Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Com Hem 8/1 eller xstream?

Hejsan

Tänkte höra lite vad fok har för erfarenhent av com hems 8/1 tjänst.
Sitter idag med bostreams xtream men på sista tiden har den blivit instabilare och instabilare. Verkar inte heller som att varken bostream eller bredbandsbolaget har planerat att erbjuda nåt snabbare adsl alternativ här.
Så nu när Com- hem erbjuder gratis modem och 2 fria månader så är jag lite lockad att hoppa över till deras 8/ tjänst.

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Medlem

mm har samma val här...svårt har hört massa skit om comhem bl.a att hastigheten beror på antal användare som surfar...

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

8mbit eller 2.5mbit..... jag skulle då tagit 8mbit

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jo jag lutar ju som sagt starkt åt det också .. men har hört ganska så mycket dåligt om com hem tidigare så det kunde vara bra att höra hur det fungerar med dom idag.

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Medlem

heller ett stabilt 2,5 än ett ostabilt 8.0 ~~

Permalänk

Funkar klocka!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Jag hade valt Comhem 8mbit..

Permalänk
Medlem

8/1 tjänsten är något ostabil på vissa områden i Sverige. Kundservice säger att dom håller på att upgradera dom drabbade stationerna...vilket för mig är göteborg..men jag har hört att andra områden ochså har problem. Verkar som comhem inte riktigt räkna med att denna tjänst skulle bli så populär.

Visa signatur

BeyerDynamic))))

Permalänk
Medlem

Påverkas ens ping om ens granne börjar ladda hem film med comhem ?
delar man på bandbredden med andra ord?

Permalänk
Medlem

Jag har IC2000 och vad jag vet så har jag 2MBit/s själv. Har haft problem med comhem några månader, men nu verkar problemen i det här området vara lösta.

När tjänsten fungerar som den ska så har jag inte haft något problem med varesig hastigheten eller svarstiderna. Men min uppfattning är att det kan skilja rätt mycket mellan olika områden, kanske är så att det håller på att uppgradera sitt nät?

Enda gånerna jag har "problem" med ping är när jag själv laddar

Permalänk
Medlem

Nej, men om du där emot laddar upp något till en granne påverkas det ju.

Du sitter med 8 Mbit / 1 Mbit hela tiden, oavsett om en granne laddar eller inte. Ibland kan det ju vara överbelastat vilket jag aldrig har märkt av. Ps. Jag bor i Linköping.

Jag har IC8000, det fungerar problemfritt.! Pingar runt 10 ms till Sunet och i spel ligger jag runt 20 - 30 i ping.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem

mson tack så mycket

Permalänk
Medlem

vill också ha!!

Mottagning TCP: 4.95 mbit/s
Mottagning UDP: 7.66 mbit/s
Sänd TCP: 950.81 kbit/s
Sänd UDP: 988.35 mbit/s

för 20 sek sen

Permalänk
Medlem

Jag råder dig att inte skaffa Com Hem... Har själv com hem och just nu tog det 4 minuter att gå in på sweclockers... såhär är det kanske en gång i veckan, o man får ju ingen hjälp från support heller så...

Visa signatur

Tretowns

Permalänk
Medlem

Överväg 2.5mbit, www.comhemsugerpung.com

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

"o man får ju ingen hjälp från support heller så" har du ens ringt? Tycker de flesta weinar en massa men att ringa o sedan ställa upp på en lång felsökning går absolut inte. Kan iaf hjälpa dig med att se till att koppla bort nätverk o eventulla brandväggar innan du ringer, de supportar nämligen inte det (finns väl ingen isp som gör det heller).

Du som har problem att komma in på sweclockers.se, läs detta om du har brandvägg: http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/16c1d01d537bf4d1...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Instämmer 90% av folk som whinar har noll koll, speciellt när det gäller comhem. Många slänger bara ur sig att det suger utan att ens ha varit kunder.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fermus
vill också ha!!

Mottagning TCP: 4.95 mbit/s
Mottagning UDP: 7.66 mbit/s
Sänd TCP: 950.81 kbit/s
Sänd UDP: 988.35 mbit/s

för 20 sek sen

Du har ingen router som förstör då?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ztoffe
Påverkas ens ping om ens granne börjar ladda hem film med comhem ?
delar man på bandbredden med andra ord?

Så länge som man inte har någon form av företags-uppkoppling, delar man bandbredden med andra kunder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac86
Så länge som man inte har någon form av företags-uppkoppling, delar man bandbredden med andra kunder.

Hoppas då att det inte är 8 Mbit alla kunder delar på Hur mycket kan Comhems servrar ta emot per sekund? Hörde tele2's för 2 år sedan men kommer inte ihåg hur mycket det var.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac86
Så länge som man inte har någon form av företags-uppkoppling, delar man bandbredden med andra kunder.

Beror på hur man ser det.

Jag delar säkert med 100-tals andra kunder, men om min granne ex. börjar att ladda hem något i c.a 960 kB/s så kan jag sammtidigt ladda hem i 960 kB/s jag med.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem

Kan lätt rekomendera comhem 8/1 har haft den i en hel månad snart och det har funkat klockrent! Fåt alltid ut max hastighet ( tankar 1 mb sec om ingen tankar från mig ) jag är väldigt nöjd med comhem

Permalänk
Medlem

det där med att man delar internet med grannar och osv har jag kollat upp..med ett mail till comhem detta fick jag tillbaka :

Hej och tack för ditt e-postmeddelande

De spelar ingen roll om flera har samma hastighet. De problem vi har idag med hastigheten är ett hårdvarufel som beräknas vara åtgärdat denna eller nästa vecka som de ser ut. .

Med vänlig hälsning

com hem ab
Kundservice
Tobias Nilsson

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
support-ic@comhem.com
www.comhem.se

Permalänk
Medlem

har haft ic8000 sedan dan det släpptes och det har funkat klockrent ända sedan dess...

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk
Medlem

Ll0yd: Instämmer, fast jag har haft comhem sen det startades, det sög faktiskt get**** i början, men idag funkar det ju galant, 8-mbit hela jävla tiden, man blir förbannad när man kommer till skitsajt som bara ger 150kb/s PÅ MED DOWNLOADACCELLERATOR och whooops 600-700kb/s, då känns det bättre

Visa signatur

Ah...min älskade Lenovo budget bärbar med Dual-Core! Spöar vilken Celeron / Atom vilken dag som helst i veckan!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade problem med Comhem i vintras men det är löst och har fungerat klockrent sedan dess. Problemet var en "mailfilterserver"(?) som var överbelastad enligt Comhem.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Du har ingen router som förstör då?

nej...
jag har ringt,mailat,bytit modem,sladd och startat om m.m
dom ska skicka en tekniker...
får väl se vad som händer....

Permalänk
Medlem

Jag har ic8000 och det fungerar perfekt! Jag körde först med det vita motorloa modemet och då hade jag bara runt 5mbit, och så ringde jag comhem suporten och dom skickade snabbt det nya modemet och nu har jag fin fina hastigheter.

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem

IC8000 här, fungerar hur fint som helst! Inget fel på ComHem...

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem

Har varit kund i 3 år hos comhem, och jag rekommenderar dom inte ALLS...total urusel support

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]