Permalänk

Installation av OP

Har en kompis som precis köpt ny dator utan installerat OP. När han sedan ska installera OP så hittar inte datorn hårddisken?

Tack på förhand för svar som passar en som inte är så bra på datorer

Visa signatur

Hej :)

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med min SATA disk.
Gjorde nåra ändringar i BIOSen så att den skulle ha SATA disken före IDE

I booten:
first: Raid
second: HDD-0
osv
><
IDE Kolla så det står när den startar att Primary och Slave finns i booten.
Om inte så extra kolla så att sladdarna sitter i och att han har ställt in Primary och slave disk
><

I booten:
first: Raid
second: HDD-0
osv

Har bara haft Leadteks kort så vet inte allt

/lita inte 100% på mig

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Geeks
SweClockers

OP = OS? (OperativSystem)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

aa os

Visa signatur

Hej :)

Permalänk
Medlem

har samma sak.
Damn ja blir galen

Permalänk
Medlem

byglat rätt? annars testa det som crev- sa, ställ in bootordning i BIOS

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz(Newcastle) | ASUS A8V Deluxe | Western Digital Caviar 80GB |Leadtek GeForce 6800GT 256MB | 1024MB PC3200 Corsair VS |

Permalänk
Inaktiv

Vad är det för hårdvara datorn bygger på? Kör han på SATA disk, och det är tex ett AthlonXP system med NF7-s/AN7 eller liknande moderkort så måste man installera SATA drivarna i början av installationen av XP/2000 (antar att det är vad ni ska köra). I sånt fall så ska man i början av XP/2K installationen trycka F6 (det står längst ner när man ska trycka det). Och sen ska du stoppa in diskett med SATA drivarna på och följa installationen. Sen ska det bara vara tuta och köra.

Permalänk

tackar.. det har ordnat sig

Visa signatur

Hej :)