Permalänk
Medlem

Trött på 3

Hur gör man för att gå ur? Hittar inget avtalspapper i min låda :/.

Är det svårt/omöjligt...

Har en NEC e616 och är inte så sugen på att ha kvar den längre...
Om man köper en vara så ska den ju för ***** fungera.

Aja, jag köpte mobilen på Dialect, med fri60 abbonemang.

Permalänk
Medlem

Om du bundit upp dig i t.ex 12mån så får du glatt betala tiden ut.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Jo om allt fungerar som det ska ja, men annars finns det ju lagar som säger annat!

Permalänk
Medlem

Re: Trött på 3

Ring dialect/3 och åberopa dessa lagar du talar om så kan de nog hjälpa dig att säga upp abbonemanget. Ingen här kan göra det.

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk
Medlem

landen: vilka lagar ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3r
landen: vilka lagar ?

om inte tre håller sig till avtalen så behöver ju inte heller kunden göra det oskriven lag

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

haha. ja köpte motorola a920
men har haft problem me den ÄNDA sen dess.
körde me 3fri60 på 24 månader där ja betalade minst 300kr i månaden

men efter allt tjat fick ja säga upp den o inte behövde ja betala extra för nåt
de gäller o bara TJATA TJATA TJATA PÅ

ge dig inte

Visa signatur

Dator1: Chieftec-Fulltower|XP200+Barton 1833@2190|Expo 8rda+|MSI-Ti4200|200Gb+120Gig|DualDDR 2x256 pc3200 twinmos WinBond|Kylning --> 120mm cpufläkt. 4st 80mm chassit fläkt 1st 90mm chassitfläkt..alla kopplade till 2st fläktkontrollers.

Permalänk
Medlem

Rent formellt saknar du rätt att säga upp avtalet men tjata är möjligtvis en utväg. Att telefonen krånglar ger dig inte rätten att bryta avtalet då ert avtal rör en tjänst(abonnemanget) och telefonen är, enligt Tre, en gåva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak
Rent formellt saknar du rätt att säga upp avtalet men tjata är möjligtvis en utväg. Att telefonen krånglar ger dig inte rätten att bryta avtalet då ert avtal rör en tjänst(abonnemanget) och telefonen är, enligt Tre, en gåva.

Hur hade du tänkt dig använda 3g tjänsten utan telefonen???

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Nej, det gör situationen en aning svår men det är ett smart drag då det gör det svårare att utnyttja konsumentlagarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cOntiMun
haha. ja köpte motorola a920
men har haft problem me den ÄNDA sen dess.
körde me 3fri60 på 24 månader där ja betalade minst 300kr i månaden

men efter allt tjat fick ja säga upp den o inte behövde ja betala extra för nåt
de gäller o bara TJATA TJATA TJATA PÅ

ge dig inte

Vart köpte du din mobil?, va inne och lämna in min idag för andra gången. 10 dagar skulle det ta! Jag kan ju knappast få betala för dessa dagar då jag inte kan använda mina tjänster jag så glatt betalar 199:-/mån för?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av landen
Vart köpte du din mobil?, va inne och lämna in min idag för andra gången. 10 dagar skulle det ta! Jag kan ju knappast få betala för dessa dagar då jag inte kan använda mina tjänster jag så glatt betalar 199:-/mån för?

Klart du får betala ditt abbonemang när din lur är på rep.

Men det är nog ingen möjlighet att tjata till sig en fri månad lr dyl....

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Klart du får betala ditt abbonemang när din lur är på rep.

Men det är nog ingen möjlighet att tjata till sig en fri månad lr dyl....

Då har du inte hört mig tjata! Klart jag inte ska betala för något jag inte kan använda... Är väl ganska självklart!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av landen
Då har du inte hört mig tjata! Klart jag inte ska betala för något jag inte kan använda... Är väl ganska självklart!

Så du tror att alla som har sin mobil på rep slipper betala sin räkning under rep-tiden? Think again.

Du har fått telefonen gratis pga att du bundit dig i X antal månader, funkar inte telefonen så har du garanti som innebär att du får telefonen lagad.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av landen
Vart köpte du din mobil?, va inne och lämna in min idag för andra gången. 10 dagar skulle det ta! Jag kan ju knappast få betala för dessa dagar då jag inte kan använda mina tjänster jag så glatt betalar 199:-/mån för?

jag köpte min på SIBA september -03
första gången va den inlämnad i november i 3 veckor. då fick jag en reservtelefon
andra gången va den inne i 5 veckor i januari o då fick jag ingen reserv teelfon
jag betalade abonemanget fastÄN jag inte hade någon telefon att ringa med. dvs inte använde abonemanget.
till slut blev jag förbannad o ringde in varje jävla fel.
märkte i februari att jag inte hade någon mottagning(misstog 3G beteckningen i moilen)
sen i mars så klagade jag på att mobilen startade om typ 30 gånger under hela dagen.
gick inte o rigna me den. SÅ fick jag nog
ringde in o fick säga upp den utan att behöva betala något mer.

VIPS nu har jag inte abonemanget kvar
men mobilen sitter kvar här fortfrafande.
väntar på ett jävla embalage från dom så ja kan skicka in den

Visa signatur

Dator1: Chieftec-Fulltower|XP200+Barton 1833@2190|Expo 8rda+|MSI-Ti4200|200Gb+120Gig|DualDDR 2x256 pc3200 twinmos WinBond|Kylning --> 120mm cpufläkt. 4st 80mm chassit fläkt 1st 90mm chassitfläkt..alla kopplade till 2st fläktkontrollers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Så du tror att alla som har sin mobil på rep slipper betala sin räkning under rep-tiden? Think again.

Du har fått telefonen gratis pga att du bundit dig i X antal månader, funkar inte telefonen så har du garanti som innebär att du får telefonen lagad.

Think again? Vet du vem Sverker från plus är är eller?
Klart som *** jag inte tänker betala...

Läste i avtalalet nu att man har rätt att säga upp avtalet med 30 dagars uppsägningstid...
Om inget annat avtalats... Det avtalet är väl att jag har abbonemang då ;).

Står även att man när som helst kan säga upp avtalet om någon förändring sker som gör det sämre för kunden... Någon som vet något som hänt?

Permalänk
Medlem

landen säga upp abonnemanget med 30 dagars uppsägningstid är ju efter bindningstiden.

Och nej det har inte skett några förändringar i pris som gör det sämre för kunden, bara tvärt om.

Visa signatur

hmm