muskelsjukdom (sitter i elrulle) och var nära döden som barn flera gåger.

Just nu kan jag inte sitta upp då jag har brutit båda bena också, ibland är livet orättvist.
Allt händer på en gång.

edit. [-Pale] du vet inte vem Stewe Sehlberg är?
Han bor i Esilstuna och sitter i elrullstol.

Du är nog en av de mest otursförföljda på detta forumet.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Du är nog en av de mest otursförföljda på detta forumet.

tror det jag med, och det är svårt att se nått ljus i den långa mörka tunneln.
Swec är enda trösten och gör att man kan tänka på nått annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av permoman
tror det jag med, och det är svårt att se nått ljus i den långa mörka tunneln.
Swec är enda trösten och gör att man kan tänka på nått annat.

En liten sak bara, har du OCKSÅ fått cancer, eller menade du att pale har det?
F.ö. så vet man själv inte hur lyckligt lottad man faktiskt är.

Galten: du är anmäld, jävligt svinigt inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halicon
En liten sak bara, har du OCKSÅ fått cancer, eller menade du att pale har det?
F.ö. så vet man själv inte hur lyckligt lottad man faktiskt är.

Galten: du är anmäld, jävligt svinigt inlägg.

nee, det sa jag väll inte?
Jag har "bara" Spinal muskel atrofi, och just nu två väl ingipsade brutna ben.
min mor, mormor och morfar hade cancer.
det var väll så jag skrev?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av permoman
FAAAN...
Htar cancer...
Min mor kämpade i 6 år mot skiten men hon gick bort för några dagar sen
Allt är upp och ner...
Cancern tog mormor och morfar med men dom var iallafal över 70... mamma blev bara 49

Sorry [-Pale-] men är bara så ledsen och arg att jag var tvungen att skriva av mig lite...
Unga människor ska inte få cancer eller annan skit...

Vet själv hur det är att vara allvarligt sjuk då jag har väldigt svaga lungor på följd av min muskelsjukdom (sitter i elrulle) och var nära döden som barn flera gåger.

Just nu kan jag inte sitta upp då jag har brutit båda bena också, ibland är livet orättvist.
Allt händer på en gång.

edit. [-Pale] du vet inte vem Stewe Sehlberg är?
Han bor i Esilstuna och sitter i elrullstol.

Fasen grabben...ska inte säga att jag tycker så synd om dig, för det hatar du kanske...men jag har faktiskt en jävla empati för/med såna som dig, keep on fighting!. Cancern tog min mormor och morfar också, morfar blev 85, mormor 60...förra julen hade morsan cancer också riktigt jobbig period, inget jag brukar skylta med men hon överlevde. Sånt får en verkligen att tänka om och fundera på varför vi är där vi är och hur jävla orättvist livet är ibland.

[-Pale]: hoppas verkligen att allt går som det ska och att du kommer upp på benen igen...lycka till!