Internet Explorer eller Mozilla Firefox ?

Permalänk
Medlem

Internet Explorer eller Mozilla Firefox ?

Vilket är eran favorit web browser nu då ?

Permalänk
Medlem

Opera! Firefox känns inte färdig än.

Permalänk
Medlem

FireFox är utan tvekan den bästa läsaren. God tvåa vanlig Mozilla. Sen Opera, sen Netscape i alla versioner på respektive plats, sen nånstans omkring tjugonde plats kommer IE.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Gillar Opera mest.........

Visa signatur

iBook G4 1.33GHz, 1024 MB, 40GB + 160, Mac OS X 10.4

Permalänk

Gillar också opera, alla kortkommandon som finns är underbara + att alla fönster kommer upp i själva programet och inte som i ie att det blir massa på aktivitetsfältet.

Permalänk
Medlem

Vad är felet med IE?

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Kör med explorer, har testat mozilla men tyckte den vart jobbig då man var tvungen att ha en massa plugins för allt möjligt.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

IE, saknar tabbar och popupkillers dock.

Visa signatur

[ Nocz = Negative, Overflow, Carry, Zero ]

Permalänk
Medlem

Ingen utav dom .. tycker Mozilla är klart bäst

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk

Håller med ante84

Mozilla

Permalänk
Medlem

Allt är bra så länge det inte är IE

Ne, Firefox e bäst.

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Permalänk

Provar just nu vanliga Mozilla. Annars är det IE som gäller

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Firefox utan tvekan!

Stödjer web-standarder på ett korrekt sätt, slipper spyware, pop-ups, onödig reklam.
Mindre säkerhetshål, går inte att spoofa url:er på samma sätt heller..
Har tabbar, inbyggd google i läsaren, riktigt vassa extensions osv..

Permalänk
Medlem

Ännu en röst på Opera från mig.

Visa signatur

NAT och FTP borde få ett pannskott och släpas ut i skogen för att mata älgarna med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nocz
IE, saknar tabbar och popupkillers dock.

SlimBrowser är ett skal till IE med tabbar, popup-killer, autologin, alias och mycket mer.

Finns flera andra slika skal, som AvantBrowser, MyIE2...

On topic: Jag föredrar SlimBrowser. Om jag var tvungen att välja mellan en "ren" IE och Firefox skulle jag antagligen välja det senare, eftersom det är svårt att klara sig utan tabbar när man vant sig.

Permalänk
Medlem

Firefox.
IE's avsaknad av tabbar och popupkiller gör den mer eller mindre omöjlig att använda.
Att använda skal till IE ser jag ingen mening med då Firefox gör samma jobb minst lika bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Kör med explorer, har testat mozilla men tyckte den vart jobbig då man var tvungen att ha en massa plugins för allt möjligt.

Vad är det man behöver plugins för?

Saknar ingenting direkt...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante84
Ingen utav dom .. tycker Mozilla är klart bäst

Jag håller med.

Permalänk

opera såklart...
Men så länge man inte surfar por så räker det med ie "obs skämt :-)"

Visa signatur

ehum jo jaa. Alla minna inläg anv en viss kryptering. Men krypteringen är lätt att knäcka..... :-) öh felstavingar

Permalänk

Helt klart firefox.. men sen finns det ju vissa terminalbrowsers i linux som rockar rätt så bra med ^^

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Medlem

Älskar Firefox. Kör det både på min GNU Gentoo Linux burk och på Windows 2000.

Extra bra i windows då det finns en massa Extentions som inte jag har sett röken av i linux.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Firefox..Ah

Permalänk
Medlem

Firefox är bäst för PC. På mac är det Camino som gäller. Opera var rätt så ok men den följer fortfarande inte alla standarder och den är så stor och klumpig. Jag vill ha en ren läsare utan massor av lull-lull.

För mail på PC är Thunderbird helt ok men på mac är Mail (apples egna mailklient) helt överlägsen. Speciellt när det gäller spamfiltreringen. Att den är snabb är inte ett minus

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Firefox helt klart

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk
Medlem

opera åt folket

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Måste jag välja av de två så är det Firefox, men använder hellre Opera.

Visa signatur

"?"

Permalänk

kör med Firefox / Thunderbird, rullar stabilt

Visa signatur

My name is God, I hate you.

Permalänk

Mozilla Firefox äger hårt, plus att man slipper microsoft "Söker du en snarlik webbplats" fast man skrev rätt adress.

Har inte hittat någon nackdel med firefox ännu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DragonOrb
Har inte hittat någon nackdel med firefox ännu

Jisses!!! Du måste vara en lättroad människa!

Det finns fördelar med nackdelar - utan dom tappar man ju huvudet!