Norton Personal Firewalls senaste uppdatering

Permalänk
Medlem

Norton Personal Firewalls senaste uppdatering

Nån som vet vad det är som gör att datorn säckar ihop totalt efter Nortons absolut senaste uppdatering? Sidorna som normalt laddar på en sekund tar plötsligt 15 sekunder att ladda. Ringde först min ISP och trodde att felet låg hos dem, men fick svaret att "det är symantecs fel, du måste pilla med inställningarna".

Nån som vet vad som ska pillas med?

Permalänk
Medlem

Jag börjar tro att symantec är i total maskopi med microsoft och intel då dom hela tiden gör sina redan enormt resurskrävade program värre och derigenom försöker få folk att köpa nya snabbare datorer.

Mitt tips är att avinstallera allt vad norton heter och köra nod32 lr panda antivirus, kerio lr zonealarm brandvägg och diskkeeper defrag. Då kommer din dator bli lika mycket snabbare som om du hadde köpt 512meg extra minne och överklockat prollen 1Ghz.

Permalänk
Medlem

Har slängt in zonealarm, men tycker sidorna laddar betydligt mycket långsammare än med norton. Ingen som märkt av samma sak som jag? Snackade med min polare som hade precis samma problem, så vi borde inte vara ensamma...

Permalänk
Medlem

Prova Outpost firewall istället den bör vara nästintill felfri

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Har ju dykt upp lite trådar om Nortons brandvägg.
Nån som vet vad det egentligen är som är fel?
Jobbar med datasupport via telefon, och det är brandväggen från 2002 som många har problem med. Symantec är inte villiga att hjälpa till heller, säger att de inte längre ger support på 2002. Av de samtal jag fått in så kan det räcka med att man trycker enter efter att ha fyllt i en URL eller skrivit i sitt användarnamn och lösenord (Alla kör Internet Explorer), då startar datorn om utan förvarning.
Stänger man av brandväggen funkar allt fint.
Har provat avinstallera och kört RnisUPG och sedan installerat om, men det blir samma sak.

Vissa har även åkt på Sasser och/eller Gaobot. Vet dock inte om detta har något att göra med att brandväggen ballar ur.

Visa signatur

I'm not a n00b, not yet a 1337!

Permalänk
Avstängd

se istället: http://sartryck.idg.se/Art/Virus3_iw32003.html

Välj sedan det program som har högst betyg...

(Vilket INTE är det du nu använder!)

Permalänk
Medlem

Sen är det skillnad på brandvägg och antivirus

Japp, jag kör 2002:an... =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chisel
Sen är det skillnad på brandvägg och antivirus

Japp, jag kör 2002:an... =/

Jag kör 2003, inga problems at all..
Hubbe

Visa signatur

Hubbe