Permalänk
Medlem

Akta er för W32.Beagle

Om du har home.se adress.. Använd ALDRIG skiten outlook.

---------------------------------
Falskt virusmail från Home.se
Det cirkulerar just nu mail som ser ut att komma ifrån Home.se. Mailet innehåller en bifogad fil med viruset W32.Beagle.
---------------------------------

Detta virus gör så att DU skickar ut massa skit mail. Telia ser sådant och stänger av din lina med 100% nästan.. Du får endast surfa med den.

Tips. Outlook öppnar alla mail och skiter i vad som ligger i dom. Jag fick detta W32.Beagle och telia la ner min lina. Har fixat det nu. Och jag skaffade Thunderbird och avinstallerade outlook.

Hej

Permalänk
Medlem

Det har ju inte så mycket med Telia att göra, är man så dum att man inte använder antivirus så blir man ju smittad oavsett vilken ISP man har.......

Permalänk

Sen kan man ju skita i att öppna filer som man inte vet vad det är, outlook öppnar knappast filerna själv. Jag kör en virusscann c:a en gång i månaden och har bara råkat ut för ett enda virus på över ett år (ett ofarligt sådant).. Har kompisar som blir drabbade av virus hela tiden, flera ggr i veckan ibland och jag fattar inte hur dom lyckas riktigt (jag menar dom har ju to.m antivirusskydd, vilket jag INTE har).. Klantighet tror jag spelar in en del.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Fattar inte ens hur man får virus!:confused:
Jag kör utan brandvägg och antivirus!
Brukar köra en web-sökning på norton.se ibland men hittar aldrig något!

Det enda jag har fått var blaster!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linqan
Fattar inte ens hur man får virus!:confused:
Jag kör utan brandvägg och antivirus!
Brukar köra en web-sökning på norton.se ibland men hittar aldrig något!

Det enda jag har fått var blaster!

Och mest troligt är din dator ännu en spamzombie.

Seriöst, man använder inte Windows-baserade datorer UTAN brandvägg eller antivirus. Bara för att du inte märkt nåt betyder inte att din dator är en infestering av olika virus och trojaner.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Hedersmedlem

*Topic Redigerad*

Det här har inget egentligt med Telia att göra, folk som inte kan hålla sin dator virusfri får skylla sig själva.

Dessutom, en uppdaterad version av Outlook Express tillåter inte ens att bilagor öppnas om man så vill, man måste gå in och ändra denna inställningen manuellt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linqan
Fattar inte ens hur man får virus!:confused:
Jag kör utan brandvägg och antivirus!
Brukar köra en web-sökning på norton.se ibland men hittar aldrig något!

Det enda jag har fått var blaster!

Tips....installera Ad aware SE så ser du nog hur mycket skräp du har på din dator.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja säga att det är 90% skicklighet och 10% tur om man som jag väldigt sällan drabbas av virus, har endast haft 1 virus eller något sånt det senaste 10 åren. Kör du med brandvägg slipper du också virus som blaster etc.
Och se för fan till att köra windows update regelbundet och installera firefox istället för internet explorer då har du minskat chansen att få virus rejält använd ej heller kaaza eller dc på datorn där finns massa virus och skit som folk sprider.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herakles
Jag skulle vilja säga att det är 90% skicklighet och 10% tur om man som jag väldigt sällan drabbas av virus, har endast haft 1 virus eller något sånt det senaste 10 åren. Kör du med brandvägg slipper du också virus som blaster etc.
Och se för fan till att köra windows update regelbundet och installera firefox istället för internet explorer då har du minskat chansen att få virus rejält använd ej heller kaaza eller dc på datorn där finns massa virus och skit som folk sprider.

Håller med till viss del.. Om man inte har förhandsgranskningen igång på outlok som öppnar mailen och visar en bit av det... så kan man deleta säkert 99.8% av spamen bara på att läsa var de kommer ifrån + rubriken.
Har endast fått ett virus på 2 år... kör dock adaware ibland och kollar läget.
kollar också registret för att se om ngt ovanligt lagt sig i startsekvensen

Visa signatur

Friskt kopplat... mer än hälften igendammat.. och brunnet.

Permalänk
Avstängd

uh råkade ut för ett virus häromdagen, det avinstallerade min brandvägg och sedan åkte hur mycket spyware som helst in....kul...men det löste sig tillslut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomtenirc
Tips....installera Ad aware SE så ser du nog hur mycket skräp du har på din dator.

Hehe. Glömde att säga att jag kör detta regelbundet men hittar bara helt ofarliga cookies som tas bort!

Har fått gator nån gång men aldrig något mer farligt en så!

Står fast vid min ståndpunkt, fattar inte hur folk är så in i h*** klantiga att de accepterar så kallade cerifierade web installationer som skickas på en i tid och otid!
Eller att de öppnar konstiga bifogade filer som de inte har en aning om vad de är!

Tips.. IE kan manuellt spärra cookies som man inte vill ha in i datorn, gör detta i början när ni märker vilka cookies som ständigt kommer upp i AdAware!

Blir så trött på alla kompisar man får hjälpa med att ta bort virus, att folk aldrig lär sig!:suck: