Grannens trådlösa nätverk gör mig tokig!

Permalänk
Medlem

Grannens trådlösa nätverk gör mig tokig!

Hej!

Nu är det så att jag och min polare sitter hemma hos mig och lanar.

Nu är det så att jag kör ett trådlöst nätverk (skyddat) plus att min granne kör ett trådlöst nätverk (oskyddat). Men nu till problemet.

Min polare kan bara ansluta till grannens nätverk, även fast han hittar och försöker ansluta sig till mitt så blir det så att om han ansluter till mitt genom att dubbelklicka på mitt nätverk, ange nätverksnyckel och trycker på anslut så ansluter den till grannens endå. Varför?

Och ja, vi har raderat grannens nätverk i den där listan där det står vilka nätverk datorn ska ansluta till först.

Jag har också testat att stänga av nätverksnyckeln och all säkerhet men endå ska går det inte. Det roliga är att om jag kopplar in mitt trådlösa nätverkskort i min polares dator så kan han ansluta till mitt nätverk. Det är hans inbyggda nätverkskort som strular.

Någon som har någon lösning?

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

gå och knacka dörr?

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh
gå och knacka dörr?

Funtar på det

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Testa att inte använda windows inbyggda anslutnings pryl för Wlan. Om du har ett Netgear kort så använd deras program osv.

Det löste mitt problem. Hade precis samma problem som er.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

om du kör skyddat måste han ha samma krypteringsnyckel som du har på ditt nät.

Permalänk
Medlem

Re: Grannens trådlösa nätverk gör mig tokig!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slap
Hej!

Nu är det så att jag och min polare sitter hemma hos mig och lanar.

Nu är det så att jag kör ett trådlöst nätverk (skyddat) plus att min granne kör ett trådlöst nätverk (oskyddat). Men nu till problemet.

Min polare kan bara ansluta till grannens nätverk, även fast han hittar och försöker ansluta sig till mitt så blir det så att om han ansluter till mitt genom att dubbelklicka på mitt nätverk, ange nätverksnyckel och trycker på anslut så ansluter den till grannens endå. Varför?

Och ja, vi har raderat grannens nätverk i den där listan där det står vilka nätverk datorn ska ansluta till först.

Jag har också testat att stänga av nätverksnyckeln och all säkerhet men endå ska går det inte. Det roliga är att om jag kopplar in mitt trådlösa nätverkskort i min polares dator så kan han ansluta till mitt nätverk. Det är hans inbyggda nätverkskort som strular.

Någon som har någon lösning? [/B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spooler
om du kör skyddat måste han ha samma krypteringsnyckel som du har på ditt nät.

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk

Byt kanal!

Visa signatur

|MSI MAG B560M MORTAR|I5 11400f|32Gb ddr4|MSI RTX 3050|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CYBERPAIN
Byt kanal!

redan gjort, flera olika. :/

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

orka köra trådlöst när man lanar...... då kan man juh ,likagärna skita i de!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
orka köra trådlöst när man lanar...... då kan man juh ,likagärna skita i de!

Ser absolut ingen anledning till varför man inte ska göra det? Funkar hur bra som helst. Dessutom sitter jag uppe på mitt rum och jag tänker inte dra en sladd genom hela huset.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860