Permalänk

Ölsida

Jag och mina två kompisar har gjort ett projektarbete om öl som dels har innefattat att brygga vårat eget öl samt göra en hemsida med allt om öl. Nu e det iaf så att vi skulle vilja ha lite feedback som skulle kunna katalysera vårat projekt i en positiv riktning!.

Ps.1 jag gjorde sidan i DW och jag vet att koden är onödigt stor så inga "viktigpetter inlägg" om det tack. Ds.1

Ps.2 jag vet att sidan är seg pga freewebs så inga "viktigpetter inlägg" här heller. Ds.2

http://www.freewebs.com/olbryggning/

Sidan är gjord för Internet Explorer så försök inte ens med mozilla...

Permalänk
Medlem

Bilderna i menyn funkar inte i mozilla firefox.
Sen var det ju inte direkt så att man tänkte "OJ, vilken snygg sida"

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

det är 2 sidor som inte fungerar, ölhantering och ölets kvalitet. Annars ser det väl rätt ok ut ingen höjdardesign men lättnavigerad och lättläst hemsida, som en redovisning ska vara.

Visa signatur

Asus P5KPL, 8800gt 512mb, E4500 2.2ghz, 4gb ram

Permalänk

mm jag vet. de e två länkar som inte har nått mål. men jag ska fixa det ikväll när jag får texten av polarna...

Permalänk
Medlem

jag tycker den är helt ok, den fyller ju sitt syfte..! behöver inte alltid vara mer än så!

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Otroligt segt webhotell. Som sagt, sidan fyller sitt syfte och mer behövs inte. Lättläst, lättnavigerat. Bra.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

mm jag e grymt less på freewebs. vet nån ett snabbare som också är gratis?

Permalänk
Medlem

Jag får en horisontell rullist på meny-framen. En del ord får även radbrytning (Ölets Kvalitet t.ex.)
Kan du bredda den några pixlar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trodde jag var den enda från Midskogsskolan här

Sidan såg okej ut i Firefox iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Lothar
mm jag e grymt less på freewebs. vet nån ett snabbare som också är gratis?

Från FAQ:
· http://100best-free-web-space.com/
· http://www.freewebspace.net/
· http://www.webhosts4free.com/

Sidan fungerar fint, ser bra ut i Mozilla Firefox.
Sen så vill jag klaga lite också. Förstasidan ser väldigt gles ut, texten är centrerad där vilket inte resten av sidorna är och i 1600x1200 så ser det lite flummigt ut med liten meny och centrerad text. Vänsterjustera den så blir jag nöjd.

Edit: Sidan ser och fungerar likadant i Firefox och IE, bra! Sen kom jag på en till grej, ge menyframen en absolut bredd, inte 10% eller vad ni nu kör på. Då blir jag ännu nödjare :).

Permalänk
Medlem

Midskogsskolan, ahhh vilkka minnen.
Gick där själv under 90-talets början.
Men inte tusan fick man göra projektarbeten om öl då inte...var är skolan på väg egentligen?
Kommer ihåg två polare som ville göra ett litet projektarbete i kemi som handlade om hur man tillverkade en hembränningsapparat. Det blev tvärstopp. För oseriöst.

Nåja, sidan ni gjort fyller ju sitt syfte med att publicera en rapport på nätet. Men egentligen borde den göra sig lika bra som ett nedladdningsbart PDF dokument.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

framen till vänster är lite för liten, jobbigt att man ska behöva få fram en scroll..

Permalänk
Hedersmedlem

ser bra ut i Mozilla Firefox för mig...

dock gillar jag inte stuket... frames (gillar inte sådana), Times New Roman (inget teckensnitt att rekommendera på internet, verdana eller helvetica är bättre), ingen direkt överskrift osv... har inte kollat igenom innehållet men aja...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Tack för all kritik jag fått. Nu har jag fixat framen till vänster och vänsterjusterat startsidan. hoppas alla är jöjda och glada

Permalänk
Medlem

Frames is an evil tool of the devil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Lothar
Tack för all kritik jag fått. Nu har jag fixat framen till vänster och vänsterjusterat startsidan. hoppas alla är jöjda och glada

Framen till vänster är fortfarande relativ till fönsterstorleken, lås den till 170px, tycker jag blir bra.

<frameset rows="*" cols="170, *" framespacing="0" frameborder="no" border="0"> <frame src="menu.html" name="menu" noresize> <frame src="mainpage.html" name="main"> </frameset>