Ni som har köpt WoW Beta-kit o inte gillar blizzards agerande titta hit (klagolista)

Permalänk

Ni som har köpt WoW Beta-kit o inte gillar blizzards agerande titta hit (klagolista)

Skriv på här

http://www.petitiononline.com/wowbtreq/petition.html

redan 400 som har skrivit på

Permalänk

Jag gillar det inte, men jag vet sedan tidigare att petitions inte fungerar och speciellt inte till Blizzard. Finns det några som fullständigt skiter i communityn (iaf Europa delen) så är det Blizzard vi har inte ens fått en egen CM ännu.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

vilket agerande ??

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Jag gillar det inte, men jag vet sedan tidigare att petitions inte fungerar och speciellt inte till Blizzard. Finns det några som fullständigt skiter i communityn (iaf Europa delen) så är det Blizzard vi har inte ens fått en egen CM ännu.

Det där med Europa delen kanske är sant, men titta för övrigt på de amerikanska forumen. Vi hade flera CM's som var väldigt aktiva på forumen under den stängda betan, vilket visar väldigt tydligt att de bryr sig.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem

Visst är det förfärligt, de har erbjudit en tjänst och stackars användare kan inte läsa sig till vad de köpt!

Du tillhör bevisligen denna skara.

Från ett annat inlägg av dig:
"från början skulle man kunna börja spela det 26e november ..och jo dom skjuter upp de för nu kommer det mkt senare än dom sa från början! det e så dåligt skött av dom så man blir så jävla sur"

Nej, Blizzard har till denna dag ALDRIG gett ett datum om när WoW EU (Varken Open Beta eller Retail ) släpps ut.

Gör du samma sak när du skriver på kontrakt etc? Langar upp pengarna utan att ens läsa igenom informationen?

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goose
Visst är det förfärligt, de har erbjudit en tjänst och stackars användare kan inte läsa sig till vad de köpt!

Du tillhör bevisligen denna skara.

Från ett annat inlägg av dig:
"från början skulle man kunna börja spela det 26e november ..och jo dom skjuter upp de för nu kommer det mkt senare än dom sa från början! det e så dåligt skött av dom så man blir så jävla sur"

Nej, Blizzard har till denna dag ALDRIG gett ett datum om när WoW EU (Varken Open Brta eller Retail ) släpps ut.

Gör du samma sak när du skriver på kontrakt etc? Langar upp pengarna utan att ens läsa igenom informationen?

Jo det håller jag med om men varför ens slja beta kitten och sen låta användarna vänat i kanske 2 veckor, och sen ha en site där man kan skriva in sin key för att registrera sig men det går inte. Sen uppdaterar de den sidsn med ännu en grej några dagar senare (Security grejen). Och sen inte ge en uns av information överhuvudtaget.

De borde aldrig sålt betakitten utan låtit folk signa upp och sedan ge dem nycklarna när de väl startat betan.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Låt mig fråga: Varför KÖPER du betan, trots att du vet att det inte finns något datum satt, då har du nog svaret på varför de säljer den.

Ska Blizzard stå till svars för att folk inte kan läsa information och därför försöker skapa ett konto på en sida som har funnits uppe i ett par månader, som är till för Closed Beta?

Varför inte ge ut information? Ger du ut information måste du också hålla den, ges inget datum ut så har du inte problemet med att du inte kan leverera vid utsatt tid.

Detta viste du vid inköpet av produkten. Du köper en plats i EU Open när nu den kommer, inget annat. Känner du dig blåst för att du har betalat trots att andra inte har behövt det? Du var lika välkommen som andra att försöka få tag på ett av de kontorna som erbjöds utan att betala för ett beta kit.

Ibland så funderar jag på hur väl vissa människor fungerar i verkliga livet.

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk
Inaktiv

Blizzard har sagt "någon gång i december". Nog för att man blir frustrerad i väntan på ett så jävla kul spel, det blir jag med. Men December e fan inte slut förrän jag vaknar upp bakfull, med kostym brevid sängen och en djävulsk cigarrstank.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goose

Varför inte ge ut information? Ger du ut information måste du också hålla den, ges inget datum ut så har du inte problemet med att du inte kan leverera vid utsatt tid.

Handlar inte bara om releasedatum!
Jämför hur de hanterar USA och Europa-marknaden. Amerikanarna har på sina forum mkt folk från blizzard som svarar på frågor och kommer med ny information. Det minskar ryktesspridning.

Sen på sidan där man ska registrera sitt exemplar av betan när det väl kommer finns det redan en inloggning, och sen finns det ytterligare en sida där man kan registera nyckar men den funkar inte då man skrivit in sin key. Den key man kan använda för att komma vidare är någon allmän som är något i stilen med OPEN-BETA-BLIZZARD. Då kan man skapa karaktär men blir disconnectad direkt när man ska gå in på en server.

Allt det i andra stycket leder till total förvirring och hemsidan har inte uppdaterats sedan den 26:e nov. På hemsidan skulle de t.ex. kunna skriva varför sakerna finns där så inte rykten som "det funkar inte för det är överbelastat" kommer ut och hetsar upp tusentals människor som också försöker registrera sig. Försöker man då finna svar i forumet leder det bara till mer förvirring då knappt några personer från Blizzard skriver.

Summering, Blizzard sköter Europa-lanseringen mkt dåligt därför de ger knapphändig information.

Visa signatur

♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪

Permalänk
Medlem

Eftersom Amerika är bäst och resten suger så är det självklart att blizz skiter i Europa och bara riktar in sig på den Amerikanska marknaden, det är inget nytt, så har dom alltid gjort. Man får lära sig leva med det helt enkelt. Har vi tur så kommer vi kunna spela ett WoW med mycket lagg och mycket uppdateringar någongång runt sommar nästa år. Det tror jag iallafall.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goose
Låt mig fråga: Varför KÖPER du betan, trots att du vet att det inte finns något datum satt, då har du nog svaret på varför de säljer den.

Ska Blizzard stå till svars för att folk inte kan läsa information och därför försöker skapa ett konto på en sida som har funnits uppe i ett par månader, som är till för Closed Beta?

Varför inte ge ut information? Ger du ut information måste du också hålla den, ges inget datum ut så har du inte problemet med att du inte kan leverera vid utsatt tid.

Detta viste du vid inköpet av produkten. Du köper en plats i EU Open när nu den kommer, inget annat. Känner du dig blåst för att du har betalat trots att andra inte har behövt det? Du var lika välkommen som andra att försöka få tag på ett av de kontorna som erbjöds utan att betala för ett beta kit.

Ibland så funderar jag på hur väl vissa människor fungerar i verkliga livet.

Du förstår ju inte ens vad vi försöker säga, det här handlar inte bara om beta kitten utan om hur man respekterar sina kunder. De har alltid gjort såhär och det här gäller bara europa de visar ingen hänsyn och verkar anse att hela europa är ett U-land.

Varför har de sidan uppe när open beta är slut? Varför uppdatera den? Varför inte skriva klart och tydligt att den inte gäller för final beta? De måste ju märkt vid det här laget att ett par hundra tusen dagligen försökt skapa ett account. Särskilt med som hände i morse att folk skapade en massa accounts till open beta.

Varför inte ge ut information? Ger du ut information håller du kunderna nöjda, du kan berätta vad problemen är och varför det tar tid. Det är ingen som begär ett exakt datum, bara om det blir nu eller 31:a december. Varför ska blizzard vara så speciella, andra utvecklare har lyckats mycket bra med deras tidsramar. Tex. DAOC, Eve Online, och sist EQ2.

Och nej jag visste inte allt detta innan jag köpte spelet, hur skulle jag kunna det? Man hoppades väl att de hade bättrat på sig men nej.

Ibland funderar jag hur företag som Blizzard kan gå runt utan att ta hänsyn till sin kunder. Men det finns väl en massa människor precis som tänker precis som dig. Du råkar inte vara från staterna va?

Edit: Och nu har ju de startat ännu en closed EU beta, tragiskt vi kan ju få vänta tills nästa år innan det händer något. Om det blir så ger jag min nyckel till en polare och spelar EQ2 istället.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Nu tycker jag att alla som klagar skall lugna ner sig lite. Om man går till wow-europe.com så finns det ingen länk till en sida där man kan regga sin key. Att vissa letar på en "bakdörr" till en gammal sida för registrering och sedan klagar på att den inte fungerar är befängt. Sidan kommer upp när Blizzard är redo helt enkelt.

Jag tror att många känner sig missnöjda för att "de där amerikanerna" får spela spelet före oss andra. Att de har fler aktiva community managers känns ganska logiskt i och med att betan varit igång längre där samt att retail släpptes där tidigare.

Om ni är griniga på att ni inte kan spela än kan ni ju glädja er över tanken på att "de där amerikanarna" kommer att upptäcka buggar och dylikt i retailversionen som förhoppningsvis är patchade lagom till europa-releasen. De flesta har väl tänkt spela spelet i flera år framöver så 1 eller 2 månader till gör inte så mycket i det långa loppet.

Håll ut :).

Edit: stavfel

Edit2: sweman2k: Du låter ganska bitter, kan det vara för att du har abstinens efter det att open beta slutade? Jag har ingen aning om vad du menar med att de inte brukar bry sig om europa. Du får gärna exemplifiera.

Permalänk

Serios och gambit_2k ...mycket bra sagt av er bägge! håller helt med

Permalänk
Medlem

Alltså, egentligen. Vad fan whinar alla om? Att Blizzard ens utlovar en beta, som säkert kommer snart med, bara det är väll bra, det är inte många som gör det. Jag antar att ni hade köpt spelet utan beta ändå? Jag hade nog inte gjort det, fast jag spelade på US Open, så egentligen behöver jag inte EU Open för att köpa det.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Tycker ni att ett företag inte behandlar sina kunder bra eller sköter sina affärer på ett bra sätt så ska ni INTE köpa deras produkter. Så enkelt tycker jag faktiskt att det är, om det sen gäller Blizzard eller Mcdonalds spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Eftersom Amerika är bäst och resten suger så är det självklart att blizz skiter i Europa och bara riktar in sig på den Amerikanska marknaden, det är inget nytt, så har dom alltid gjort. Man får lära sig leva med det helt enkelt. Har vi tur så kommer vi kunna spela ett WoW med mycket lagg och mycket uppdateringar någongång runt sommar nästa år. Det tror jag iallafall.

Sen kan man ju ta med faktumet att blizzard ägs av ett franskt företag i ekvationen så blir det ännu mer deprimerande

Nä, deras förmåga att lyssna på communityn motbevisar dej. Även fast det du skrev var sant så skulle jag köpa deras spel...

Permalänk
Medlem

serriöst!.. skyll er själva.. fan betala för att pröva ett spel?.. skulle inte falla mig in att betala för BETA jag älskar WOW o tycker det är hur sjyst som helst o kommer köpa Retail men jag ser det bar som ironi när folk köper betor.. ni vet att spelbolagen fuckar med en det är inget nytt så jag har bara en tanke haha skyll sig själv.. ( ja jag har tackat nej till pre och betan & nej jag har inte provat betan ennu för jag vill inte sabba upplevelse o min blivande charachter )

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah_Right
serriöst!.. skyll er själva.. fan betala för att pröva ett spel?.. skulle inte falla mig in att betala för BETA jag älskar WOW o tycker det är hur sjyst som helst o kommer köpa Retail men jag ser det bar som ironi när folk köper betor.. ni vet att spelbolagen fuckar med en det är inget nytt så jag har bara en tanke haha skyll sig själv.. ( ja jag har tackat nej till pre och betan & nej jag har inte provat betan ennu för jag vill inte sabba upplevelse o min blivande charachter )

Betalar 99:- förbokning , då _får_ man en skiva med musik samt en beta-key , det man betalade för bokningen drar man sedan av när man köper hela spelet.

Så man har inte betalat något för betan.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

Blizzard är ju ett av de få företag som verkligen har gett stöd till sina kunder, dom kör servrar till gamla spel kostnadsfritt samt uppdaterar kontinuerligt spelen genom att lägga in nya funktioner. Dom har också en uttalad policy mot fusk som dom faktiskt också försöker eftersträva att hålla.

Visa signatur

/havoc

Permalänk

men fyfan vad barnsligt att hålla på så här, då hl 2 var försenat då hyllade alla Id och Blizzard för hur snyggt dom skötte sina datum osv, så dyker en liten försening upp så kommer direkt nån liten bortskämd unge o börjar gnälla om hur dåligt allting sköts, och de där med att dom har mycke folk på amerikanska forum kan ju bero på att många rykten startar där så de är bra att hålla dom nere där.
men vad i hela helvete har vissa fått för sig?
att blizzard gått o tagit semester? ne förmodligen sitter dom och sliter arslet av sig för att deras kunder(NI) ska bli nöjda så sluta nu me erat gnäll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wack0
Betalar 99:- förbokning , då _får_ man en skiva med musik samt en beta-key , det man betalade för bokningen drar man sedan av när man köper hela spelet.

Så man har inte betalat något för betan.

Nu står det ju dock på beta-kitet att det köpet sedan dras av när du köper retail, så jag skulle säga att det i högsta grad är ett köp. Speciellt nu när man redan betalar 100kr och därför inte vill köpa US-versionen, vilket också uppenbarligen var hela tanken bakom denna preorder-kampanj.

Hipshot: Det är väl det att man nu känner sig bunden till EU-versionen av spelet, och iaf jag känner det som att jag kommer få en sämre produkt än vad de på andra sidan atlanten har.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Blizzard är ju ett av de få företag som verkligen har gett stöd till sina kunder, dom kör servrar till gamla spel kostnadsfritt samt uppdaterar kontinuerligt spelen genom att lägga in nya funktioner. Dom har också en uttalad policy mot fusk som dom faktiskt också försöker eftersträva att hålla.

Blizzard gör underbara spel men är sämst på att sköta dem efteråt. Ta Diablo 2 som exempel, patch 1.10 blev försenad i ca ett år. Ett års försening för en patch på ett par MB! Under tiden fick man stå ut med fusk. Använde man inte pindle-bot eller map-hack ansågs man vara n00b. När väl 1.10 kom så var den så spelförstörande att antalet onlinespelare på battle.net minskade drastiskt.

Visa signatur

♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att köpa WOW om jag inte fått testat det en månad först, köpa spelet för 449 kr och sedan spela en vecka och inse att man inte gillar det. Näh när det gäller MMPORGS så måste jag spela spelet innan jag köper det. Därför det släpps demos av vanliga spel och betor för MMPORGS.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

OM Blizzard är så jävla hemska så köp inte deras spel. Jag spelar Warcraft 3 på bnet och Blizzard uppdaterar med jämna mellanrum.

Dett är obefogat, barnsligt jävla gnäll. Hade betan kommit igår hade ingen gnällt. Då hade allt vart glömt och Blizzard så jävla gulliga.

Och angående ryktena så äre väl upp till er o fatta att det bara är rykten.

GL HF

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur ni kan spela detta skitspel...Blizzard - mycket yta och lite innehåll.

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
OM Blizzard är så jävla hemska så köp inte deras spel. Jag spelar Warcraft 3 på bnet och Blizzard uppdaterar med jämna mellanrum.

Dett är obefogat, barnsligt jävla gnäll. Hade betan kommit igår hade ingen gnällt. Då hade allt vart glömt och Blizzard så jävla gulliga.

Och angående ryktena så äre väl upp till er o fatta att det bara är rykten.

GL HF

Och ännu en gång, Jag hatar lunar, endå hänger jag där, jag hatar skolan, endå går jag dit, jag hatar sverige, endå bor jag här. BARA för man hatar något betyder det inte att man inte kan använda det? Vi kan hata Blizzard för vad dom gör, för vad dom gör kanske vi inte tycker om, det är våra två cents. Sen om du och andra är såna där "God Bless Blizzard" personer, varför ens skriva här? Då era mål verkar vara att reta upp oss som inte tycker Blizzard gör rätt?

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Kan faktiskt inte se att Blizzard gjort något fel här , mer ett gäng ungar som överreagerar.

Och NEJ man köpte _inte_ betan , den fick man med när man förbokade.

Då det priset dras av när man köper spelet , så har man inte köpt betan.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pärkele
Fattar inte hur ni kan spela detta skitspel...Blizzard - mycket yta och lite innehåll.

Du behöver inte spela det om du inte vill.... håll dig till dina barbie spel om du tycker blizzard inte lyckas med sina spel, som oerhört många spelar.

Visa signatur

Intel Q9550, nForce 750i, 6144mb Corsair XMS2, GeForce 480GTX, SB X-FI 5.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wack0
Kan faktiskt inte se att Blizzard gjort något fel här , mer ett gäng ungar som överreagerar.

Och NEJ man köpte _inte_ betan , den fick man med när man förbokade.

Då det priset dras av när man köper spelet , så har man inte köpt betan.

Låt se nu, jag har gett pengar till affären, pengar jag aldrig kan få tillbaka, det räknas inte som en förbokningsavgift och jag har fått ett soundtrack (dålig var det ju också T_T) och en beta key. Så ja, jag skulle säga att jag just har köpt betan.

Detta kommer på något sätt innebära att de 100kr jag la ut på betan kommer finna sin väg till iaf Vivendi, därför bör jag också räknas som kund och få något form av support till den produkt jag köpt, men icke. Det enda det gör är att visa hur illa supporten troligtvis kommer fungera i framtiden.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Till er som säger att man INTE köper Betan!!!!

Jag gick till Tradision för att förbeställa spelet, sa att jag ville ha Betan. Fick betala 99kr för beta skivan. Men då fick jag inte förbeställa utan att om jag ville förbeställa fick jag betala 50kr för det.

Alltså gick jag dit och KÖPTE BETAN FÖR 99KR och då blev den inte förbeställd alltså får jag INTE TEBAX NÅGRA PENGAR när retail kommer.