Tips på bra chassi med 2*120mm fläktar för 321kr

Permalänk
Hedersmedlem

Tips på bra chassi med 2*120mm fläktar för 321kr

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_030322_compucas...

Finns att köpa på pcsuperstore.se för 321kr utan nätagg. Ska själv slå till på ett tänkte jag.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

fint .

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

Det var snyggt för att kosta 321:-

Visa signatur

iLove iRiver

Permalänk
Medlem

Re: Tips på bra chassi med 2*120mm fläktar för 321kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_030322_compucas...

Finns att köpa på pcsuperstore.se för 321kr utan nätagg. Ska själv slå till på ett tänkte jag.

efter som att jag ser att du bor i malmö området precis som jag gör så finns det välk bara en pcsuperstorebutik i malmö? aja dom e iaf inkompetenta där jag gick in där en dag och frågade har ni en 2500+ inne? så stog hon och tittade på mig i mins 10sec...
jasså du menar amd säger hon då aja så fick hon gå ner i lagret och glo tog en enorm tid.

dom ända som tycker att det där chassit e snyggt d e nog plånböckerna

Visa signatur

dothan 730 . asus p4gd1. 2*512 twinmoss speed premium pc3500 bh-5 . hiper 580w . ati x800pro . 2tb+ . sb audigy 2 zs . nec 3500a . antec p160

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Tips på bra chassi med 2*120mm fläktar för 321kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaktland
efter som att jag ser att du bor i malmö området precis som jag gör så finns det välk bara en pcsuperstorebutik i malmö? aja dom e iaf inkompetenta där jag gick in där en dag och frågade har ni en 2500+ inne? så stog hon och tittade på mig i mins 10sec...
jasså du menar amd säger hon då aja så fick hon gå ner i lagret och glo tog en enorm tid.

dom ända som tycker att det där chassit e snyggt d e nog plånböckerna

Tror du missar poängen lite. Det är inte så lätt att hitta billiga lådor som utan modifiering har plats för 120mm-fläktar. Sen om det är snyggt eller inte är en smaksak. Jag tycker det verkar vara mycket chassi för pengarna och särskilt då om man kikar på Öjvinds recension.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det är rätt chassi? Det står ju trotsallt bara: COMPUCASE MIDITOWER ATX no power SVART/SILVER och det är ingen bild.

Permalänk
Medlem

hmm länken leder till en recention här på swec. antar att det inte är rätt länk.

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

han syftar på att chassit som e med i produkttestet finns att köpa på pcsuperstore.se för 321kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Är du säker på att det är rätt chassi? Det står ju trotsallt bara: COMPUCASE MIDITOWER ATX no power SVART/SILVER och det är ingen bild.

Kollade på deras hemsida.. så det verkar stämma

Länk till svar/silver modellen: http://www.pcsuperstore.se/commerceportal/product.asp?PageNo=...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

DET ÄR INTE DENNA !http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_030322_compucas...
DET ÄR INTE DENNA !

det är detta chassi COMPUCASE MIDITOWER ATX 300W Lonoice2.0USB/AUD/MIC utan nätagg, men de e ju bra iaf...

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk

swecs recension: Compucase CI-6A21 Black
pcsuperstore: LX-6A21SB-U/LX-6A21S-U COMPUCASE MIDITOWER ATX no power

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvenJohan
swecs recension: Compucase CI-6A21 Black
pcsuperstore: LX-6A21SB-U/LX-6A21S-U COMPUCASE MIDITOWER ATX no power

hitta inget sånt chassi "CI-6A21"

här är den jag hitta å den verkar matcha den som "säljs" på pcsuperstore om uppgifterna där stämmer dvs: http://www.compucase.de/English/product116.htm

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

För er som funderar på att köpa ett Compucase chassi så kan jag säga att kvaliten e bra. Har ett själv, dock inte den modellen utan 6926. Funderar på att se om man ska köpa ett till brorsan. Snart dags att byta prolle och då behöver han bara moderkort.

//Rille

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har varit inne och kollat två gånger nu på chassit och det ser exakt ut som det i recensionen. Vet inte om usb och de andra anslutningarna finns där. 2*120mm fläkt finns dock och det vibrationsdämpade hårddiskracket. Verkar som de bytt namn på det då det namnet som står i recenssionen inte går att hitta på www.compucase.de men på bilderna ser inte jag någon skillnad. I vilket fall så är det ett grymt chassi i mina ögon för en summa som man brukar gjort av med innan man ens hamnat i en taxi en krogkväll...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

dom är roliga att bygga i.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon som har denna lådan och kan skriva lite om den? Gärna ljudnivå och den allmäna kvalitetskänslan tex. Tänkte stoppa i två papst 120mm i originalhålen och en papst 80mm i sidan som ska blåsa mot grafikkortet alá chieftec. Får se om jag orkar göra en seriös ljuddämpning med asfaltmatta och "motorhuvs-fluff :)" som jag gjort på min chieftec.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag har den lådan. Jag har även monterat två papsfläktar. Kvaliteten är bra och väldigt smart lösning av hdd racket. Papsen är bara att trycka dit. Ljudnivån är ju på grund av papsen sådär halvhög . Man hör blåset om du förstår vad jag menar. En låda som jag är helnöjd med faktiskt. KÖP!!! Alltså jag har den lådan swec skrev om. Kolla så det inte är den här http://www.data-butiken.com/WebShop/Index.php?ArticleID=compo... du menar.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Lite halvt OT, Jag köpte en sån här häromdan http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=990&session=13acae9... Problemet är ju att 120mm fläkten på det nätagget är neråt. Då kommer det bli en krock iom att det sitter ett hål för 120mm på det chassit.. plus att cpu fläkten vill ha en bit luft. Någon som förstår iövrigt tänkte jag köpa ett sånt chassi men jag vill ju inte att de 3 fläktarna ska "sno" luft ifrån varandra

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Lite halvt OT, Jag köpte en sån här häromdan http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=990&session=13acae9... Problemet är ju att 120mm fläkten på det nätagget är neråt. Då kommer det bli en krock iom att det sitter ett hål för 120mm på det chassit.. plus att cpu fläkten vill ha en bit luft. Någon som förstår iövrigt tänkte jag köpa ett sånt chassi men jag vill ju inte att de 3 fläktarna ska "sno" luft ifrån varandra

Som sagt jag har den lådan. I lådan har jag Tts 420w nätdel med 2 fläktar där en är nedåt i lådan. Den suger ut . Samtidigt har jag 2 paps 120mm . En in i fronten och en ut i bak. Övrigt har jag Cpu kylaren Salman 7000 Al-Cu . På grafikkortet har jag Arctic Cooling VGA silencer . Den blåser också ut luft ur lådan. Det fungerar klockrent. Har en väldigt sval miljö i lådan .

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Som sagt jag har den lådan. I lådan har jag Tts 420w nätdel med 2 fläktar där en är nedåt i lådan. Den suger ut . Samtidigt har jag 2 paps 120mm . En in i fronten och en ut i bak. Övrigt har jag Cpu kylaren Salman 7000 Al-Cu . På grafikkortet har jag Arctic Cooling VGA silencer . Den blåser också ut luft ur lådan. Det fungerar klockrent. Har en väldigt sval miljö i lådan .

Okej, låter bra men jag är fortfarande lite skeptiskt eftersom cpu fläkt, 120mm fläkten bak + fläkten till nätagget ligger så förbannat nära varandra...det är ju inte stora pengar det handlar om ~330 för Compucasechassit. Annars hade jag tänk å satsa på en sån här http://www.webhallen.com/prod.php?id=19655 Där får jag får ju med ett nätagg iaf som är lite starkare än min, men den kostar ju också lite mer än compucase chassit närmare bestämt 879:-

Edit: Blir det inga "virvlar" runt de 3 fläktarna, hur är ljudet i övrigt thomax, du som har de så nära varandra.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Jag har den lådan. Jag har även monterat två papsfläktar. Kvaliteten är bra och väldigt smart lösning av hdd racket. Papsen är bara att trycka dit. Ljudnivån är ju på grund av papsen sådär halvhög . Man hör blåset om du förstår vad jag menar. En låda som jag är helnöjd med faktiskt. KÖP!!! Alltså jag har den lådan swec skrev om. Kolla så det inte är den här http://www.data-butiken.com/WebShop/Index.php?ArticleID=compo... du menar.

Nej det är den lådan jag länkar till i recensionen. Har kollat på den i affären. Har samma nätagg som RoleX fast 350W så vi får se hur det blir med temperaturerna när jag byter från mitt chieftec till detta. Enda anledningen till att jag byter är att i mitt chieftec sitter fyra 80mm och jag vill hellre ha två 120mm. Undrar vad jag kan ta för mitt helt ljudisolerade blåa chieftec med steglös fancontroller och fem stycken zalman 80mm montreade. 340W nätagg sitter det i det.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Lägg ut det på blocket.se. Dom är som galna där. Sätt ett i dina ögon högt pris på det. Lovar du har det sålt på en pisskvart.:D

Rolex: Det blir inga virvlar och om det blir det så hörs dom inte. He! Jag har ett behagligt sus från lådan som står ca en halv meter från mina öron uppe på mitt databord.;) Och du, jag har sammanlagt 7 fläktar i lådan.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för tipset!

Får se om någon i huset kan ha användning för det. Skulle helst vilja byta ut två gammla skitchassin, dock är det ju inte mina burkar.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Jag har också ett sådant chassi (det beiga) och jag är helnöjd med det. Kör en 120-fläkt bak på 7 volt som drar luften genom hela lådan via fronten. Tyst och fint och helt ok kvalité.

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis köpte det chassit i Lund nyligen, fast för 790:- på datalätt inkl nätagget.

Tyckte den silverfärgade listen såg rätt ful ut på bild, men det är inte alls så farligt irl. Även finishen rent allmänt är bättre än vad det ser ut som på bilderna tycker jag.

Hårddiskracket är ganska smidigt, men tyvärr har både jag och min kompis fått problem med ganska kraftiga resonanser i lådan pga det. Vi har vars två diskar iskruvade och det hummar/vibrerar rätt mycket om lådan om man inte experimenterar lite med placering. Fick det dock hyfsat.

Minus för resetknappen som inte går att komma åt utan penna eller liknande, sen är lysdioden för hårddiskarna lite svår att se om man som jag har lådan på golvet en bit bort. I övrigt klart prisvärt chassi, nätagget är mycket tyst och har helt ok specifikationer.

Permalänk

Funderar också på att köpa det chassit på pcsuperstore. Men är det någon som fått sitt chassi och vet att det är samma som i recension här på swec??

Om inte vad är det för olikheter?

Permalänk
Medlem

Jag har ett sådant chassi, kan inte säga mycket annat än att jag är helt klart nöjd! Går att pula med, och är på håret med de flesta måtten, men ju tightare desto bättre?

http://www26.brinkster.com/qken/hela.jpg <- copy paste i annat fönster, brinkster lider utav samma syndrom som passagen.

Visa signatur

8x papst 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qken
Jag har ett sådant chassi, kan inte säga mycket annat än att jag är helt klart nöjd! Går att pula med, och är på håret med de flesta måtten, men ju tightare desto bättre?

http://www26.brinkster.com/qken/hela.jpg <- copy paste i annat fönster, brinkster lider utav samma syndrom som passagen.

funkade fint för mig å klicka på länken direkt

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Följer det alltså med 2 st 120mm fläktar?
Isåfall är det ju ett väldigt bra pris.

Visa signatur

2 + 2 = 5

Permalänk
Hedersmedlem

Nej fläktar får du köpa löst. www.styggapojken.com har papst 120mm för 165kr.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.