Permalänk
Medlem

Stekhet LaCie

Köpte en extern LaCie P3 USB 2.0 med 160.0Gb utrymme och 7200rpm´s hastighet.

Efter att ha varit igång ca en timme så är denna externa enhet ashet... nja man kan ju inte steka ägg på den men den blir himla varm.

Är detta en indikation på att produkten är defekt?

J

Visa signatur

jaxtone

Permalänk
Medlem

Inte vidare troligt att det skulle vara fel på den....

Finns det något ventilations hål på den?

I annat fall om du inte e rädd om garantin så fixa upp lite luftspringor annars..

Förlänger väl livet något mer på hårddisken kan jag tro..

Permalänk
Medlem

har en maxtor extern, samma sak med den. Hade den i ett stängt skåp tillsammans med router och lite andra prylar. Var tvungen att använda en grytlapp för att flytta den sen. skämtar inte. känns som livslängden kommer att hamna på ca ett år.

Visa signatur

Do I come into your bedroom and tell you how to blow your boyfriend?

Permalänk
Medlem

Blir själva disken också så pass het eller bara chassit? Nu vet jag inte så mycket om externa diskar men jag kan tänka mig att chassit blir ganska hett då det har som funktion att avleda värme från disken. Så länge disken i sig inte är för varm borde det ju inte spela någon roll att chassit (som ska avleda värme) blir det.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

extern = utanför lådan
intern = inne i lådan

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macke1
extern = utanför lådan
intern = inne i lådan

Tack för att du konstaterar det uppenbara. Du hade inget produktivt att tillföra?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är helt lyckat att de blir så varma. Det enda man skule kunna göra är ju att borra chassit, men då ryker ju all garanti.

Kanske limma flänsar på utsidan? (inte särskilt elegant)