Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Haha Skurt hur gammal är du? Många års träning? Vad fick du det ifrån?

Jag menar såklart ett långdistansgevär i verkligheten. Att lära dig skjuta på ett mål långt borta (100m+) stående, sittande och liggande kräver flera års eller kanske något års intensivv träning.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Jag menar såklart ett långdistansgevär i verkligheten. Att lära dig skjuta på ett mål långt borta (100m+) stående, sittande och liggande kräver flera års eller kanske något års intensivv träning.

OK. Vill fortfarande veta var du hittar denna information eftersom det inte stämmer alls?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
OK. Vill fortfarande veta var du hittar denna information eftersom det inte stämmer alls?

Stämmer rätt bra för mig, har tagit mig 1.5 år att lära mig skjuta riktigt bra med lite olika långdistansgevär i terräng. Men det är såklart att det kanske är olika. Tog så pass tid för mig i alla fall. Men vi har dock inte skjutövningar alltid i hemvärnet

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Riktiga snipers/krypskyttar/prockskyttar får väl skjuta på rörande mål 2 km bort. Om man kan lära sig det på typ några veckor skulle nog alla kunna bli det med bra syn.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT

Stämmer rätt bra för mig, har tagit mig 1.5 år att lära mig skjuta riktigt bra med lite olika långdistansgevär i terräng. Men det är såklart att det kanske är olika. Tog så pass tid för mig i alla fall. Men vi har dock inte skjutövningar alltid i hemvärnet

Hehe men du är knappast krypskytt och skjuter nog inte med "sniper" - gevär utan ett prickskyttevapen dvs ett "halv-sniper" vapen. Ni har väll bara de gamla 1900-tals gevären och AK4:or? Sedan så trännar ni väll inte så ofta häller. Har "hört" att inom ett viss elitförband lär man sig hantera "sniper" - vapnet på bara några dagar :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Riktiga snipers/krypskyttar/prockskyttar får väl skjuta på rörande mål 2 km bort. Om man kan lära sig det på typ några veckor skulle nog alla kunna bli det med bra syn.

Vad får DU det ifrån? 2km bort och i rörelse? Nästintill omöjligt! I Irakkriget (den första) dödades EN enda Irakier på lite över en kilometers avstånd med M81A1/2. Det är det längsta officiella avståndet där en människa har blivit dödat med detta krypskyttegevär. Vanlig "sniper"- gevär är på upp till 800 meter.

M81A1/2 är annars egentligen inte ett äkta krypskyttevapen utan dess primära uppgift är att oskadliggöra amunition.

Permalänk

Men snälla söta alla som skriver snaijpär.

Prickskytt !!!!

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoda_z
omg stop! you're killing me!

Är inte UT2003 Instagib intensivt? Har du testat UT2003 Instagib DM? Om nej, då föreslår jag att du startar upp UT2003 går in till en Instagib server där de kör Gael eller någon annan bana och det finns 10 spelare på den och kör. Om det inte är intensivt så kan du säga ett spel som är mer intensivt än UT2003 Instagib DM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drillseargent
Men snälla söta alla som skriver snaijpär.

Prickskytt !!!!

Krypskytt!

Prickskytt är nån med tex en G3:a + kikarsikte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Krypskytt!

Prickskytt är nån med tex en G3:a + kikarsikte.

Eeee ja.

Sniper = Prickskytt...

Om du inte tycker detsamma kan du ju googla lite...

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

lmao mycket whine här;)
om ni blir ägda av snipers: BLI BÄTTRE

själv kör jag sniper ibland beroende på lag vi har på servern just nu i dod. träffar nästan varje gång på första skottet, om inte annars tar jag dom på nästa..så vaktar jag ett ställe kommer ingen förbi typ^_^

kan iof tilläga..att byter jag vapen dör dom ändå..
så sluta whina och spela mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GREK1
lmao mycket whine här;)
om ni blir ägda av snipers: BLI BÄTTRE

Du har missuppfattat det här fullständigt som många andra i den här tråden...
Det är inga problem att ta en sniper, dom är bara som en irriterande fluga.
Dom hjälper inte laget ett skit i de flesta spel, det finns andra spel än CS!

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Ja är helt klart för sniper rifles! Dom e sååååå grymt sköna!
Brukar alltid köra me snipern på fuel dump (RTCW:ET)

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

ozric:
nej verkar vara många som whinar just på att någon som är skillad och campar på samma ställe.. problemet är att dom skulle vara nästan lika bra med ett annat vapen(fast något lättare att träffa)
fast visst alla klagar inte på det med flera tog upp det

och ja du snackar om team-work..hur många gånger gör resten av laget som man ska då? nästan lika stor chans att alla går höger vägen och bara 1som går åt vänster och måste nu täcka 2håll

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
[B]Hehe men du är knappast krypskytt och skjuter nog inte med "sniper" - gevär utan ett prickskyttevapen dvs ett "halv-sniper" vapen. Ni har väll bara de gamla 1900-tals gevären och AK4:or? Sedan så trännar ni väll inte så ofta häller. Har "hört" att inom ett viss elitförband lär man sig hantera "sniper" - vapnet på bara några dagar :).

[/B]

Jag orkar faktiskt inte kommentera det där, vi säger att du har rätt och lämnar det där...

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GREK1

och ja du snackar om team-work..hur många gånger gör resten av laget som man ska då? nästan lika stor chans att alla går höger vägen och bara 1som går åt vänster och måste nu täcka 2håll

Nej, det är sant...
Allt beror på någonting och det är olika i alla spel så det går ju inte generalisera...:)
Jag lägger ner det här nu...

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Att ni orkar sitta och tjafsa om något så trivialt.

Poängen med prickskyttegevär i spel är desamma som i verkligheten - skapa rädsla. Är man inte ute efter viss realism spelar man ett spel utan prickskyttegevär - personen som författat originalartikeln (firingsquad) är ett troll och förtjänar ingen uppmärksamhet.

Vissa spelar FPS för att springa från A-B och skjuta så mycket som möjligt, andra spelar för att överleva och använda alla element som finns till hands för att vinna. Tycker man inte om detta, så röstar man ut personen ifråga (alt. om man är admin kickar personen) eller så byter man server.

Det är oftast dåliga förlorare som retar sig på dessa människor, för att prickskyttarna inte spelar som de vill (springa från A-->B, dö, respawn, börja om)

Hade spelen ifråga varit konstruerade med regler EMOT camping och prickskyttegevär så hade detta lagts in för länge sedan (starta en egen server med egna regelsatser om det inte passar).

Det är ett sådant sabla gnäll bland folk - sitter någon bakom en låda med ett prickskyttegevär - förbättra ditt spelande, eller om ni är ett lag - använd lagtaktik för att ta ut personen ifråga, så svårt är det inte.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Jag älskar att vara sniper samtidigt som jag hatar att bli dödad av en. Lite moment 22 över det hela.
Jag spelar nästan uteslutande BF och är nöjd med snipern där, det krävs en viss träning för att bli bra på den. Omaha beach som tysk eller amerikansk sniper, jättekul!
Beror helt på hur balanserat spelet är som tidigare sagts, och BF är fint balanserat, att ta en flagga som ensam sniper leder oftast till en säker död.

Jag kommer ihåg en av de första Day of Defeat betorna, där tyskarna hade semiautomatiska G43-or med ett sikte som alltid var perfekt stilla och alltid sköt mitt i prick oavsett om du hoppade eller sprang. Det var tider det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drillseargent
Eeee ja.

Sniper = Prickskytt...

Om du inte tycker detsamma kan du ju googla lite...

Japp! erkänner att jag hade fel där.

Prickskytt ska tydligen rikta sig mot militära mål medan krypskytt mot både militära och civila. Har inget med vapenvalet att göra. Sorry.

GBG-SKURT ja vi lämnar detta med att säga att jag hade fel. Läs ovanstående.

Permalänk

Granater är annars bra att använda mot campande snipers, förutom i cs då. Granaterna i cs känns ungefär lika mycket som om man skulle snubbla över en mattkant.

Annars har väl dod ett rätt bra system, man vinglar fram och tillbaka med siktet, rör man sig för mycket tappar man siktet. Rekylen gör att man tappar siktet då man skjuter mm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize

Alla som gnäller om att det är dåligt med krypskyttar...tror inte ni skulle sitta och gnälla som mesar om ni t.ex. var med i ww2 då det fanns krypskyttar praktiskt taget överallt....

Jag lovar dig att jag skulle gnälla som fan om jag hade varit med i WWII och haft killar som både hade viljan och förmågan att döda mig från många hundra meters håll..

fast det kanske bara är jag..

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cognitive D
Jag lovar dig att jag skulle gnälla som fan om jag hade varit med i WWII och haft killar som både hade viljan och förmågan att döda mig från många hundra meters håll..

fast det kanske bara är jag..

Jag tycker att det hade varit jätteharmoniskt och dundermysigt med en massa prickskyttar som vill och kan skjuta skallen av en, gömda lite här och var. Men det kanske bara är jag

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Det beror på spelet. I t ex MOH:AA/COD så är det ju en jäkla känsla i att ha ett antal snipers med i spelet om man är många på en server
skrämselfaktorn blir ju högre om man måste smyga sig fram på gatorna och oroa sig för att det ska sitta en sniper i nåt vrå och vänta på att få skjuta bort en

Som du säger, så beror det på spelet. Det är ju ganska många olikheter när man jämför AWP'n på Counter-Strike och Railgun på Quake3 (om man vill kalla det för sniper). Det är själva spelkänslan och byggnaden av spelet som bland annat visar om snipervapen är roliga att använda, eller inte. Hur många brukar inte sitta och campa med AWP'n på Counter-Strike?

Visst är det riktigt tjatigt med sådana som sitter i spawnen och väntar ut sina motståndare, dom kanske har blivit påverkade av 'Enemy At The Gates' eller någon liknande film?

Visa signatur

Industrial Strength - Revolution 909

Permalänk

JAG TK INTE ATT SNIPERS SKA BORT FÖR DOM TILLFÖR SÅ MKT I MÅNGA SPEL T.EX GHOST RECON OCH COD

Visa signatur

// MiKeY

Permalänk
Medlem

Du har caps lock intryckt, bara så du vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneaky
Du har caps lock intryckt, bara så du vet.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneaky
Du har caps lock intryckt, bara så du vet.

Dagens garv helt klart:D

Permalänk

jag tycker snipers ska vara kvar i spel, dom finns och används i verkliga livet så cvarför ska dom inte finnas i spel, och dom som gnäller på dom vad ger det, tror du USA skulle gå till FN och säga fan ni måste gå in i det här kriget i irak dom fuskar dom campar och använder snipers kan ni inte göra nåt åt det

och prova och snipa nån i OFP utan att ha lite skill får vi se hur det går

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Medlem

Jag spelade battlefield igår och bara tänkte "hmm låt mig testa sniper",
och jag blev fan chockad, fatta inte att det var så enkelt, jag tog mig upp till en kulle, la mig ner och börja pricka, fick me mig ca 20st innan jag blev dödad, tyckte jag var feg.

Det ska finnas men det ska inte va så enkelt tyckjer jag, det var inte så kul för spelarna som precis vaknat till och blev dödade 5 sekunder efteråt, hatar själv när det händer mig, förstör spelandet tycker jag.

Som sagt, sniper ska finnas men det ska inte va så enkelt.

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Ja är helt klart för sniper rifles! Dom e sååååå grymt sköna!
Brukar alltid köra me snipern på fuel dump (RTCW:ET)

Fel. Wolfenstein: Enemy Territory heter det.

Själv så gillar jag att bli snipad/snipa i ET. Å spelar man medic/FdOps/whatever och blir sjkuten mer än två ggr av samma människa från samma ställe så är det bara å bli CvOps (sniper) och försöka ta död på han/hon. Hur roligt som helst.

Permalänk
Avstängd

jag håller med många av er - väx upp.
snipern är inte överdrivet hemsk...
liksom, det är bara för att sniper förknippas med ''gömma-sig-bakom-hörn'' .
vilket är TOTALT fel. jag gömmer mig nästan aldrig bakom hörn, (okej, nån gång. spelet går ut på att döda motståndaren, så sluta whiina om att det är fegt... sånt händer i verkligheten med för fan!) eftersom det är såååå tråkigt.
somsagt, i vissa spel så är det jättelätt att vara sniper.
men inte i alla...
och t.e.x cs, där är det verkligen inte lätt att vara sniper, sålänge man inte campar och siktar rakt fram och väntar på att nån ska komma då.
detta pga att hl-motorn inte är gjord för stora miljöer , därmed blir banorna rätt små.
försök själva att vara snipers i cs utan att campa...
jag kan lova er, det KRÄVS SKILLS för det.
men nu är cs inte alls realitsiskt men...

och förresten, varför tror alla att det är så stor skillnad på om man står upp eller ligger ner ? sålänge man inte är VÄLDIGT darrhänt så är det inte så stor skillnad på att stå och ligga. vapnet väger mycket , men håller man det rätt så är det inte så svårt att hålla det rakt.
samma med att springa med vapnet, gör man det rätt så är det inte alls så stor yta skottet kommer hamna på...
(behöver jag tilläga att rekylen i cs är åt helvette fel ? jag lovar, efter 3 skott så åker inte skotten 50 grader uppåt... i verkligeheten behöver du inte sikta ner i golvet för att träffan nått...) .
eh, fan nu gick jag in för mycket på cs... nåja.

jag tycker iaf att dom som whiinar på snipers bara för att dom tror att alla snipers är campers är konstiga. eller... äh.

men nått jag vill ha är ett ordentlig system , där man blir bättre av att andvända olika vapen. man levlar upp på olika saker helt enkelt!
t.e.x på att ladda om, hålla siktet rakt, m.m !
och då ska det ta LÅNG tid att öva upp sig med snipergeväret.
så dom som bara vill köra arkad kan köpa ett vanligt vapen, träna nån timme i nån simulator (mot bottar) , och sedan sticka ut och ändå ha en chans mot dom med högre vapen-lvl . men vill man vara sniper, får man träna en minst 30-40h innan man får komma ut på fältet .
fattar ni ? hehe....

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk