Hercules Prophet 4500, 64 MB. - fungerar ej på nya spel? varför? drivisproblem?

Permalänk
Avstängd

Hercules Prophet 4500, 64 MB. - fungerar ej på nya spel? varför? drivisproblem?

Har installerat en HErcules prophet 4500, 64 MB på min dator..

nya spel fungerar knappt alls dock.

CC GEnerals flyter ok men gräset är svart...

Myst 4 går inte att starta eftersom det står att grafikkortet ej är testat.

BF 1942 kan ej startas för att '3D device' ej kunde finnas.

etc etc.

GTA vice city fungerar bra dock...

Har testat med ett GF 4 ti4200 och vet att det inte är datorn som spökar...

Är kortet för gammalt eller är det drivisarna som är orsaken till att grafikkortet ej fungerar !?

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem

Det är väl ett Kyro 2? Meckla lite med inställningarna, dvs. texture compression, filtering och så vidare.

Ladda nyaste drivrutiner från Power VR.

Permalänk
Medlem

Bara så du vet så är ett Ti4200 MYCKET bättre.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Kortet är gammalt o saknar tillockmed T&L motor vilket många spel kräver, power vr lägger heller inte mycket tid på drivrutinerna längre så att du kan inte hoppas på att något komemr att fixas så byt kort är mitt råd :).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Bara så du vet så är ett Ti4200 MYCKET bättre.

hmmm !?

Min polare säger att Geforce korten säljer bara på namnet och att de egentligen är kassa...

4500 har ju trots allt 64 MB minne och är ett hercules kort.

Citat:

Kortet är gammalt o saknar tillockmed T&L motor vilket många spel kräver, power vr lägger heller inte mycket tid på drivrutinerna längre så att du kan inte hoppas på att något komemr att fixas så byt kort är mitt råd .

´

ok..

har läst att T&L i princip är ett måste för alla nya spel så dags att byta då....

tackar för den mkt viktiga infon.

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KAO
hmmm !?

Min polare säger att Geforce korten säljer bara på namnet och att de egentligen är kassa...

4500 har ju trots allt 64 MB minne och är ett hercules kort

Hercules kort är överskattade + att det är sdr minne och inte ddr minne som det sitter på ti4200 korten, och många andar förbättringar såklart.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Rama in ditt 4500 kort, det läckra Hercules kortet förtjänar att hedras. Men visst, det har gjort sitt. Själv är jag stolt Hercules ägare, åh planerar en silverram till mitt mästerverk när den tiden närmar sig...

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Medlem

Mitt Hercules Kyro2 lever än, trivs bra i ett ASUS A7V-E tillsammans med en Duron 1200, men det spelas ju inte några nya spel på den.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk

Tjenare äger också ett 4500 och visst slår det skiten ur många geforce kort som existerar men ett 4500 klarar inte ens av directx 9 skaffa ett nytt köp gärna ett nytt hercules för vad alla än säger om hercules så är dem regerande mästare

Visa signatur

VK

Permalänk

mitt GeForce3 äger ATi Radeon x800XT platinum edition 256mb, för x800 kortet har bara ett coolt namn =/ är det så din polare tänker?.

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem

HAHHA den var aeg

Visa signatur

Amd Athlon 3000+ 2x256 A-data DDR
Gf 4 Samsung 160 GB.

Permalänk
Medlem

Måste denna tragiska tråd se dagens ljus igen! Är så smärtsamt anående Hercules, de har ju slutat tillverka grafikkort...

Vissa saker är heliga: Dahlins skjorta, Björn Borg kalsonger & Hercules Grafikkort.

Men nu är denna trio bruten. Fan händer härnäst, måste börja handla Brolin skjorta & PimPim kalsingar...:mad:

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]