Permalänk

Kims Vattenkylning [projekt med bilder]

Nu har jag börjat på mitt Vattenkylningsbygge och har redan kommit en bra bit.

Det handlar om en extern vattenkylningslåda.

Jag har helt enkelt kapat en gammal dator och byggt därefter.

Jag har en Radiator från en Derbi moppe som jag hoppas ska funka bra.

Radiatorn

Radiatorn med en vindtunnel och en 120mm fläkt

Lådan

Lådan igen

Taket som ska sättas på

Ungefär så det kommer att se ut NY BILD

Givetvis ska lådan snyggas till lite. Den ser bedrövlig ut nu.

Åker till småland nu i en vecka. När jag kommer hem så hoppas jag att det har kommit
1st CPU block
1st GPU block
1st Eheim 1048 pump
1st Eheim tank eller vad det var någe liten grej.

Givetsvis kommer bilder komma på direkten då.

Har någon en bra idee vad man kan bygga en tank av
MVH Kim Nilsson

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!!

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

Najs !

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

ser fint ut lite jobbigt att klicka på alla bilder bara (ja jag är lat)

Visa signatur

Godde!

Permalänk

Re: Kims Vattenkylning [projekt med bilder]

Har någon en bra idee vad man kan bygga en tank av
MVH Kim Nilsson

Bygg en tank av en gammal toalettstol vetja du lär var den ända som har gjort det isf!

Visa signatur

Amd 1600+ | 220gb tre maxtor 1x20gb, 1x80gb & 1x120Gb | Gf4 Mx460 64Mb | 256Ddr
NY dator påväg!

Permalänk

Ska jag ändra så man inte behöver klicka bilderna.
Amd Clocker. Fan vilken stor tank det kommer bli...
Såg en Feta ost burk. Tror den skulle passa bra.
Vad tror ni, den är av glas

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

Den där lilla grejen till pumpen; skit i den... Ha inte med den i vattenkylningen...

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem

ta en 100cd spindel... iof redan gjort men vf :P. annars kan du ta ett akvarium och ha på sidan av datorn som du har fisk i

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Är det meningen att du ska ha pumpen en bit från datorn? Rätt fräckt med en dator som är helt fri från oväsen...

Permalänk

Okej Yxel tog med den eftersom jag ville komma över 500kronor. Trodde att den säkert skulle passa nånstans :D.
Aja nu ser jag att jag har en sån där soft air gun skott nappflaska. Den kanske skulle passa ypperligt. fast då måste man fixa till ett hål på någe sett.

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mine?
Är det meningen att du ska ha pumpen en bit från datorn? Rätt fräckt med en dator som är helt fri från oväsen...

Jo men Hd:n blir man aldrig av med

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

nice!

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

Är det en rökmaskin? Förvånansvärt likt min ;D Ser riktigt bra ut, kul med nya idéer!

Visa signatur

K8N Neo2 Platinum | A64 3500+ 939 Newcastle 2,50GHZ - Zalman 7000B-CU| 1GB OCZ PC-3200 Platinum | PNY 6800GT 472/1260Mhz | Antec NeoPower 480W | Antec Super LANboy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic
Jo men Hd:n blir man aldrig av med

Sant, men den är lättare att ljuddämpa än fläktarna... sedan har vi ju iofs nätaggr. fläkten också. Kom jag på nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mine?
Sant, men den är lättare att ljuddämpa än fläktarna... sedan har vi ju iofs nätaggr. fläkten också. Kom jag på nu

Jo men den kan man köpa/göra passiv

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mine?
Är det meningen att du ska ha pumpen en bit från datorn? Rätt fräckt med en dator som är helt fri från oväsen...

det kom efter jag skrivit. Men ju mer jag läser så tänker jag.
fan va tungt.
Har ett skåp med lådor. varav den understa är tom och lätt skulle få in lådan där. då skulleden vara cirka en meter ifrån datorn på längden och en meter på höjden.

såklart ett aber

då kommer de två slangarna ligga mitt i vägen där jag går!

Så får nog komma på något sätt o gömma dem

Visa signatur

---------------------------

Permalänk

mycket fult!!

Visa signatur

Abit nf7-s v2.0 | xp 2500@ 11*227| OCZ PC3200 2-2-2-5 | r9800 pro @ 500/400 | 3dmark 6883p | Vatten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av starflake|nisse
mycket fult!!

Hm exakt vad tycker du är fult.
Så jag kan fixa till det.
tacksam för svar.

Och kom inte med pengakrävande krav eftersom det är ett ghettobygge

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

Mjaaa, gillade inte det iheller.

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk
Avstängd

Inte funderat på att prova photoshop?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

photoshop?

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Hedersmedlem

hmm, tänker på Elvis Presleys låt "In The Ghetto" :p.

Fint var det, du har likadana 120mm fläkt som jag

Permalänk

Jag hoppas på att det blir effektivt. så jag kan kräma ur lite mer av min XP2500+.

Målet är att komma över 2.2 ghz stabilt och under 50grader.

Sen får det gärna bli snyggt på vägen dock utan att slänga pengen i räven.

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

lådan var ju fin, MEN, chassit var inte så snyggt, kanske bara är en orättvis bild ( vilket jag tror ). Kan du posta en bild på chassit + lådan en bit bort?

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk

en smaksak, jag gillade inte hur du tagit ut hålet till radiatorn samt färgen som inte passar in till burken för 5 öre.

lackar du burken / vattenkylningen i samma färg som burken blir det betydligt bättre, och sätter ett galler eller liknande över radiatorn som gör det snyggare så blir det bättre, speciellt när du lackerat sidan innan du skärt ut för radiatorn.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

jag undrade över en sak... varför har du inte gjort "vattenkylningslådan" lika lång som burken?

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk

Om du tittar ordentligt så ser du att det är ett datorchassi han kapat några decimeter upp och sedan satt på locket på. Så han hade inte så mycket att ändra på vad det gäller längden.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

aha, det såg jag inte

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem

Kom på en skitbra idé idag när jag skulle äta korv! Man kan ta en sån här och ha som tank? Om man har den uppochner och gör något lock som håller tätt skulle det bli skitsnyggt! om den är för liten kan man väl ta två och seriekoppla? (jag är inte så hemma på det här med vattenkylning )

Visa signatur

:]

Permalänk

varför sitter du och äter korv 1 på kvällen för? inte bra för magen