Permalänk
Medlem

HJÄLP att ta sig förbi brandvägg.

Jag sitter på en dator i skolan som är kopplad till komunens nätverk som i sin tur har en brandvägg på sitt nätverk.
Finns det några program eller någon annan lösning att ta sig förbi den, för att det är helt omöjligt att spela över intenet i dagsläget.
Tacksam för svar.

//Niklas

Visa signatur

Amd Athlon XP 2800+@3700+ 2430Mhz
Asus Ati Radeon 9600 XT 128 mb 527/327*2
512mb Twinmos

Permalänk
Medlem

Beror på brandväggen..

Men om du kan, så sätt upp en tunnel-proxy på tex port 80 på en dator utanför skolans nät. Sedan när du kör spelet, så ansluter du mot din tunnel-proxy-maskin på port 80..

Sjävklart måste du då i tunnel-proxyn säga vart den ska ansluta i sin tur...

Detta brukar vara enda sättet.. problem kan uppstå dock.. Vet att det för läääänge sen fanns en speciell proxy för QuakeWorld bla..

Visa signatur

Dator: Core i7, 12Gb RAM, Nvidia GTX 670, Massa disk.

Permalänk
Medlem

Weeee... det märks tydligt att dom flesta på det här forumet går i skolan och således vill ta sig förbi sin skolas brandvägg så att dom kan sittar på Lunar och Dc++ och BitTorrent och toktanka grejjer istället för att ägna sig åt det man ska göra i skolan; LÄRA SIG NÅT!!!

Men för att vara lite snäll så ger jag dig mitt standardsvar: VPN, Proxys, Bouncers... sen så vet du nog på vilken port HTTP-protokollet ligger på... vem säger att man alltid behöver köra http på just den porten...

Mer svar får du inte av mig... resten ska du fundera på själv...

Edit: Dumma Geron... sitta och slänga in ett inlägg just före mig och dessutom avslöja det hela... FY...